جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در آستانه ماه محرم؛ همایش مداحان داراب برگزار شد

    شناسه : 4669 ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 883 بازدید ارسال توسط :

    در آستانه حلول ماه محرم، همایش مداحان شهرستان داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ همایش مداحان داراب با حضور مداحان شهرستان و دکتر فراهانی مدیر سازمان بسیج مداحان کشور؛شادکام جانشین بسیج مداحان استان فارس در سالن فرهنگ و هنر  برگزار شد. در این مراسم دکتر فراهانی گفت: مداحان مواظب باشند […]

    در آستانه ماه محرم؛ همایش مداحان داراب برگزار شد
    پ
    پ

    در آستانه حلول ماه محرم، همایش مداحان شهرستان داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ همایش مداحان داراب با حضور مداحان شهرستان و دکتر فراهانی مدیر سازمان بسیج مداحان کشور؛شادکام جانشین بسیج مداحان استان فارس در سالن فرهنگ و هنر  برگزار شد.

    در این مراسم دکتر فراهانی گفت: مداحان مواظب باشند دشمن به دنبال این است که روحیه شهادت طلبی را در کشور به روحیه رفاه طلبی تبدیل کند و لذا مداحان نباید برای مداحی تعیین وجه کنند زیرا امام حسین( ع) اربابی را خوب بلد هست ما باید نوکری را خوب یاد بگیریم و از لحاظ شرعی هم مراجع بزرگوار تقلید گفتند درست نیست که مداحان در برابر مداحی کردن پول بگیرند. حجه الاسلام موفق قانعی نماینده ولی فقیه در سپاه داراب نیز گفت مداحان باید به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص مداحی های شرعی بصیرت افزایی ووحدت آفرینی عمل کنند. قانعی افزود مداحان مانند افسران جنگ نرم هستند و رسالت سنگینی دارند، متاسفانه امروز دشمن در کشور به دنبال نفوذ است و در بعضی جبهه های فرهنگی سیاسی اقتصادی نفوذ اتفاق افتاده است.

    dsc06022-copy dsc06024-copy dsc06028-copy dsc06031-copy dsc06035-copy dsc06043-copy dsc06052-copy

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “در آستانه ماه محرم؛ همایش مداحان داراب برگزار شد”
    1. فلسفه محرم و مداحی درسوگ آن امام بزرگ تاریخی رو ورق زده.که ازعقل ما بدور هست.
      مداحی کردن و حضور در محافل مذهبی و عزاداری امام حسین لیاقت و دعوت امه میخواد.که هرکسی لایق حضورنیست و اگرمیبینیم هر نوع انسان با هرنوع عقیده درهیئت ها حضوردارند این نشانه انتخاب شدن انسانها بر اساس باطن هست نه ظاهر.ولی متأسفانه یک سری پسران و دختران هستند که احترام روزها و شبهای دهه محرم رو نگه نمیدارند. مخصوصأ روزهای تاسوعا و عاشورا که آرایش میکنند و توی خیابون ها میچرخند. این باید جا بیوفته که کسی این روزها رو با عید اشتباه نگیرد.
      از مداحان خواهش میشود نوع مداحی و نوع متن مداحی رو خوب انتخاب کنند. یه چیزی که همیشه همه جا رونق داره نه تنها توی یک شهر یا یک مکان خاص علاقه شدید به میکروفن مداحی هست.اجازه بدهید همه از این فرصت استفاده کنند.مخصوصأبچه ها و جوانترها.
      هرسال توی باغ ملی نمایشگاهی رو بر پا میکنند که سال گذشته زیاد تعریفی نداشت. اولا تابلوهاشون هرچند خیلی حرفه ای بود و گرافیکی ولی من بیسواد از این موضوع اصلا سردر نمیارم. بهترین حالت اینه که عکس شهروندان روی بوم و بنر نصب شود و در مرحله بعد اینکه هرچی دنبال عکس خاصی گشتیم پیدا نکردیم و علتش رو از مسولین پرسیدیم جواب غیر قابل قبول شنیدیم. امیدوارم امسال اگر نمایشگاهی باشه اون عکس رو ببینیم….
      اگرمسئولین بتوانند یک هیئت یکپارچه و یک دست بطوری که همه مردم زیر فلکه انقلاب تجمع کنند و یک هیئت سینه زنی واحد داشته باشند برای روز عاشورا یا تاسوعا بهتراست.بطوری که زنجیرزنی تعطیل شود و زنان و خواهران گرامی هم پشت سرزنجیرزنان توی خیابان راه نیوفتند…
      تشکراز مسئولین ومداحان…