رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با تاکید بر اینکه رئیس قوه قضائیه در برخورد با تخلفات مصمم است، اعلام کرد: نعمت‌زاده از‌ من شکایت کرد و تبرئه شدم.

نعمت‌زاده از‌ من شکایت کرد و تبرئه شدم/ رئیسی در برخورد با تخلفات مصمم است

به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در هم‌اندیشی داوطلبان همکاری با دیده‌بان شفافیت و عدالت که صبح امروز(پنجشنبه ۲ آبان) برگزار شد گفت: سال ۹۱ یا ۹۲، عده‌ای از دوستان جوان‌تر به منزل ما آمدند و گفتند شما مدعی هستی که برخی به‌طور سیستماتیک فساد می‌کنند ولی خودت تنهایی با فساد مبارزه می‌کنی. بیا و آخر عمری، آبرو و وقتت را برای مبارزه  سیستماتیک با فساد بگذار.

توکلی با بیان اینکه کار در دیده‌بان شفافیت و عدالت، معطوف به قدرت نیست، گفت: دیده‌بان به دنبال مطامع مالی و کسب قدرت نیست و رقیب دولت هم نیست.

وی ادامه داد: دیده‌بان شفافیت و عدالت، رفیق سازمان‌های نظارتی است. فلسفه دیده‌بان، مبارزه  مشروع و قانونی با فساد و مفسد است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه ما کمک‌کار مجلس، دولت و قوه قضائیه هستیم، اظهار داشت: پرونده‌های سنگینی که میلیون‌ها تومان هزینه می‌خواهد تا کیفرخواست آن آماده شود، ما آن‌ را انجام می‌دهیم و تحویل دستگاه قضا می‌دهیم.

توکلی با بیان اینکه دیده‌بان شفافیت و عدالت، توان مجازات قانونی مفسد را ندارد، گفت: بزرگترین‌ اهرمی که برای مجازات در اختیار ما قرار دارد، افکار عمومی است که خیلی‌ها هم از آن ‌هراس دارند.

وی با اشاره به اطّلاع خود از بدهی هشتاد میلیارد تومانی شبنم نعمت‌زاده، گفت: به یکی از معاونان وزارت کار زنگ زدم و گفتم اگر با او برخورد نکنید، ما فساد او را اعلام می‌کنیم. چند روز بعد شبنم نعمت‌زاده دستگیر شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگترین مانع بر سر راه توسعه را فساد دانست و گفت: فساد، اشتغال را کم می‌کند و هزینه تولید را بالا می‌برد.

توکلی ادامه داد: از لحاظ فرهنگی، فساد، روحیه کار را از بین می‌برد و دروغ را رواج می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مسیر فعالیت دیده‌بان، متوجه شدیم که فساد خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم، گفت: اخیراً پرونده‌ای به دستم رسید که حالم را خراب کرد و آن اینکه در یکی از روستاهای لامرد، همه منازل مردم را زد و بند کرده‌اند.

توکلی افزود: لیست همه افراد متخلف در این پرونده موجود است و به سراغ‌شان می‌رویم. هرچند آقای رئیسی هم در برخورد با این تخلفات، مصمم است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با تمجید از رییس قوه قضاییه در اهتمام به مبارزه با فساد گفت: در پرونده هفت سنگان، رئیسی گفت قاضی‌ای را به پرونده اختصاص داده‌ام که نفوذناپذیر است.

توکلی با بیان اینکه باید کاری کنیم که ‌مردم به صحنه مبارزه با فساد بیایند و حرکت اجتماعی در مبارزه با فساد ایجاد شود، تصریح کرد: هدف ما این بود که ترس و یاس مردم نسبت به مبارزه با فساد را کم کنیم.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که در مبارزه با فساد داده، گفت: با شکایت محمدرضا نعمت زاده به دادگاه رفتم که تبرئه شدم.

توکلی با بیان اینکه توفیقات ما در مبارزه با فساد، بیش از چیزی است که فکر می‌کردیم، گفت: خطاب به یکی از وزرا نوشتم که فلان فرد فاسد است، نماینده خود را بفرست تا اسناد را ارائه دهیم. او چون به ما اعتماد داشت، بدون اینکه نماینده‌ای بفرستد، آن فرد را عزل کرد.

وی ادامه داد: چند روز بعد دیدیم که آن وزیر می‌خواهد فرد فاسد را در جای دیگر به‌کارگیری کند. وقتی علت را پرسیدم، گفت که نماینده‌ها فشار آورده‌اند و چاره‌ای نیست. به او گفتم به نماینده‌ها بگو با توکلی طرف هستید.

رییس دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: در نهایت، وزیر مورد نظر، آن فرد فاسد را در جای دیگری به‌کارگیری کرد که ما منصرف نمی‌شویم و سراغش خواهیم رفت.

توکلی با بیان اینکه ما با مجرمین یقه‌سفید روبرو هستیم، گفت: مجرمین یقه‌سفید، کسانی هستند که در محیط خودشان صاحب نفوذ و احترام هستند و کسی باور نمی‌کند که آن‌ها اهل فساد هستند.

وی، یقه آبی‌ها را مجرمان معمولی دانست که خیلی نمی‌توانند فساد خود را وسعت دهند و زود هم دستگیر می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از نمونه‌های مجرمان یقه‌سفید را مدیران عامل بانک‌هایی دانست که با یک امضاء، هزار میلیارد تومان به یک فرد وام می‌دهند ولی حاضر نیستند سه میلیون تومان وام به کسی بدهند که زندگی‌اش در معرض خطر است.

توکلی، اقدام برخی مدیران را مصداق خیانت دانست و گفت: ۶۲ تن طلا و ۱۸ میلیارد دلار را در یک مقطع کوتاه به تاراج دادند، در حالی که می‌دانسند ۱۴ مرداد تحریم‌ها تکرار می‌شود و مهم‌ترین آن هم تحریم طلا است.

وی تاکید کرد: همه را به خیانت متهم نمی‌کنم ولی حتما در این کار، خیانت شده است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: ما در مبارزه با فساد، اصولگرا و اصلاح‌طلب و شیعه و سنی نمی‌شناسیم و هرکس که پاک باشد با او دست می‌دهیم، هرکس ناپاک باشد علیه او اقدام می‌کنیم و هرکس هم بی‌گناه و مظلوم‌ باشد به دادش می‌رسیم.