سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دامداران داراب با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو آشنا شدند

    شناسه : 4141 ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ 660 بازدید ارسال توسط :

    با توجه به ضرورت افزایش آگاهی های دامداران منطقه در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام، کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه داراب با حضور کارشناسان و دامداران منطقه برگزار گردید. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ کارشناس شبکه […]

    دامداران داراب با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو آشنا شدند
    پ
    پ

    با توجه به ضرورت افزایش آگاهی های دامداران منطقه در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام، کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه داراب با حضور کارشناسان و دامداران منطقه برگزار گردید.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان در این کارگاه عامل بیماری را نوعی ویروس معرفی نمود که از طریق کنه ها واز راه پوست منتقل می شوند.

    دکتر نوروزی بهترین روش مبارزه با این بیماری را انجام سمپاشی  دانست وگفت: حداقل دوبار در سال باید سمپاشی کرد؛ اولین ین سمپاشی در  در اواخر تابستان  که فعالیت کنه ها زیادتر است و شروع به زاد و ولد می کنند و دومین سمپاشی هم در  اواخر زمستان که کنه ها از تخم بیرون می آیند صورت می گیرد تا جمعیت کنه ها کاهش یابد.

    وی  در خصوص تماس با کنه ها گفت: نباید کنه های مشاهده شده را با دست له نمود.

    این کارشناس دامپزشکی به علائم بارز این بیماری اشاره کرد و افزود: علائم بارز این بیماری تب ، دردهای عضلانی و کمر درد و مشاهده علائم خونریزی در بدن است .

    نوروزی در خصوص سم و میزان مصرف آن برای کنترل بیماری گفت:  از جمله سموم معرفی شده در این زمینه دلتا مترین می باشد که می بایست جهت سمپاشی محیط دامداری یک لیتر آن را در ۱۰۰ لیتر آب حل نمود و برای سمپاشی گله یک لیتر آن در ۱۰۰۰ لیتر آب حل کرد و شروع به سمپاشی نمود .

    این کارشناس دامپزشکی در خصوص نگهداری از گوشت گفت: گوشت های خریداری شده توسط مردم می بایست قبل از مصرف در قسمت پایین یخچال به مدت ۲۴ ساعت نگهداری گردد تا در اثر ترشح اسید در گوشت هم میکروب ها از بین بروند و هم باعث افزایش کیفیت گوشت گردد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.