جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • کمک ۶۰۰ میلیون ریالی خیران دارابی در جشن گلریزان

    شناسه : 156 ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 685 بازدید ارسال توسط :

    ششمین جشن گلریزان شهرستان داراب ویژه کمک به محکومان جرائم غیر عمد، به همت سازمان زندانها و اقدامات تامینی تربیتی و انجمن حمایت از زندانیان داراب در روز شنبه ۱۳ تیر ماه در تالار فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولین و جمعی از خیرین شهرستان برگزار گردید. به گزارش […]

    کمک  ۶۰۰ میلیون ریالی خیران دارابی در جشن گلریزان
    پ
    پ

    ششمین جشن گلریزان شهرستان داراب ویژه کمک به محکومان جرائم غیر عمد، به همت سازمان زندانها و اقدامات تامینی تربیتی و انجمن حمایت از زندانیان داراب در روز شنبه ۱۳ تیر ماه در تالار فرهنگ و هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولین و جمعی از خیرین شهرستان برگزار گردید.
    به گزارش خبرنگار عصر داراب در آغاز این مراسم عزیزی رئیس زندان داراب، روند برپایی جشن گلریزان را تشریح نمود و در ادامه گزارشی از نتایج گلریزان سال قبل ارائه نمود .
    به گفته رئیس زندان داراب، در سال ۱۳۹۳ در استان فارس ۵۶۵ نفر به واسطه ستاد دیه از زندان آزاد شده اند و در شهرستان داراب نیز ۳۱ نفر با همت خیرین و کمک های ستاد دیه و صندوق تامین خسارتهای بدنی از بند زندان رهایی یافته اند که برای ازادی این ۳۱ نفر یک میلیارد و یکصدو بیست و نه میلیون تومان با همت خیرین و ستاد دیه پرداخت شده است. از این ۳۱ نفر ۹ نفر محکوم مالی، ۹ نفر به خاطر مهریه و ۱۳ نفر به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی در زندان به سر می برده اند. از لحاظ ترکیب جنسیتی ۲۹ نفر مرد و ۲ نفر زن بوده اند. وی خاطر نشان کرد در ۴ ماهه اول سال ۹۴ نیز تاکنون ۱۰ نفر به همت خیرین و ستاد دیه از زندان رهایی یافته اند و بین ۷۰ تا ۸۰ نفر دیگر هم اکنون در زندان داراب به خاطر محکومیتهای مالی و جرائم غیر عمد به سر می برند.
    عزیزی سپس به سیر بررسی پرونده ها و نحوه تشخیص صلاحیت فردی که متقاضی دریافت کمک های خیرین و ستاد دیه است پرداخت و افزود: کمکها فقط به اشخاصی که محکوم مالی هستند و توانایی مالی ندارند تعلق می گیرد.
    در ادامه این مراسم، حجه الاسلام موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب نیز به تشریح وضعیت زندان پرداخت و افزود : زندان جایگاه سختی است. زندان جایگاه وحشتناکی است. زندانی؛ زن دارد، بچه دارد ،اقوام و خویشان دارد، تنها خودش نیست بلکه همه درگیر هستند.
    وی به خیرین اطمینان داد پولی که انفاق می کنند حتما در راه خیر مصرف می شود و افزود: این پول برای زندانیان غیر عمد، تصادفات، مهریه و کسانی است که به خاطر مسائل مالی در زندان هستند. حجه الاسلام موسوی ادامه داد : بحث و هدف زندان حرمت شکنی نیست بحث حرمت داری است و کسانی که در زندان به سر می برند جهت جلوگیری از شکستن حرمت دیگر افراد جامعه در زندان بسر می برند.
    وی در ادامه از خیرین خواست وارد بحث اشتغال زایی شوند و مهمترین کار خیرین را اشتغال زایی دانست. ایشان از خیرین و سرمایه گذاران خواست در شهر خودشان سرمایه گذاری کنند تا اشتغال ایجاد شود. و در پایان به میثاق نامه ای اشاره کرد که مسوولین شهرستان جهت حمایت از سرمایه گذاران تهیه و امضا نموده اند تا باعث رونق اشتغال شهرستان شود.
    قاسمپور فرماندار داراب هم در پایان مراسم از خیرین شهرستان داراب بویژه مردم روستای نوایگان و شهرک غدیر تشکر کرد و گفت: مردم و خیرین این روستا، مبلغ ۳۳ میلیون تومان به جشن گلریزان کمک کرده اند این در حالی است که مردم این روستا هیچ زندانی در زندان داراب ندارند.
    فرماندار شهرستان داراب در ادامه اظهار داشت: خیران شهرستان داراب در ماه رمضان امسال حدود ۵ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان و کمک به ایتام و نیازمندان کمک کرده‌اند.
    خسرو ستوده رئیس انجمن خیرین حمایت از زندانیان داراب در حاشیه این مراسم گفت: در جشن گلریزان امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال توسط خیرین برای کمک به زندانیان نیازمند مالی پرداخت شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “کمک ۶۰۰ میلیون ریالی خیران دارابی در جشن گلریزان”
    1. سلام عالی بود