پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دادستان داراب: با پایان ماه مبارک رمضان؛ با خورده فروشان مواد مخدر برخورد خواهد شد/ امنیت داراب مثال زدنی است

    شناسه : 3590 ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۲:۰۷ 1173 بازدید ارسال توسط :

    دادستان داراب  در جلسه شورای اداری  گفت: قضات شهرستان داراب واقعاً زحمت می کشند، اگر کسی پشت سر قضات داراب حرف بزند گناه و ظلم کبیره است و نمی تواند فردای قیامت جوابگو باشد زیرا کسانی در این شهرستان مانده اند و کار می کنند واقعاً ایثار می کنند، ما بارها از قضات شهرستان های […]

    دادستان داراب:  با  پایان ماه مبارک رمضان؛ با خورده فروشان مواد مخدر برخورد خواهد شد/ امنیت داراب مثال زدنی است
    پ
    پ

    دادستان داراب  در جلسه شورای اداری  گفت: قضات شهرستان داراب واقعاً زحمت می کشند، اگر کسی پشت سر قضات داراب حرف بزند گناه و ظلم کبیره است و نمی تواند فردای قیامت جوابگو باشد زیرا کسانی در این شهرستان مانده اند و کار می کنند واقعاً ایثار می کنند، ما بارها از قضات شهرستان های همجوارخواهش کرده ایم به داراب بیایند ما همه امکانات هم در اختیارشان قرار می دهیم  اما حاضر نیستند به داراب بیایند و قضاوت کنند، در ماه گذشته یکی از قضات دادگستری داراب به ۳۰۰ پرونده رسیدگی کرده  در حالی وظیفه رسیدگی به ۷۰ پرونده به عهده او بوده است، که این از خود گذشتگی و ایثار است. بنده به عدالت قضات داراب ایمان دارم و پشت سر تک تک آنها نماز می خوانم. اما  بعضا تبلیغات سوء علیه دستگاه قضا وجود دارد و تا اسم دادگستری به میان می آید ذهن متوجه رشوه و  اینجور چیزها می شود اما واقعاً اینطور نیست و قضات ما واقعاً زحمت می کشند.

    به گزارش عصر داراب در جلسه شورای اداری که با حضور دادستان و جمعی از قضات دادگستری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد خورشیدی با گلایه لز برخی مدیران اداره ها گفت: این گلایه من دادستان است از بعضی از مسوولین در فضای مجازی، بعضی از مسوولین در فضای مجازی تیشه به ریشه نظام و انقلاب می زنند، ما که از نظام ارتزاق می کنیم چرا؟ ما با برخی از مدیران برخورد کرده ایم و در این قضیه با کسی تعارف نداریم، به خیلی ها تذکر داده ایم و  اگر مجبور شویم با افراد برخورد می کنیم و که برای جایگاه شما پسندیده نیست.

    دادستان داراب با اشاره به ارجاع بی مورد برخی مشکلات اداره ها به دادگستری داراب  گفت: تردیدی نیست که مسوولین شهرستان داراب واقعاً تلاش می کنند اما بعضی ار اداراه های ما خودشان آئین نامه دارند و می توانند با بعضی از مشکلات برخورد کنند این درست نیست که توپ را در زمین دادگستری بیندازید بعضاً برخی پرونده ها به دادگستری ارجاع می شود که بسیار سخیف است،  اگر اداره های ما به وظایف خودشان آگاه باشند و بموقع اقدام کنند نیازی نیست اینهمه پرونده به دادگستری ارجاع شود. بنده به عنوان دادستان در ماه بیش از هزار پرونده به دادیار ها و بازپرست ها  ارجاع می دهم، مگر اخلاق و شریعت ما کلا تعطیل شده؟ پس ما به چه چیزی باید پایبند باشیم؟  من از مسوولین اداره ها انتظار دارم که با ما تعامل داشته باشند.  بنده به بسیاری از رؤسای اداره ها اعم از آب، برق،  منابع طبیعی تماس گرفته ام و بعنوان پشتوانه اجرا هر کجا که لازم باشد شخصا  و همچننین قضات محترم در خدمت شما هستیم تا ان شاا… مشکلات شهرستان را حل کنیم.

    وی  در ادامه به برخی از موفقیت های دستگاه قضایی شهرستان اشاره کرد و افزود: با حضور جناب آقای موسوی بعنوان رئیس دادگستری در داراب تحول عظیمی در دادگستری داراب بوجود آمده، ما در مبارزه با فروش موادمخدر اقدامات خوبی انجام داده ایم از جمله ۲۰ حکم اعدام  برای قاچاقچیان مواد مخدر صادر شده که منتظر تأئید دیوان عالی کشور هستیم که البته بدلیل اینکه امکانات لازم را در اختیار نداریم اعدام ها در زندان عادل آباد انجام می شود اما بعضی احکام را هر روز در داراب اجرا می کنیم مثل اجرابی شلاق، در بحث مواد مخدر خرد امروز لیست فروشندگان خرد در ۴ منطقه آماده شده، لیست خرده فروشان در جنت شهر و فدامی آماده شده و در منطقه مروارید هم در با همکاری نیروی محترم انتظامی در حال آماده سازی است و  بعد از ماه رمضان با این افراد برخورد خواهد شد. عوامل آتش سوزی های اخیر شناسایی شده اند که یکنفر به ۷ سال حبس محکوم شده  و در زندان است و پرونده ۴ نفر هم به شعبه چهارم  دادیاری در حال رسیدگی است.

    خورشیدی امنیت در داراب را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: امنیت شهرستان داراب واقعاً مثال زدنی است،  امروز بندرت اتفاق می افتد که ما پرونده مهم داشته باشیم، در حالی که در گذشته در این شهر پرونده های قتل، آدم ربایی، سرقت مسلحانه بسیاری وجود داشته است. در حقیقت اگر پرونده های جزیی نباشد دادگستری خلوت می شود زیرا در حال حاضر ۳ بازپرس فعال در داراب داریم که بسیار پرتلاش هستند در حالی که قبلا ما یک بازپرس هم در داراب نداشتیم و در واقع ما پرونده هایی که  در خور و در شأن بازپرسی باشد نداریم.  انتظار ما اینست که اداره ها با ما تعامل خوبی داشته باشند و آئین نامه های داخلی خود را اجرا نمایند تا نیاز نباشد پرونده ها به سمت و سوی دادگستری  سرازیر شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.