پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نقدی بر دیدگاه شورای شهر و مجموعه مدیریتی شهرستان داراب در ساخت آزمایشگاه تست اعتیاد

    شناسه : 14089 ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳ 354 بازدید ارسال توسط :

    نقدی بر دیدگاه شورای شهر و مجموعه مدیریتی شهرستان داراب در ساخت آزمایشگاه تست اعتیاد   پس از گذشت قریب به یکسال از پیگیری فعالین اجتماعی و رسانه های شهرستان داراب برای راه اندازی آزمایشگاه تست اعتیاد بالاخره مسئولین نیروی انتظامی استان موافقت خود را با تأسیس این آزمایشگاه داراب اعلام کردند اما برای آن […]

    نقدی بر دیدگاه شورای شهر و مجموعه مدیریتی شهرستان داراب در ساخت آزمایشگاه تست اعتیاد
    پ
    پ

    نقدی بر دیدگاه شورای شهر و مجموعه مدیریتی شهرستان داراب در ساخت آزمایشگاه تست اعتیاد

     

    پس از گذشت قریب به یکسال از پیگیری فعالین اجتماعی و رسانه های شهرستان داراب برای راه اندازی آزمایشگاه تست اعتیاد بالاخره مسئولین نیروی انتظامی استان موافقت خود را با تأسیس این آزمایشگاه داراب اعلام کردند اما برای آن شرایطی گذاشتند که چندان هم سخت نبود از جمله اینکه آزمایشگاه باید در محلی با مالکیت و مدیریت نیروی انتظامی باشد که خوشبختانه محل مورد نظر در یکی از اماکن این نیرو در داراب مورد موافقت قرار گرفت اما شرط دوم که اندکی کار را سخت می کرد؛ بازسازی این محل توسط شهرستان بود. مدیریت نیروی انتظامی تجهیز این آزمایشگاه و تهیه وسایل مورد نیاز و افتتاح را منوط به بازسازی ساختمان آزمایشگاه کرد که تا کنون مسئولین شهرستان داراب برای اجرای این درخواست کار درخور توجهی انجام نداده اند. شورای اسلامی شهر داراب حسب مصوبه خود شورا و تأئید فرمانداری باید بخش مهمی از بازسازی را انجام می داد اما تا کنون علیرغم گذشت بیش از سه ماه از مصوبه قدم درخور توجهی برنداشته است.

    در همین رابطه رئیس شورای شهر داراب در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: آنچه در مصوبه شورا آمده همکاری دستگاه های مختلف بوده، بر این اساس؛ خیرین، کارخانه سیمان و بقیه شهرداری ها باید پای کار بیایند. ما پای کار هستیم. الان اگر به نیروی انتظامی مراجعه کنید یک ماه است مصالح ریخته شده ولی این برآورد هزینه ای که شده و گفتند ساختمان باید تعمیرات اساسی شود از بودجه شهرداری امکان پذیر نیست. همه مجموعه ها پای کار باشند، ما هم به سهم خودمان کار انجام می دهیم.

    سعادت تنها وظیفه شهرداری و شورای شهر را ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی دانست و افزود: قرار شد دو تا چشمه سرویس بهداشتی تعمیر شود تا مردم جهت انجام آزمایش استفاده کنند. بر این اساس؛ اگر تعمیر سرویس بهداشتی باشد مشکلی نیست. سرویس بهداشتی در حد ۲۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده و مصالح آن کاملا آماده است یعنی فردا گفتند این قسمت آماده شود سریع آماده می شود و تحویل می دهیم. اگر اجازه داده بودند سرویس بهداشتی تا الان تمام شده بود اما گفتند بایستی همزمان با ساختمان انجام شود، ما می توانیم در عرض ۱۰ روز سرویس بهداشتی را تحویل دهیم.

