چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مراسم نکوداشت دهمین سال فعالیت انجمن توسعه پایدار (حامیان) داراب و بزرگداشت شصتمین سال درگذشت جمعی از فعالین اجتماعی دارابی در سال ۱۳۳۹ برگزار شد

    شناسه : 10154 ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 1871 بازدید ارسال توسط :

    مراسم نکوداشت دهمین سال فعالیت انجمن دوستداران توسعه پایدار (حامیان) داراب و بزرگداشت شصتمین سال درگذشت جمعی از فعالین اجتماعی دارابی در سال ۱۳۳۹ برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم که به همت اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب برگزار شد، مظفری معاونت استاندار و فرماندار ویژه داراب، فعالین […]

    مراسم نکوداشت دهمین سال فعالیت انجمن توسعه پایدار (حامیان) داراب و بزرگداشت شصتمین سال درگذشت جمعی از فعالین اجتماعی دارابی در سال ۱۳۳۹ برگزار شد
    پ
    پ

    مراسم نکوداشت دهمین سال فعالیت انجمن دوستداران توسعه پایدار (حامیان) داراب و بزرگداشت شصتمین سال درگذشت جمعی از فعالین اجتماعی دارابی در سال ۱۳۳۹ برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم که به همت اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب برگزار شد، مظفری معاونت استاندار و فرماندار ویژه داراب، فعالین اجتماعی، خانواده های جانباختگان حادثه سال۱۳۳۹ و جمعی از مردم و مسئولین حضور داشتند.علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه داراب مراسم نکوداشت دهمین سال فعالیت انجمن دوست داران توسعه پایدار ( حامیان ) داراب بیان داشت: قدردان همه کسانی هستیم که برای توسعه شهرستان پابه پای مسئولین گام برمیدارند و بدون هیچ چشم داشتی تلاش میکنند که مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شود تا توسعه ای همه جانبه در شهرستان رقم بخورد. نماینده عالی دولت با اشاره بر اینکه نقش انجمن های مردم نهاد در توسعه بسیار پر رنگ است اظهارداشت: انجمن های مردم نهاد قوت قلب و بازوانی توانمند برای مدیران ادارات هستند که می توانند با همکاری و حمایت های خاص خودشان رشد و توسعه را به چشم ببینیم.

    معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان داراب، انجمن دوستداران توسعه پایدار و انجمن کوهنوردان دارابگرد را دو انجمن فعال، پویا و پر تلاش معرفی کرد و افزود: هر گاه این دو انجمن را می بینم خستگی از بدن من رخت بر می بندد. من از این دو گروه مردمدار و دلسوز تقدیر و تشکر می کنم و دست آنها را می بوسم. این عزیزان برایم خیلی با احترام هستند. درهر شرایطی پاسخگوی این عزیزان هستم، چرا که دلسوز این شهرستان هستند و برای توسعه گام برمی دارند.

    وی مطالبه گری همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد را حق همه مردم دانست و افزود: از همه مردم خواهش می کنم این دو انجمن را الگو قرار دهند و از آنها حمایت کنند چرا که فراتر از مسائل سیاسی تلاش می کنند؛ تفکر و اندیشه سیاسی دارند ولی خود را وارد بازی سیاسی نکردند. گاهی اوقات بعضی از افراد می خواهند وارد این جمع شوند و اگر افراد نابالغی باشند این گروه نایاب و ارزشمند از ارزش های خود دور می شود. باید به سمت پاک ترین و مومن ترین افراد جمع شوند تا بتوانند مشکلات شهر را حل کنند. از همه مردم می خواهم مطالبه گر باشند. همه مردم حق دارند نقد کنند و همراه با پیشنهاد و راهکار باشد. همانطوری که این عزیزان راهکار می دهند.

    هادی دژم رئیس هیأت مدیره انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب ضمن معرفی انجمن گفت: انجمن مردمی دوستداران توسعه پایدار شهرستان  داراب که در گذشته بنام انجمن مردمی حامیان داراب شناخته می شد نهادی است مردمی، غیر سیاسی،غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر وابسته به هیچیک از جناح های سیاسی کشور، این انجمن مردم نهاد اولین سمن مردمی دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در داراب می باشد.

    وی در خصوص اهداف انجمن گفت: هدف از تشکیل این انجمن ایجاد فضایی به منظور شناسایی نیاز های عمومی شهرستان جهت رسیدن به یک جامعه توسعه یافته از طریق همکاری همه جانبه فکری و عملی با سازمان ها و  نهادهای رسمی شهرستان در برنامه ریزی ها و با استفاده از همه  ظرفیت ها ی فکری، فرهنگی و تاریخی منطقه داراب است. انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب نهادی است که در زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهرستان داراب در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانین موضوعه کشوری و آئین نامه های اجرایی و فعالیت سازمان های مردم نهاد با مجوز وزارت کشور  در سال۱۳۹۳ به شماره ثبت ۸۹تأسیس شده و بر اساس اساسنامه رسمی فعالیت می نماید.

    در ادامه این مراسم مدیرعامل انجمن توسعه پایدار داراب گفت: طرح توجیهی استان دارابگرد به عنوان مطالبه‌ جدی فعالان اجتماعی در حال تنظیم و تدوین است.

    شهاب سلیمی اضافه کرد: طرح توجیهی استان دارابگرد با استناد به اسناد و مدارک موجود، سوابق و پیشینه شهرستان داراب، بعد مسافت تا مرکز استان، موقعیت خاص جغرافیایی از جهت مجاورت با دو استان کرمان و هرمزگان و همجواری با هفت شهرستان همچنین وجود ۱۷۰ کیلومتر جاده ترانزیت، تنظیم شده تا در آینده داراب به مرکز یکی از استانهای کشور تبدیل شود.

    وی بیان کرد: اصلاح خط مرزی نیز که از مدتها پیش به عنوان مطالبه اصلی مردم داراب مطرح بوده، توسط انجمن توسعه پیگیری می‌شود و در این راستا هیچ درخواستی غیر از اجرای قانون و عدالت نداریم.

     سلیمی بابیان اینکه انجمن توسعه پایدار، سیاسی و جناحی نیست خاطرنشان کرد: این انجمن به دنبال احقاق حق عموم مردم است و چنان چه در موقعیتی شاهد پایمال شدن حقوق مردم و شهرستان باشیم در حد توان و تا حصول نتیجه به بررسی موضوع پرداخته می‌شود.

    جلیل سلمان پژوهشگر و محقق تاریخ داراب در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره جانباختگان سال ۱۳۳۹ به تبیین شرایط اجتماعی و سیاسی مردم و دلایل اعتراض مردم داراب به انتخابات مجلس شورای ملی پرداخت.

    در پایان مراسم با اهدا لوح به بازماندگان سانحه اتومبیل معترضین به انتخابات فرمایشی، خبرنگاران و جمعی از فعالین اجتماعی  از آنان تجلیل شد.

     

    لازم به ذکر است در پایان از خبرنگاران و خانواده های جان باختگان جمعی از فعالین اجتماعی سال ۱۳۳۹ با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.