پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پیکر آیت‌الله «محمدعلی شرعی» در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

    شناسه : 5849 ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ 851 بازدید ارسال توسط :

    پیکر آیت‌الله «محمدعلی شرعی» با حضور علما و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم تشییع و در مشهد به خاک سپرده شد. به گزارش عصر داراب نیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ رضوی در حرم مطهر بر پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شرعی نماز میت را اقامه کر د.  پیکر آیت الله محمد […]

    پیکر آیت‌الله «محمدعلی شرعی»  در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد
    پ
    پ

    پیکر آیت‌الله «محمدعلی شرعی» با حضور علما و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم تشییع و در مشهد به خاک سپرده شد.

    به گزارش عصر داراب نیوز؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ رضوی در حرم مطهر بر پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شرعی نماز میت را اقامه کر د.  پیکر آیت الله محمد علی شرعی پس از تشییع و طواف در بارگاه منور رضوی در صحن آزادی حرم مطهر  به خاک سپرده شد. .

    وی در اسفند ماه‌ ۱۳۱۴ در داراب‌ فارس‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ مرحوم‌ آیة‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ غلامحسین‌ شرعی‌ شیرازی‌ که‌ از علمای‌ بزرگ‌ و مبارز آن‌ نواحی‌ محسوب‌ می‌شد، تحصیلات‌ خود را در نجف‌ ادامه‌ داده‌ بود و پس‌ از بازگشت‌ به‌ ایران‌ ابتدا در داراب‌ و بعد از چندی‌ در قم‌ ساکن‌ شد.

    آیت‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ محمدعلی‌ شرعی‌ در پنج‌ سالگی‌ شروع‌ به‌ آموختن‌ قرآن‌ کرد و با تشویق‌ و ترغیب‌ پدر خود تمام‌ «نصاب‌ الصبیان‌» و «تهذیب‌ المنطق‌» را حفظ‌ کرد و عموم‌ مطالب‌ صمدیه‌ و الفیه‌ را نیز به‌ خاطر سپرد، سپس‌ سیوطی‌ را نزد حاج‌ شیخ‌ احمد زرندی‌ و حاج‌ شیخ‌ حسین‌ مؤمن‌ شیرازی‌ فرا گرفت‌.

    آیت‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ محمدعلی‌ شرعی‌ از معدود دانشوران‌ حوزوی‌ است‌ که‌ عمرش در نشر و گسترش‌ معارف‌ خاندان‌ عصمت‌ و طهارت‌ و ارائه‌ خدمات‌ گوناگون‌ فرهنگی‌، علمی‌، سیاسی‌ و اجتماعی‌ و تربیتی‌ سپری‌ شد.

    آیت‌الله‌ شرعی‌ با توجه‌ به‌ لزوم‌ ایجاد تشکیلات‌ منسجم‌ در حوزه‌های‌ علمیه‌ برای‌ ارتقای‌ وضعیت‌ علمی‌ و آموزشی‌ طلاب‌ و فراهم‌ کردن زمینه‌های‌ لازم‌ در مبارزه‌ با رژیم‌ طاغوت‌، مدیریت‌ مدرسه‌ رضویه‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و سال‌های‌ متمادی‌ در آنجا به‌ کار و تلاش‌ پرداخت‌.3hcb3dnkm0qqmdndfjv-copy 17-1-3-1841236-copy mbe2hefj5lgc6din3o1g-copy qpui0vvi3yznotbekoj-copy rtn41s8c1vb6eeqgsoir-copy

    اعتقاد راسخ‌ وی‌ به‌ حقانیت‌ مکتب‌ اهل‌ البیت‌ و پیروزی‌ حق‌ بر باطل‌ در فرجام‌ امور، رویکردی‌ آینده‌ شناسانه‌ را به‌ وی‌ ارزانی‌ داشته‌ که‌ زندانی‌ شدن‌ در زندان‌های‌ ساواک‌، تلاش‌ در هماهنگ‌سازی‌ نیروهای‌ طرفدار حق‌، ایجاد امکانات‌ رفاهی‌ و آموزشی‌ برای‌ آحاد مردم‌، تشویق‌ و ترغیب‌ قشرهای‌ گوناگون‌ به‌ دفاع‌ از اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌، شهادت‌ فرزندش‌ حجت‌الاسلام‌ شهید محمدتقی‌ شرعی‌ در جبهه‌های‌ جنگ‌ تحمیلی‌ و… مجموعه‌ای‌ از عملکردهای‌ باورمند وی‌ را نشان‌ می‌دهد.

    آیت‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ محمد علی‌ شرعی‌ را می‌توان‌ یکی‌ از چهره‌های‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ معاصر دانست‌، چرا که با تهیه‌ یک‌ دستگاه‌ چاپ‌ و تکثیر، سخنرانی‌های‌ امام‌ راحل را در میان‌ افراد انقلابی‌ منتشر سازد که‌ یکی‌ از شاخص‌ترین‌ این‌ موارد چاپ‌ و نشر سخنرانی‌ مشهور حضرت‌ امام‌ (قدس‌ سره‌) در پانزدهم‌ خرداد سال‌ ۴۲ است.

    وی در اولین‌ سال‌های‌ تأسیس‌ جامعه‌ مدرسین‌ به‌ پیشنهاد و درخواست‌ آیت‌الله‌ ربانی‌ شیرازی‌ به‌ عضویت‌ آن‌ درآمد و در تمام‌ فعالیت‌های‌ سیاسی‌ آن‌ فعالانه‌ شرکت‌ داشت.

    آیت‌الله‌ شرعی‌ برای‌ دو دوره‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ قم‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت. در دوره‌ اول‌ از اعضای‌ کمیسیون‌ دفاع‌ مجلس‌ بود و در طی‌ آن‌ دوره‌ با همکاری‌ دیگر اعضای‌ کمیسیون‌، اساسنامه ارتش‌ و سپاه‌ را تدارک‌ دید

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “پیکر آیت‌الله «محمدعلی شرعی» در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد”
    1. روحش شاد و قرین با اولیا و اوصیا باد. خداوند به بازماندگان و بیت محترم ایشان اجر و صبر عطا فرماید.
      خوب است در داراب بیشتر شناخته و پرداخته شود