پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • گلکار بخشدار جنت: بخش جنت؛ نگین سر سبز جنوب و قطب اصلی تولید و اشتغال شهرستان داراب است

    شناسه : 13135 ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 1052 بازدید ارسال توسط :

    بخش جنت یکی از بخش های ۵ گانه شهرستان داراب است، این بخش از دو دهستان به نام های قریة الخیر و قلعه بیابان تشکیل شده که مشتمل بر ۱۷ روستا و دو نقطه عشایری می باشد. مرکز این بخش شهرجنت شهر است. مساحت بخش جنت ۱۱۴۴ کیلومتر مربع بوده و بر اساس آمار سال […]

    گلکار بخشدار جنت: بخش جنت؛ نگین سر سبز جنوب و قطب اصلی تولید و اشتغال شهرستان داراب است
    پ
    پ

    بخش جنت یکی از بخش های ۵ گانه شهرستان داراب است، این بخش از دو دهستان به نام های قریة الخیر و قلعه بیابان تشکیل شده که مشتمل بر ۱۷ روستا و دو نقطه عشایری می باشد. مرکز این بخش شهرجنت شهر است. مساحت بخش جنت ۱۱۴۴ کیلومتر مربع بوده و بر اساس آمار سال ۹۵ دارای قریب ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت می باشد.
    مهندس گلکار بخشدار جنت در مصاحبه با عصر داراب با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بخش جنت گفت: این بخش یکی از مهمترین بخش های شهرستان داراب است و از پتانسیل های ویژه ای از جمله؛ شهرک صنعتی محصولات متنوع کشاورزی و دامپروری و گردشگری و میراث فرهنگی برخوردار است.
    وی با اشاره به گسترش حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در بخش جنت گفت: در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اهتمام جدی و بسیج تمام امکانات بخش در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری، طی دو سال اخیر با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت و کشاورزی در بخش جنت سرمایه گذاری شده و کارخانه و کارگاه های بزرگی در همین راستا راه اندازی یا طی چند ماه آینده راه اندازی می گردد که اجرای این طرح ها اشتغال زایی بالغ بر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پی داشته است.
    مهندس گلکار اشتغالزایی را مهمترین اولویت خود از زمان تصدی پست بخشداری دانست و افزود: همان طور که در مراسم روز معارفه بیان کردم، اشتغال زایی از اولویت های اصلی اینجانب بوده و هست و در همین راستا اقدامات انجام شده طی ۲سال اخیر تا حدودی معضل بیکاری در بخش جنت را مرتفع نموده است.
    وی با درخواست از سرمایه داران و بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش جنت از رفع موانع تولید جهت حضور سرمایه گذاران خبر داد و گفت: مشکلات احتمالی که ممکن است سرمایه گذاران در راه اندازی پروژه ها با آن مواجه باشند
    در جلسه رفع موانع تولید با مدیریت معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب احصا و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن ها اقدام می گردد تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران بتوانند با امنیت کامل فعالیت نمایند.
    بخشدار جنت از راه اندازی ناحیه صنعتی صنایع تبدیلی در بخش جنت خبر داد و افزود: با توجه به درخواست سرمایه گذاران به جد پیگیر تصویب ناحیه صنعتی در مجاورت شهرک غدیر جهت راه اندازی صنایع تبدیلی می باشیم و در همین راستا سرمایه گذاری از روستای نوایگان نیز در حال اخذ مجوزهای لازم جهت صنایع بسته بندی می باشد.
    گلکار پیگیری بررسی مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک آذرخش دارابگرد جهت تسریع در راه اندازی آن، طرحهای اشتغال زای روستایی و تسریع در رفع مشکلات سردخانه ها و کارگاههای در حال احداث بخش را از اولویت های برنامه های خود طی چند ماه آتی دانست.
    وی توسعه همه جانبه بخش جنت را نتیجه همکاری مردم و مسئولین دانست و از حمایت های فرماندار ویژه شهرستان داراب و معاون استاندار فارس، نماینده اسبق و نماینده فعلی مردم در مجلس، امام جمعه جنت شهر، دهیاران شوراها و شورای بخش جنت و مدیران اداره های شهرستان به ویژه نمایندگی های اداره ها در جنت شهرتشکر و قدردانی کرد.
    بخشدار جنت مهمترین واحدهای صنعتی فعال در این بخش که در ۲ سال گذشته راه اندازی شده یا در حال راه اندازی است و میزان اشتغالزایی هریک را به شرح زیر برشمرد:
    ۱-کارخانه پنبه برادران درستکار با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۱۰۰نفربه صورت مستقیم و غیر مستقیم
    ۲-شرکت تولیدی ماشین کشت داربگرد با اشتغال زایی مستقیم ۳۰نفر و سرمایه گذاری ۵۰ پنجاه میلیارد ریالی
    ۳-کارخانه شن و ماسه امیرزاده با سرمایه گذاری۵۰ میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۲۲نفرمستقیم
    ۴-کارخانه دستمال کاغذی سرفراز با سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۲۰نفر
    ۵-واحد تولیدی زغال صنعتی با اعتبار ۵۰میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵نفر
    ۶-کارخانه صنعتی سازه های فلزی اشتغال زایی ۳۰نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی
    دامداری
    ۱-پرورش بوقلمون گوشتی۰ ۳۰۰قطعه ای رنجبربا سرمایه گذاری ۹میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۵نفر
    ۲-پرورش شتر مرغ ۲۰۰قطعه ای پرواری کشاورز با سرمایه گذاری ۱۲میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۱۲نفر مستقیم و غیر مستقیم
    ۴-دامپروری پرورش گوسفند ۴۰۰ رأسی مرادیان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۵ نفر
    کشاورزی
    ۱-گلخانه ۱۸۰۰۰متر مربعی دادگر با سرمایه گذاری ۸۰میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۴۰نفر مستقیم و غیر مستقیم
    ۲-گلخانه ۶۰۰۰متر مربعی رهنما با سرمایه گذاری ۲۰میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۲۰نفر مستقیم و غیر مستقیم
    ۳-گلخانه ۱۳۰۰۰متر مربعی امیدی با سرمایه گذاری ۵۰میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۳۰نفر مستقیم و غیر مستقیم
    ۴- دامپروری پرورش گوسفند ۴۰۰راسی مرادیان با سرمایه گذاری ۱۵میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۵نفر
    ۵- کلنگ زنی سردخانه ۵۰۰۰ تنی با اشتغال زایی۲۰ نفر

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.