جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ٣۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد اگر مسئولین حامی سرمایه گذار دست بجنبانند/ نقدی بر سیاست های حمایتی برخی بانک ها از سرمایه گذاران

    شناسه : 11411 ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 516 بازدید ارسال توسط :

    سرمایه گذاری برای رونق تولید و اشتغال زایی از اهم ضروریات هر منطقه است، آیا می شود توقع داشت سرمایه گذاران یک تنه به جنگ همه مشکلات بروند؟ چطور امکان دارد علیرغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید؛ تنها به حمایت های شعاری بسنده کرد و قدم از قدم برای حمایت از […]

    ٣۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد اگر مسئولین حامی سرمایه گذار دست بجنبانند/ نقدی بر سیاست های حمایتی برخی بانک ها از سرمایه گذاران
    پ
    پ

    سرمایه گذاری برای رونق تولید و اشتغال زایی از اهم ضروریات هر منطقه است، آیا می شود توقع داشت سرمایه گذاران یک تنه به جنگ همه مشکلات بروند؟ چطور امکان دارد علیرغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید؛ تنها به حمایت های شعاری بسنده کرد و قدم از قدم برای حمایت از سرمایه گذاران بر نداشت؟ و یا آنانی که برای حمایت از کارآفرینان نقشی دارند به وظیفه خود آنگونه که شایسته است عمل نکنند؟

    از جمله مهمترین راه های حمایت از سرمایه گذاران با توجه به وضعیت نامتعادل بازار و قیمت کالا و خدمات؛ عمل به تعهداتی است که بانک ها برای تأمین منابع مالی طرح های اقتصادی در قبال سرمایه گذاران دارند، بعضا دیده می شود که این بانک ها آنقدر مته به خشخاش می گذارند که موجبات ناامیدی و یأس در سرمایه گذاران می شود. اگر بانک های عامل که وظیفه تأمین مالی و کمک به سرمایه گذاران را به عهده گرفته اند زیاد از حد سخت گیر نباشند و با هدف کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال سرمایه مورد نیاز طرح های اقتصادی که توسط بخش خصوصی در حال اجراست را به موقع تأمین کنند نه تنها می توانند سرمایه گذاران را حمایت و دلگرم نمایند؛ بلکه به دلیل نامتعادل بودن قیمت کالا و خدمات از هدر روی سرمایه جلوگیری و طرح ها را با قیمت کمتری به سرانجام برسانند.

     

    از جمله طرح های صنعتی در داراب طرح ساخت سردخانه ۸۰۰۰ تنی مربوط به آقای قایدی است که قرار است در فورگ ساخته شود؛ اما این پروژه در نیمه راه همچنان کند پیش می رود زیرا بانک عامل که قرار بوده ۳ میلیارد به این پروژه تسهیلات پرداخت نماید پس از گذشت ۳ سال تنها ۷۵۰ میلیون پرداخت کرده و همچنان به بهانه های مختلف از آزاد سازی مابقی اقساط مربوط به تسهیلات این پروژه تعلل می نماید.

    تاکنون چندین بار از مجتمع فرآوری، نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی و کار آفرینی بخش فورگ متعلق به آقای محمد جواد قایدی گزارش منتشر و مورد بازدید و ارزیابی مسئولین مرتبط قرارگرفته، اما نتایج چندانی از حمایت حضرات حاصل نشده است.

    این مجتمع سالانه نزدیک به ۵۰۰۰ تن گندم و ذرت و حدود ٢٧۰۰ تن میوه خریداری، بسته بندی و به داخل و خارج ازکشور صادر می کند، در این مجتمع نزدیک به ٨۰ نفر کارگر زن و مرد به طور مستقیم و غیر مسقیم مشغول به کار هستند.

    قایدی مسئول و مالک این مجتمع که مدت هاست گرفتار ساخت سردخانه است، ضمن گلایه از عدم حمایت جدی مسئولین به خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: نزدیک به سه میلیارد تومان وام جهت تکمیل پروژه سردخانه در نظر گرفته اند، تاکنون فقط ٧۵۰میلیون تومان از پست بانک بعنوان بانک عامل دریافت شده و جهت آزادسازی اقساط بعدی علیرغم بازدیدهای مکرر و هزینه های بیش از مبلغ دریافتی وام، متأسفانه این بانک با بهانه های مختلف از آزادسازی مابقی تسهیلات مصوب خودداری می کند؛ این در حالی است که نزدیک به شش میلیارد تومان هزینه کرده ایم اما باز ایراد می گیرند که باید ادامه کار دهیم و اقساط وام برای مراحل انتهایی پروژه و افتتاح آن پرداخت می شود، اما با این اوضاع و خستگی ناشی از بی توجهی بانک عامل متأسفانه بریده ایم و بیشتر از این توان ادامه کار را نداریم. ما حاضریم به هرمیزان که وام در اختیارمان می گذارند دو برابر طبق فاکتور کار کنیم اما علی الظاهر اصرار، تأثیری در کمک کردن و رفع موانع طرح های اقتصادی توسط این بانک نداشته و ندارد.

    قایدی اشاره کرد: اگر این سردخانه راه اندازی شود به جرأت می توان گفت روزانه ٣۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند و به سهم خود می توانیم درکاهش بیکاری منطقه تاثیرگذار باشیم.

    به نظر می رسد با استناد به شواهد و گلایه های برخی سرمایه گذاران، وعده های مسئولین چندان عملی نبوده به جز درصدی که با اعمال شاقه ناشی از دست اندازهای اداری و بانکی و اضطراب و دلشوره سرمایه گذار به همراه بوده، امید چندانی به حمایت سیستم بانکی نیست.

    پایان سخن این که ٣۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد اگر مسئولین حامی سرمایه گذار دست بجنبانند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.