شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • همایش تجلیل از ۲۸۰ تن از ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس داراب برگزار شد

    شناسه : 5716 ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۶:۵۶ 1075 بازدید ارسال توسط :

      همایش تجلیل از ۲۸۰ تن از ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس داراب با حضور مدیر آموزش و پرورش ، معاون پرورشی و تربیت بدنی ، رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان، رئیس ستاد تبلیغات، رئیس حوزه علمیه داراب، مدیر حوزه امام جعفر صادق(ع) و رئیس حوزه علمیه خواهران در دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) برگزار […]

    همایش تجلیل از ۲۸۰ تن از ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس داراب برگزار شد
    پ
    پ

      همایش تجلیل از ۲۸۰ تن از ائمه جماعات روحانی و فرهنگی مدارس داراب با حضور مدیر آموزش و پرورش ، معاون پرورشی و تربیت بدنی ، رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان، رئیس ستاد تبلیغات، رئیس حوزه علمیه داراب، مدیر حوزه امام جعفر صادق(ع) و رئیس حوزه علمیه خواهران در دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) برگزار گردید .

          به گزرش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش داراب؛ در این همایش دو کارگاه آموزشی با سخنرانی حجه الاسلام  کارجو با محوریت نماز و راه های ایجاد انگیزه نمازخوانی  در دانش آموزان  برگزار شد.

    در این همایش مدیر آموزش و پرورش داراب ضمن خیر مقدم به روحانیون حاضر در جلسه از برگزاری چنین مراسمی استقبال کرد و گفت :  باید از تمامی افرادی که در اجرای مراسم نماز در مدارس تلاش می کنند تقدیر کرد.

       روح اله فیروزی با اشاره به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین گفت : ۵ مورد از ساحت های سند تحول در خصوص مسائل پرورشی و اعتقادی است و یک ساحت مربوط به مسائل آموزشی است و این نشان از اهمیت مسائل پرورشی در آموزش و پرورش است.

         وی به چگونگی جذب حداکثری دانش آموزان به نماز اشاره کرد و گفت : جلسات سخنرانی در مورد مسائل دینی باید کوتاه باشد تا زدگی بوجود نیاید. شناخت مخاطبین بسیار مهم است و احکام و آموزه های دینی باید با توجه به سن دانش آموزان ارائه گردد.

         حجت السلام والمسلمین حاج آقا کارجو که از اساتید حوزه علمیه است به شیوه های دعوت به نماز توسط روحانیون اشاره کرد و گفت : می توان با طرح سوال های چالشی در دانش آموزان آنان را به فکر وادار کرد و دانش آموزان را به مسئله نماز و مسائل اعتقادی سوق داد.

        وی بیان مسائل اعتقادی و دینی از راه داستان و قصه را بسیار مهم دانست و گفت : با این روش می توان آموزه های دینی را در دانش آموزان  عمیق کرد و به مسائلی که برای دانش آموزان خسته کننده و بی روح است  جذابیت بخشید.

         کارجو تشویق و هدیه دادن به دانش آموزان را روش بسیار خوبی برای ارتباط بیشتر بچه ها با مساجد دانست و در خصوص ظاهر فرد نمازگزار گفت : لباس و ظاهر که شامل کفش،کیف، پیراهن  و حتی دندان، محاسن و غیره می شود در ماندگاری تاثیرات روح بخش نماز در دانش آموزان تاثیر گذار است و پوشش شلخته و بی نظم فرد پیش نماز می تواند باعث فرار دانش آموز از مکان های دینی و مسجد گردد.

        وی بیان به موقع مسائل و احکام و وقت شناسی در آموزش مسائل دینی را بسیار مهم توصیف کرد  و گفت : فرد آموزش دهنده باید زمان را از دست نداده و مدیریت زمان داشته باشد و آموزه های دینی و احکام را در کوتاه ترین  زمان ممکن به مخاطب انتقال دهد.

      img_20161214_164025 img_20161214_163821 img_20161214_162648

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.