سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نهمین همایش گل محمدی ۶ خرداد در لایزنگان برگزار می شود

    شناسه : 3294 ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱:۳۶ 1087 بازدید ارسال توسط :

    با توجه به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان داراب،  نهمین همایش گل محمدی در ۶ خردادماه ۹۵ در بزرگترین دشت گل دیم جهان با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می گردد. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مدیر جهاد کشاورزی داراب با اعلام این خبر […]

    نهمین همایش گل محمدی ۶ خرداد در لایزنگان  برگزار می شود
    پ
    پ

    با توجه به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان داراب،  نهمین همایش گل محمدی در ۶ خردادماه ۹۵ در بزرگترین دشت گل دیم جهان با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می گردد.

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مدیر جهاد کشاورزی داراب با اعلام این خبر افزود: شهرستان داراب با داشتن  ۵۶۰۰ هکتار گل محمدی بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است .

    وی از جمله برنامه های این همایش را که با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می گردد شامل بازدید از بزرگترین دشت گل دیم و ارگانیک جهان در روستای لایزنگان داراب، برگزاری همایش تخصصی و علمی گل و گلاب همراه با جنگ شادی عنوان نمودند.

    سیدی  در ادامه افزود: این محصول به صورت ارگانیک بوده که فرآورده های آن نظیر گلاب، غنچه و اسانس گل محمدی به کشور های حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می گردد. وی به وجود صنایع تبدیلی در این زمینه اشاره و عنوان نمود: در راستای فرآوری و اشتغال در این محصول ۴ واحد گلاب گیری به صورت صنعتی فعال و ۲۰ واحد به صورت سنتی مشغول فرآوری این محصول در شهرستان می باشند.

    مدیر جهاد کشاورزی داراب با توجه به وجود پتانسیل های بالقوه در زمینه سرمایه گذاری در شهرستان از جمله گلستان های دیم، ارگانیک بودن محصول و نیروی انسانی ماهر، افراد توانمند را به سرمایه گذاری در صنایع جنبی این محصول دعوت نمود و افزود:  جهاد کشاورزی شهرستان  داراب آماده همه نوع همکاری  با سرمایه گذاران  می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.