پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نقدی بر گفتار استاندار فارس/ آقای استاندار؛ از دیگ استانداری فارس آبی برای مردم داراب گرم نمی شود

    شناسه : 5595 ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 1079 بازدید ارسال توسط :

    جناب آقای افشانی استاندار محترم فارس در پاسخ به خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  در خصوص تغییر خط مرزی داراب و استهبان  افاضه فرمودند که تغییر خط مرزی داراب و استهبان مسئله ای منطقه ای است و برخی به آن دامن می زنند. البته که مشکل پیش آمده در اختلاف خط مرزی داراب و استهبان […]

    نقدی بر گفتار استاندار فارس/  آقای استاندار؛ از دیگ استانداری فارس آبی برای مردم داراب گرم نمی شود
    پ
    پ

    جناب آقای افشانی استاندار محترم فارس در پاسخ به خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  در خصوص تغییر خط مرزی داراب و استهبان  افاضه فرمودند که تغییر خط مرزی داراب و استهبان مسئله ای منطقه ای است و برخی به آن دامن می زنند.

    البته که مشکل پیش آمده در اختلاف خط مرزی داراب و استهبان منطقه ای است و ملی و بین المللی نیست چرا که اگر چنین بود و مشکل در حد ملی بود قطعا باید مقامات مسؤل در حد رئیس جمهور  پاسخ می دادند و اگر بین المللی بود حتما مدیر کل سازمان ملل و شاید شورای امنیت و احیاناً نهادهای بین المللی  خود را برای پاسخگویی محیّا می کردند و در چنین موقعیتی قطعا نیازی به پاسخگویی مدیریت اجرایی استان فارس نبود.

    حال جای تعجب است که چرا جناب استاندار باید به جای اینکه  آب سردی بر آتش  اختلاف دو شهرستان بریزد و خود بعنوان مدیری کارآزموده سعی نماید؛ مردم هر دو شهرستان را به آرامش دعوت کند، بدون توجه به احساسات مردم  صبور و قدر شناس داراب؛ قاطعانعه از حق خواهی مردم  دیار امام مجتبی  بعنوان مشکل منطقه ای که عده ای به آن دامن می زنند یاد کند.

    ای کاش جناب افشانی قبل از اینکه یک طرفه به قاضی برود و پاسخی به پرسش مطرح شده  بدهد قدری تأمل می فرمود و پیش از اینکه از عدم تغییر خط مرزی بگوید مروری بر جلساتی که با مردم و مسؤلین داراب داشته می کرد، ایشان فراموش کرده اند که مهمترین دغدغه مردم شهرستان داراب که  سال گذشته و در سفر دی ماه به ایشان منتقل شد و توسط هر سه مسؤل مهم شهرستان از جمله نماینده وقت، فرماندار و امام جمعه  به وی تذکر داده شد اصلاح خط مرزی بود؟ آیا فراموش کرده اند که وعده دادند تا موضوع را بررسی و با رایزنی با مسؤلین دو شهرستان آنرا به سرانجام برسانند؟  اگر خوشان فراموش کرده اند ای کاش از  مدیر کل سیاسی و تقسیمات کشوری  استانداری  و سایر همراهان در سفر به داراب سؤال می فرمودند  تا مهمترین دغدغه مردم داراب را به اطلاعشان برسانند.

    گر چه شاید جناب افشانی همانند بسیاری از سیاسیون نخواسته تا در جمع مردم استهبان حرفی بزند تا مورد اعتراض  میزبان و حاضرین واقع شود اما باید به آقای استاندار متذکر شد که شما در هر جای این کشور و یا استان که باشید باید گستره دیدتان برای همه سرزمین پهناور فارس یکسان باشد و به عدالت سخن بگوئید نه حرف به سیاست یزنید و عده ای را راضی و جماعت بزرگی را برنجانید. کما اینکه خود به تحقیق می دانید که خواست مردم داراب حق است  و این مدعایی که برخی دامن زده باشند نیست.

    اما با همه این اوصاف ذکر این نکته ضروری است که جناب استاندار باید امروز به مردم داراب پاسخ دهند که اگر کار به سر پنجه تدبیر جناب وزیر کشور و تصویب هیأت دولت حل خواهد شد تا کنون برای اجرایی شدن آن چه اقدامی انجام داده اند؟ آیا  پس از گذشت ۳ سال، نظر نهایی خود را مبنی لزوم تغییر خط مرزی و یا عدم موافقت با آن به وزارت کشور اعلام کرده اند؟ اگر وی معتقد به این است عده ای به این اختلاف دامن می زنند آیا برای فروکش کردن دامنه این اختلاف و حل قانونی آن راه حلی ارائه نموده اند؟ یا همچنان بزعم خویش منتظر هستند تا عده ای به این اختلاف دامن بزنند.

    چرا جناب افشانی نتوانسته یا نخواسته که موضوع این اختلاف را که می شود با تن دادن به نظرات کارشناسان منصف تقسیمات کشوری حل نمود را در گفتار  خود مطرح کند و مردم دو شهرستان را آماده پذیرش نظر کارشناسان نماید؟ ما به صراحت اعلام می کنیم که مردم داراب آمادگی آنرا دارند تا نظر کارشناسان محترم تقسیمات کشوری وزارت کشور نه استانداری فارس را که بر اساس مستندات قانونی و قوانین موضوعه تقسیمات کشوری باشد و به عدالت نگاشته شده باشد را بپذیرند.

