سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • هر سال ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در داراب در معرض خودکشی قرار دارند

    شناسه : 11738 ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 655 بازدید ارسال توسط :

    در کشور ایران ۱۹ الی ۲۶ شهریور ماه به عنوان هفته پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده و فعالیتهای گسترده ای در زمینه پیشگیری از این آسیب اجتماعی انجام می‌شود. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، رسولی رئیس مرکز بهداشت این شهرستان، با اشاره به اینکه ۷۵ درصد […]

    هر سال ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در داراب در معرض خودکشی قرار دارند
    پ
    پ

    در کشور ایران ۱۹ الی ۲۶ شهریور ماه به عنوان هفته پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده و فعالیتهای گسترده ای در زمینه پیشگیری از این آسیب اجتماعی انجام می‌شود.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان داراب، رسولی رئیس مرکز بهداشت این شهرستان، با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از اقدام کنندگان به خودکشی در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند، گفت: هر مورد فوت ناشی از خودکشی به طور متوسط برای ۱۴۵ نفر آزار و آسیب روانی ایجاد می‌کند که شامل اعضای خانواده، دوستان، همکاران، همکلاسی‌ها، آشنایان و .. است.
    ابراهیم رسولی به آمار افراد در معرض خودکشی گفت: در شهرستان داراب در هر سال به طور متوسط ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر به عنوان فرد در معرض خطر شناسایی شده و به صورت محرمانه، خدمات تخصصی روانشناختی رایگان توسط ۵ نفر کارشناس سلامت روان شاغل در شبکه بهداشتی و درمانی داراب دریافت می‌نمایند.
    معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان داراب در ادامه به شهروندان داراب توصیه کرد: چنانچه علایم غمگینی مداوم، عدم لذت بردن از فعالیتهایی که قبلا برای فرد مفرح و لذت بخش بوده اند، تغییر در میزان خواب و اشتها، اضطراب و بیقراری، فکر آسیب به خود یا دیگران، تحریک پذیری و زود از کوره در رفتن، عصبانیت شدید، مداوم و بی دلیل در فردی مشاهده کردید، ضمن تشویق فرد به بیان احساسات خود و انتخاب یک حامی که بهتر است از اعضای خانواده فرد باشد، آنها را جهت دریافت خدمات تخصصی به پزشک خانواده، مراقب سلامت و خانه بهداشت راهنمایی نمایید.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.