جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار داراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب: بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان، چاه های غیر مجاز باید پر شود

    شناسه : 4111 ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 700 بازدید ارسال توسط :

    فرماندار گفت: مدیریت صحيح منابع آب وحفاظت و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان است. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان داراب؛ عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با حضور مسئولین و کارشناسان این حوزه در فرمانداری […]

    فرماندار داراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب: بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان، چاه های غیر مجاز باید پر شود
    پ
    پ

    فرماندار گفت: مدیریت صحيح منابع آب وحفاظت و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان است.
    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان داراب؛ عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با حضور مسئولین و کارشناسان این حوزه در فرمانداری تشکیل شد، مدیریت مصرف صحیح آب توسط مردم را مهم و ضروری دانست واظهار داشت: با توجه به تاثیر کاهش بارندگی ها بر منابع آبی و در راستای مدیریت مصرف درست آب، نصب کنتورهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی ضروری است.

    نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه تأمین و بهره برداری مناسب از منابع آبی که در اختیار داریم از ضروریات است گفت: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم ابزار مهمی در استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل های آینده است.

    قاسم پور یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان چاه های غیر مجاز باید پر شود و کنتورهای هوشمند باید بر روی چاههای دارای پروانه  نصب گردد و نظارت دقیق جهت جلوگیری از حفر مجدد چاه ها توسط اداره امور آب شهرستان باید صورت پذیرد.

    فرماندار در ادامه ترویج فرهنگ صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی اعلام کرد و گفت: تشکیل شورای حفاظت از منابع آبی می تواند نسبت به کاهش مشکلات تعیین کننده باشد اما در این مسیر باید برخورد با متجاوزان عوامل برداشت غیرمجاز از منابع آب های زیر زمینی  نیز جدی گر فته شود.

    وی در پایان گفت: باید با صاحبان چاه های غیرمجاز صحبت شود جهت جلوگیری  از پر کردن چاه ها، در صورت داشتن تمایل با دادن تعهد آنرا برای استفاده آب شرب در اختیار آبفا روستایی قرار دهند.

    گفتنی است در ادامه مسئولین و کارشناسان حاضر در جلسه راهکارهای مناسبی را در خصوص حفظ منبع آب ارائه نمودند.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “فرماندار داراب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب: بر اساس مصوبه شورای تأمین شهرستان، چاه های غیر مجاز باید پر شود”
    1. چه قد راهکار میدن لطف کنند اونایی مجوزصنعتی میگرن وباغ درست میکنن را جمع کنند وگرنه راهکارکه همه بلدند

      • اگه بخوان اقدام ب پر کردن چاههای غیر مجاز بکنند اینو مد نظر داشته باشند ک کشاورزان مستمند برای دفاع از پر کردن چاهای خود حاضرند از جونشون بگذرند.پس قطعا کشت وکشتار راه میفته