سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • واکنشِ ملی به یک خبرِ محلی؛ بزرگترین دیوار گلی جهان ترک برداشت

    شناسه : 2216 ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 747 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب- جلیل سلمان؛ «بزرگترین دیوار گلی جهان ترک برداشت» تیتر اصلی خبرگزاری های مطرح ایران شد. خبر فرونشست زمین در بخشی از شهر باستانی دارابگرد و ایجاد ترک در بستر خندق اطراف بزرگترین دیوار گلی جهان تیتر اصلی خبرگزاری های مطرح ایران را تحت تأثیر خود قرار داد. سایتهای پر بیننده ای همچون تابناک، […]

    واکنشِ ملی به یک خبرِ محلی؛ بزرگترین دیوار گلی جهان ترک برداشت
    پ
    پ

    عصر داراب- جلیل سلمان؛ «بزرگترین دیوار گلی جهان ترک برداشت» تیتر اصلی خبرگزاری های مطرح ایران شد.
    خبر فرونشست زمین در بخشی از شهر باستانی دارابگرد و ایجاد ترک در بستر خندق اطراف بزرگترین دیوار گلی جهان تیتر اصلی خبرگزاری های مطرح ایران را تحت تأثیر خود قرار داد.
    سایتهای پر بیننده ای همچون تابناک، خبر آنلاین، ایسنا و عصر ایران با انتخاب تیتری مشترک نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داده و آنرا در صدر اخبار خود در پنجمین روز از زمستان ۹۴ قرار دادند. در همین حال این خبر راه خود را به روزنامه هایی همچون جهان صنعت و خراسان نیز باز نمود و در گوشه ای از صفحات آن قرار گرفت.
    به گزارش سایت خبری عصر داراب فرونشست زمین موجب ایجاد شکافی به طول بیش از ۵۰ متر در بستر خندق اطراف بزرگترین دیوار گلی جهان شده است. این فرونشست در ضلع شمالی و روبروی دروازه شمالی شهر باستانی دارابگرد بوجود آمده و در جهت های مختلف شکاف هایی به عمق و عرض قریب یک متر و عرض ۷۰ سانتی متر دارد که بیشترین عمق آن مربوط به کف خندق می باشد اما شکاف بوجود آمده بصورت ترک خوردگی تا دیواره این اثر باستانی پیش رفته و احتمال گسترش آن با طول و عمق بیشتر دور از ذهن نیست.
    قدمت این شهر به دوره هخامنشیان می رسد و نخستین شهر مدور فلات ایران محسوب می شود. پیرامون این شهر، دیوار مخروطی عظیمی از گل رس و سنگ و ملاط آهك ساخته شده كه ارتفاع آن به بیش از ۱۰ متر می رسد.
    انتشار سریع این خبر در فضای مجازی نشان از اهمیت این اثر تاریخی منحصربفرد می دهد بنابراین ضروری است تا مسولان و دست اندرکاران مرتبط نسبت به بررسی دقیق موضوع حادث شده در اسرع اقدام نمایند.
    این خبر در حالی با واکنش رسانه های مطرح ایران روبه رو شد که تلاش برای ثبت دیواره این شهر باستانی در گینس همچنان ادامه دارد و امیدواریم اقدامات پیشگیرانه جهت بروز صدمات بیشتر به آن گرفته شود.

    khorasan tabnak khabaronline jahansanat isna asriran

     

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “واکنشِ ملی به یک خبرِ محلی؛ بزرگترین دیوار گلی جهان ترک برداشت”
    1. سلام، جای تقدیر داره از دست اندرکاران تهیه و انتشار این خبر، ولي ای کاش حداقل یک دهم توجه رسانه‌ها و سایت‌های فرا شهرستانی در خود شهرستان هم از طرف مسولین یا سایر دلسوزان محلی واکنشی در حد واندازه این فاجعه میدیدیم……

    2. سلام.
      شما که در جریان این کار ها هستید آیا تا الان کسی هم اومده پیگیر این باشه ؟!( من که فکر نکنم )

    3. متاسفم برا مملکتی که آثار ملیش اینجور نابود میشه و
      اینم که تا حالا داراب گرد محو نشده بیشتر به خاطر دحیه انصاری هست

    4. باسلام خدمت شما وعرض تشكر و قدرداني دارم ب خاطر افزايش هوشياري مردم در مورد بناهاي تاريخي و قديمي كشورمون مخصوصا شهرستان داراب.
      اي كاش فقط رسانه ها واكنش ندهد و مسولين هم كاري انجام بدن .
      با تشكر