سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دستورالعمل های برگزاری عزاداری در ماه محرم و صفر

    شناسه : 11705 ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 1525 بازدید ارسال توسط :

    یاد آوری چند نکته مهم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر و پیشگیری از هر گونه موج احتمالی بیماری کرونا به گزارش پایگاه خبری ععصر داراب نیوز معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان داراب در خصوص وجود شبهاتی در بین عزاداران حسینی در خصوص دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم و صفر، یادآوری چند […]

    دستورالعمل های برگزاری عزاداری در ماه محرم و صفر
    پ
    پ

    یاد آوری چند نکته مهم در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر و پیشگیری از هر گونه موج احتمالی بیماری کرونا

    به گزارش پایگاه خبری ععصر داراب نیوز معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان داراب در خصوص وجود شبهاتی در بین عزاداران حسینی در خصوص دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم و صفر، یادآوری چند بند از دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را لازم دانست.

    ابیراهیم رسولی توضیح داد: مساجد صرفا برای برگزاری نماز است و مشابه گذشته حداکثر به مدت یک ساعت با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باز می باشد.

    وی ادامه داد: صرفا نذوراتی که امکان تغییر آنها به دلیل شرعی وجود ندارد، خارج از حسینیه و تکایا پخت و توزیع آنها نیز در بسته های یک بار مصرف بهداشتی و سربسته در سایر اماکن برای جلوگیری از هر گونه تجمع صورت گیرد.

    رییس مرکز بهداشت شهرستان داراب اضافه کرد: آب مصرفی در مراسم ها نیر باید صرفا آب معدنی و بسته بندی باشد و هر گونه برپایی ایستگاههای صلواتی ممنوع می باشد.

    رسولی تأکید کرد: عزاداری ها در تمامی ایام محرم و صفر باید در فضای باز و با رعایت فاصله حداقل ۲ متر از هر طرف انجام شود و دسته روی هیئت ها ( حتی در روز تاسوعا و عاشورا) ممنوع می باشد.

    وی در پایان با یادآوری استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری مناسب و برگزاری مراسم در فضای باز توصیه کرد: همه شهروندان رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی ماه محرم و صفر را به هم یادآور شوند و نسبت به توجیه افراد دارای بیماری زمینه ای، جهت عدم حضور در مراسم عزاداری اقدام کنند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.