    وی با انتقاد از عدم همکاری سایر مجموعه ها گفت: بازرسی با اعضای شورا و معاون نیروی انتظامی انجام شد، آن مجموعه که دیدیم گفتند باید ساختمان هم تعمیر شود. چون آزمایشگاه و یک سری کارهای بهداشتی است و باید تعمیرات اساسی انجام شود. دو نفر از کارشناسان ۲۰۰ _ ۳۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه کردند؛ با فرمانداری و مجموعه افراد صحبت کردیم و چون مساله شهرستانی است، باید شهرداری های دیگر، کارخانه سیمان، خیرین و… کمک کنند تا ان شالله این مساله حل شود‌‌. اگر همه این هزینه روی دوش شهرداری باشد امکان‌پذیر نیست. با معاون فرمانداری صحبت کردیم قرار بر این شد دوستان را جمع کنند و مجددا برآورد هزینه بکنند و هزینه را تقسیم کنند.

    سعادت در خصوص انتقادات مطرح شده گفت: ما مخالف این قضیه نیستیم، برخی از دوستان حرفهایی زده بودند اما اینطوری نبوده و مایل به این کار هستیم چرا که منفعت عموم دارد و مصوبه شورا هم همین بوده که خیرین، کارخانه سیمان، شهرداری ها پای کار بیایند.

    حال می ماند چند سئوال که باید مسئولین شهرستان پاسخ دهند:

    – اول اینکه تعهد حضرات شورای شهر نسبت به شهروندان چیست؟ آیا شهرداری و شورا فقط باید در حوزه های عمرانی و خدمات شهری دستی بر آتش داشته باشند و نسبت به بقیه مشکلات به بهانه نبود اعتبار و نداشتن پول از مسئولیت های دیگری که بر عهده دارند و قانون برایشان مشخص کرده از جمله در بهداشت و معضلات اجتماعی شانه خالی کنند؟

    – دوم اینکه بسیاری از بودجه های شهرداری باید در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی هزینه شود، آیا هزینه برای راه اندازی یک مجموعه عام المنفعه نمی تواند در حوزه خدمات اجتماعی شهرداری قرار گیرد؟

    – سوم اینکه؛ اگر شهرداری و شورای شهر داراب با این همه ادعا نتوانند نهایتا ۳۰۰ میلیون اعتبار برای یک کار واجب که نیاز مردم است را تأمین نموده و برای تأمین آن باید کل شهرستان را بسیج کنند تا اندک اعتباری فراهم نمایند، چگونه می شود از آنان توقع داشت تا گام های بلندتر و جسورانه تری برای توسعه این شهر و شهرستان بردارند؟

    چهارم اینکه، حسب صحبت های جناب سعادت، آنچه بر ضمه شهرداریست ساخت دو چشمه دستشویی است، آیا این تعهد پائین آوردن شأن و جایگاه شهرداری و شورای شهر نیست؟

    – پنجم اینکه؛ از شهرداری و شورا که بگذریم آیا تأمین اعتبار برای مجموعه مدیران این شهرستان باید تا این حد غیر ممکن باشد؟ آیا جناب فرماندار نمیتواند از اعتبارات استانی این مبلغ را با رایزنی و … تأمین کند؟ آیا شخص نماینده با ارتباطاتی که در سطح کلان کشور دارد نمی تواند این مبلغ ناچیز را که در برابر اعتبارات چند هزار میلیاردی کشور عددی محسوب نمی شود تأمین نماید؟ با این حساب مردم تا چه زمانی باید برای تعمیر یک ساختمان صبر کنند و برای انجام یک تست ساده اعتیاد، آواره این شهر و آن شهر باشند و خطرات جاده و هزینه های جنبی دیگر را به جان بخرند؟

    همشهریان ما باید بدانند اینست توان شهرستانی که مدیرانش برای تعمیر یک ساختمان ماه هاست از انجام آن طفره می روند و این به آن پاس میدهد و آن به این؛ پس لطفا سطح توقعاتتان را از این مجموعه، مدیریت کنید و بیش از توانشان از آنها درخواست نکنید، زیرا از کوزه همان برون تراود که در اوست.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.