سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پیشی گرفتن مسمومیت با الکل از عدد مبتلایان به کووید۱۹ در فارس

    شناسه : 10755 ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 1440 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا، تعداد افرادیکه دچار مسمومیت الکلی شده‌اند در استان فارس از عدد مبتلایان به کووید ۱۹ پیشی گرفت و عدد قربانیان الکل نسبت به مرگ بر اثر کروناویروس چهار برابر شد. رئیس اورژانس فارس در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که تا صبح […]

    پیشی گرفتن مسمومیت با الکل از عدد مبتلایان به کووید۱۹ در فارس
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا، تعداد افرادیکه دچار مسمومیت الکلی شده‌اند در استان فارس از عدد مبتلایان به کووید ۱۹ پیشی گرفت و عدد قربانیان الکل نسبت به مرگ بر اثر کروناویروس چهار برابر شد.

    رئیس اورژانس فارس در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که تا صبح چهارشنبه ۶ فروردین ۵۹۲ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل مسموم شده‌ و از این تعداد ۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    محمدجواد مرادیان گفت: متاسفانه مسمومیت با الکل طی روزهای گذشته تاکنون روندی افزایشی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

    او ضمن ابراز تاسف از بی توجهی برخی شهروندان استان فارس به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، تاکید کرد که مصرف الکل هیچ تاثیری بر ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

    مرادیان همچنین خاطرنشان کرد که میانگین سنی افراد مسموم شده براثر مصرف الکل ۲۰ تا ۴۰ سال است و هم‌اینک تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

    او تاکید کرد که مصرف الکل ۷۰ درصد تنها برای ضدعفونی سطوح مناسب بوده و مصرف خوراکی این ماده سمی، بسیار خطرناک است و به مسمومیت، معلولیت و حتی مرگ می‌انجامد.

    رئیس اورژانس فارس همچنین با بیان اینکه مرکز اورژانس ۱۱۵ استان فارس از چهارم اسفند ۹۸ تاکنون به ۱۹ هزار و ۹۹۶ نفر مشاوره تلفنی با علائم تنفسی داده است، گفت: اورژانس فارس ۷۴۶ ماموریت مرتبط با کرونا انجام داده است.

    مرادیان افزود: در این مدت تعداد ۲۰۳ بیمار مشکوک به علائم کرونا ویروس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.