    ما مردم شهرستان داراب با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفرمعتقدیم که  که استانداری فارس چه  در دوره های گذشته و چه هم اکنون علارغم اثبات حقانیت مردم داراب، در اجرای عدالت تعلل ورزیده و صبوری مردم شهرستان داراب و پیگیری قانونی و ارائه ادله و مدارک مستند و خدشه ناپذیر مبنی بر تجاوز استهبان در چند مرحله به منطقه سرزمینی داراب را نا دیده گرفته و آنگونه که حق و انصاف بوده در احقاق حق مردم داراب قدمی بر نداشته است. حال لازم است تا جناب استاندار محترم دلیل تعلل خود را در ارسال نظر استاندای فارس به وزارت کشور بفرمایند و توضیح بدهند که نظر قطعی مجموعه مدیریت تحت امرشان چیست؟ آیا همچنان معتقد به این هستند که اختلاف مرزی داراب و استهبان هوچی گری و دامن زدن عده ای است یا یک واقعیت انکار ناپذیر که بدلیل تعلل وی و مدیران مسوول استانداری فارس بدینجا رسیده و کارد را به استخوان مردم داراب رسانده است؟

    مردم دیار امام مجتبی با تأسی از آن امام بزرگوار بر این عقیده اند که باید حق خود را از غاصبین ومتجاوزین بستانند، همانگونه که بیش از ۱۰ سال راه قانون پیموده و به امید اینکه دولت مردان عدالت ورزند تنها با برگزاری جلسات و ارائه مدارک مستندات قانونی و تاریخی اکتفا کردند، امروز به این نتیجه رسیده اند که  اینگونه با برخی مدیران حرف زدن راه به جایی نمی برند، اکنون زمان آنست که حرف خویش را از راه های دیگری بگوش مسؤلین رده بالای مملکت برسانند شاید دادخواهی پیدا شود و حق پایمال شده این مردم ستمدیده را باز ستاند و حقشان را ادا کند.

    آری ؛ مردم دینمدار، ولایتمدار  و صبور شهرستان داراب به این نتیجه رسیده اند که از دیگ استانداری فارس آبی برایشان گرم نمی شود و آنقدر شبکه نفوذ قوی و قدرتمند است که حتی در دولت تدبیر هم امیدی به ریشه کنی آن نیست. پس باید دست در دست همدیگر داد و برای حق خواهی  و ظلم ستیزی تلاش کرد.

    ثبت دیدگاه

    5 دیدگاه برای “نقدی بر گفتار استاندار فارس/ آقای استاندار؛ از دیگ استانداری فارس آبی برای مردم داراب گرم نمی شود”
    1. جناب استاندار لطفن بخوان وجوابیه بده اگه راست می گی

    2. بفرما اینم از مقام عالی دولت در یک استان پهناور

    3. تا کی دارابی ها باید به خاطر نجابتشان مظلوم شوند و حقشان خورده شود. از استاندار توقع دیگری داشتیم. این هم چنین شد.

    4. اگر مردم داراب غیرت دارند باید حرف بزنند. هرکسی اگه انداره یه اندازه یه سر سوزن انصاف داشته باشه میتونه بفهمه که حق با کی هست و چی به چی هست. نماینده. امام جمعه. فرماندار. شورا. مسئولین. و… الان دوره حکومت شما در داراب است. آیا فکر میکنید که وظیفه شماهست که حق مردم رابگیرید نه اینکه به انتظار استاندار …. بشینید. اگه نمیتونید بهتره کناره گیری کنید. اگه لازمه به مردم شفاف توضیح بدید. مردم غیور و شهید پروری که امثال شهید عارف و شهید قدسی و مردان مردی تحویل انقلاب دادند مثل کوه پشت شما هستند و نمی گذارند یک وجب از خاک داراب گرفته بشه. البته اگه شما وا ندید و تتمیع نشید. یا علی

    5. اصل دعوابرسر سد رودبال است.اون زمانی که آقای …..نماینده داراب بودند.نقشه برداران منابع طبیعی استهبان میومدند درمناطق داراب نقشه برداری میکردند.ومردم به اداره منابع طبیعی داراب اطلاع می داند.ومسئولین منابع طبیعی هم به نماینده محترم وقت جناب …… تماس حاصل میکردند.وایشان هم میفرمودند مسئله مهمی نیست.شاید دارند برداشت منطقه ی میکنند.حالا باید شاهنامه ی ساخت ازاین موضوع….
      هرگز نباید زیرباراین موضوع رفت.کلیه مسئولین در قبال این موضوع مسئول هستید.اول نماینده محترم.فرماندار.رئیس منابع طبیعی وجهادکشاورزی.ودرنهایت مامردم هم پشتتان هستیم.ولی صدای مامردم بجایی نمیرسدمگرنماینده قوی واستواری داشته باشیم….حالا از مامردم هرکاری برمیادبگین تا انجام بدیم……