چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین زنجیره بزرگ پرورش بلدرچین فارس در داراب قرار دارد

    شناسه : 4555 ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱:۴۸ 2510 بازدید ارسال توسط :

    این زنجیره شامل یک مزرعه پرورش بلدرچین در منطقه جنت شهر داراب می باشد که در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع بنا نهاده شده است. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛  سیروس کارآموز مجری طرح پرورش بلدرچین در این خصوص اظهار داشت: این طرح یک سایت کامل […]

    اولین زنجیره بزرگ پرورش بلدرچین فارس در داراب قرار دارد
    پ
    پ

    این زنجیره شامل یک مزرعه پرورش بلدرچین در منطقه جنت شهر داراب می باشد که در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع بنا نهاده شده است.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛  سیروس کارآموز مجری طرح پرورش بلدرچین در این خصوص اظهار داشت: این طرح یک سایت کامل پرورش بلدرچین  و مجهز به سردخانه، سالن کشتار و انبار دانه می باشد و شامل ۴۰۰۰ قطعه پرنده تخم گذار (نطفه دار) و ۳۰۰۰ قطعه تخمگذار خوراکی است .

    کارآموز در خصوص میزان تولید روزانه این مزرعه گفت: میزان تولید  روزانه این مزرعه  شامل ۴۰۰ کیلوگرم گوشت خالص و ۵۰۰۰ عدد تخم بلدرچین است.

    وی تولید این مزرعه را ارگانیک دانست و گفت:  تولیدات این مزرعه  ارگانیک  می باشند و  روانه بازار مصرف آن در  استان  هرمزگان و شهرستان های داراب، جهرم، شیراز و لارستان  در فارس می گردد.

    وی  با اشاره به میزان اشتغال زایی  این طرح گفت:  در این پروژه  ۴ نفر کارگر دائم و ۱۰ نفر کارگر موقت  مشغول به کار می باشند و  امیدواریم با تأمین تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل کامل طرح، این سایت به یکی از بزرگترین سایتهای پرورش بلدرچین استان و حتی کشور تبدیل گردد.

    مسئول مزرعه  پرورش بلدرچین تاکید کرد: ما توانایی این را داریم که به علاقه مندان این طرح که حتی محیط کوچک چند متری در اختیار دارند جوجه تحویل دهیم و بعد از آنها جهت کشتار خریداری کنیم که با این روش برای تعداد زیادی اشتغال ایجاد می شود.

    گفتنی است طرح مذکور در هفته دولت با حضور معاونت محترم امور دام سازمان جهاد کشاورزی فارس، فرمانداری و مدیر جهاد کشاورزی داراب و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “اولین زنجیره بزرگ پرورش بلدرچین فارس در داراب قرار دارد”
    1. این روزا نون تو دلالیه . اشتباه کرده فردا یهو میبینی دولت بلدرچین از زیمبابوه جنوبی وارد میکنه دقیقا هم میفرسته لار و جهرم و هرمزگان