جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • گزارشی از گرمترین، سردترین و پرباران ترین روزهای های سال زراعی جاری در داراب

    شناسه : 4003 ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰:۱۳ 1553 بازدید ارسال توسط :

    در سال زراعی جاری، وضعیت آب و هوایی داراب چگونه بوده است؟ این سووالی بود که از مهندس عابدی رئیس ایستگاه هواشناسی داراب پرسیدیم و از وی خواستیم تا اطلاعات وضعیت جوی داراب در سال زراعی ۹۵-۹۴ را برای خوانندگان پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب بیان کند. وی در خصوص گرمترین و سردترین روزها  در […]

    گزارشی از گرمترین، سردترین و  پرباران ترین روزهای های سال زراعی جاری در داراب
    پ
    پ

    در سال زراعی جاری، وضعیت آب و هوایی داراب چگونه بوده است؟ این سووالی بود که از مهندس عابدی رئیس ایستگاه هواشناسی داراب پرسیدیم و از وی خواستیم تا اطلاعات وضعیت جوی داراب در سال زراعی ۹۵-۹۴ را برای خوانندگان پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب بیان کند.

    وی در خصوص گرمترین و سردترین روزها  در سال زراعی ۹۵-۹۴ گفت: گرمترین روز سال زراعی ۹۵-۹۴، یک مرداد و به میزان ۴۳٫۸ درجه سیلسیوس بوده است، بیشینه مطلق بلند مدت ۴۶٫۵ درجه سیلسیوس در ۲۰ تیر ۱۳۷۷ اتفاق افتاده است. آمار بلند مدت نشان می دهد بیشینه دمای دوره آماری در ۲۰ تیر ماه با میانگین بلندمدت ۴۲٫۷ درجه سیلسیوس رخ می دهد.

    عابدی با اشاره به سردترین روز گفت: سردترین روز سال زراعی ۹۵-۹۴،  ۱۰ بهمن و با -۰٫۸ (منفی هشت دهم) درجه سیلسیوس رخ داده است. کمینه مطلق بلند مدت -۲٫۶ (منفی دو و شش دهم) درجه سیلسیوس در ۱۲ دی ۱۳۸۴ اتفاق افتاده است. آمار بلند مدت نشان می دهد کمینه دمای دوره آماری در ۲۶ دی ماه با میانگین بلندمدت ۲٫۶ درجه سیلسیوس رخ می دهد.

    رئیس ایستگاه هواشناسی داراب در خصوص بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری گفت: بیشترین میزان بارندگی در یک روز در سال زراعی ۹۵-۹۴،  ۱۹ آبان به میزان ۵۰٫۲ میلیمتر اتفاق افتاده است. بیشترین میزان بارندگی در یک روز در بلند مدت مربوط به بهمن ماه سال ۱۳۷۷ به میزان ۶۸٫۲ میلیمتر رخ داده است. آمار بلند مدت نشان می دهد بیشینه بارش دوره آماری در ۲۸ دی ماه با میانگین بلندمدت ۷٫۵ میلیمتر اتفاق می افتد.

    وی در خصوص بیشترین سرعت باد در داراب گفت: بیشترین سرعت باد طی سال زراعی جاری مربوط به روز ۶ مرداد ماه با سرعت ۲۹ متر بر ثانیه (۱۰۴٫۴ کیلومتر در ساعت) بوده است. بیشینه رخ داده در دوره آماری بلند مدت مربوط به فروردین ماه ۱۳۸۲ و با سرعت ۴۰ متر بر ثانیه (۱۴۴ کیلومتر در ساعت) می باشد.

    عابدی به  وضعیت رطوبت در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: مرطوبترین روز سال زراعی جاری ۴ و ۶ دی ماه با رطوبت ۱۰۰ درصد و خشکترین روز  ۷ خرداد ماه با ۳ درصد رطوبت بوده است.

    رئیس هواشناسی داراب در خصوص میزان تبخیر و ساعات آفتابی در سال زراعی ۹۵-۹۴ گفت: بیشترین تبخیر سال زراعی جاری برابر با ۲۱٫۱ میلیمتر و روز ۲۵ تیرماه اتفاق افتاده است. همچنین بیشترین تعداد ساعات آفتابی در روزهای ۷، ۱۲ و ۲۴ خرداد ماه به میزان ۱۲٫۷ ساعت و کمترین آن در روز ۲۰ آبان ماه به میزان صفر رخ داده است.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.