شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • هفتمین سوگواره شعر مجتبوی برگزار شد

    شناسه : 9641 ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 1468 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، هفتمین سوگواره شعر مجتبوی با حضور برخی از مسئولین، شعرا، نویسندگان و علاقه مندان به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در سالن آمفی تأتر شهرستان داراب برگزار شد. حجه الاسلام صادقی، رییس ستاد سوگواره مجتبوی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله حسین (ع) و امام حسن (ع) […]

    هفتمین سوگواره شعر مجتبوی برگزار شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، هفتمین سوگواره شعر مجتبوی با حضور برخی از مسئولین، شعرا، نویسندگان و علاقه مندان به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در سالن آمفی تأتر شهرستان داراب برگزار شد.

    حجه الاسلام صادقی، رییس ستاد سوگواره مجتبوی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله حسین (ع) و امام حسن (ع) با بیان اینکه چندین سال در ۲۸ ماه صفر این جلسه برگزار می شد عنوان کرد: در شهادت امام حسن مجتبی (ع) دو روایت مشهور بود که شهادت ایشان در ۲۸ صفر است و یک روایت غیر مشهوری که علما به این روایت عمل می کنند مخصوصا آیت الله حائری یزدی که این سنت را ادامه داد، شهادت امام حسن مجتبی در ۷ صفر است. ما چند سالی است که سوگواره را درهفتم ماه صفر برگزار می کنیم و در ۲۸ صفر که رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام است و این جلسه تحت الشعاع قرار می گیرد؛ لذا سوگواره مجتبوی در ۷ صفر برگزار می شود.

    حجه الاسلام صادقی افزود: ما امسال از استان های متعددی دعوت کردیم. در سالهای اول از ۳ استان و امسال از ۱۲ استان دعوت کردیم و از میان این اشعار، داوران زیادی بررسی کردند و اشعاری منتخب و اول تا پنجم شدند.

    فرماندار شهرستان داراب با اشاره به اینکه هفتمین سال برگزاری این سوگواره است، طرح بین المللی شدن این سوگواره را بیان کرد و افزود: از استانی و کشوری خارج شویم و به سمت بین المللی حرکت کنیم و از همه شیعیان جهان دعوت می کنیم که مقالات و اشعاری که در رابطه با امام حسن مجتبی (ع) دارند به دبیرخانه شهرستان ارسال کنند و به فضل الهی در سال آینده سوگواره به جای کشوری به صورت بین المللی برگزار شود.

    علی مظفری در این مراسم یکی از ویژگی های امام حسن مجتبی را ترس از خدا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهر منسوب به امام حسن (ع) است توقع ما این است که رفتار و کردار و منش همه ما باید آقا امام حسنی باشد؛ باید در همه کارها از ایشان الگوبرداری کنیم.

    وی بردباری و مهربانی را از دیگر ویژگی های امام حسن دانست و گفت: با بردباری اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد افتاد.

    علی اصغر شفیعی نژاد در حاشیه این سوگواره، زندگی و ابعاد شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) و ویژگی های معنوی کریم اهل بیت در جامعه ولایی را جزو محورهای این سوگواره عنوان کرد و افزود: دبیرخانه سوگواره شعر مجتبوی به چندین استان دعوتنامه ارسال نموده و ۶۰ اثر دریافت کرده است.

    وی افزود: این آثار به کمیته داوران ارسال شد و از این تعداد، ۵ اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند. ۱۰ اثر دیگر هم انتخاب شده که در این سوگواره، شاعران اشعار خود را قرائت کردند.

    عضو مجتمع علمی، فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ مجتبوی، گسترش فعالیت فرهنگی و ادبی و آشنایی با سیره اهل بیت (ع) با رویکرد زندگی امام حسن مجتبی (ع) در قالب شعر از اهداف این سوگواره است.

    در پایان به نفرات اول تا پنجم جایزه نقدی همراه با لوح تقدیر و تندیس سوگواره اهدا شد.

    نفرات اول تا پنجم به ترتیب خانم زارع از نی ریز، افسانه نوری از یزد، آقای توحیدزاده از فسا، آقای انصاری از هرمزگان و علی مردی پور از اصفهان انتخاب شدند.

    گفتنی است نفر اول ۱۱۱۸۰۰۰ تومان، نفر دوم۹۱۸۰۰۰ تومان، نفر سوم ۷۱۸۰۰۰ تومان، نفرچهارم و پنجم۵۱۸۰۰۰ تومان هدیه به آنها تعلق گرفت.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.