جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نشست صمیمی کشاورزان پیشرو و مسوولین شهرستان با محوریت بحران آب برگزار شد

    شناسه : 3518 ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 733 بازدید ارسال توسط :

    با هدف ارتباط هرچه بیشتر کشاورزان و بهره برداران با مسئولین حوزه کشاورزی شهرستان، نشست صمیمی کشاورزان پیشرو شهرستان داراب با مسئولین با محوریت مدیریت بحران آب  در محل سالن فرمانداری داراب برگزار گردید. به  گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی  داراب؛در این نشست که با حضور کشاورزان، دامداران و تعاونی […]

    نشست صمیمی کشاورزان پیشرو و مسوولین شهرستان با محوریت بحران آب برگزار شد
    پ
    پ

    با هدف ارتباط هرچه بیشتر کشاورزان و بهره برداران با مسئولین حوزه کشاورزی شهرستان، نشست صمیمی کشاورزان پیشرو شهرستان داراب با مسئولین با محوریت مدیریت بحران آب  در محل سالن فرمانداری داراب برگزار گردید.

    به  گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی  داراب؛در این نشست که با حضور کشاورزان، دامداران و تعاونی های حوزه کشاورزی و به مناسب هفته جهاد کشاورزی برگزار گردید فرماندار شهرستان داراب هدف از برگزاری این نشست را شنیدن مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی از زبان بهر برداران پیشرو این بخش دانست تا بتوان با اهرم هایی که در اختیاراست  و  با همکاری و همفکری هم در حل و فصل آ نها تلاش کنیم . قاسمپور اظهار داشت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، ارتقاء بهره وری و اشتغال زایی را از اولویت های کاری دانست .

    کشاورزان و دامداران شرکت کننده در این نشست اهم مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را شامل: عدم تناسب دبی پروانه های چاه با سطح اراضی تحت شرب ، مشکل زوال مرکبات، لزوم تغییر الگوی کشت محصولات زراعی و باغی با محصولات مقاوم به کم آبی ، لزوم ایجاد صنایع حمایت کننده تبدیلی، علم و دانش پایین کشاورزان در خصوص مصرف بهینه آب، عدم وجود متولی مشخص جهت فروش نهاده های کشاورزی، مشکل مرزی دامداران منطقه در تأمین آب شرب در شهرک فتح المبین، قیمت بالا و کیفیت پایین سموم کشاورزی، نوسانات قیمت جوجه در بازار، موضوع قطع برق در ساعات اوج مصرف، نوسانات قیمت محصولات و … بیان کردند.

    مدیر جهاد کشاورزی داراب در این مراسم با تشکر از همراهی و مساعدت فرماندار شهرستان در برگزاری این نشست، هفته جهاد کشاورزی را فرصت مغتنمی دانست که از دستاوردها و تلاش های بهره برداران بخش کشاورزی تقدیر بعمل آید. سیدی در  ادامه افزود: برگزاری این جلسات باید با یک برنامه زمان بندی شده پی گیری گردد و در مراکز بخش ها نیز برگزار شود  تا در جهت حل مشکلات موجود بهترین راه حل و راهکار اتخاذ گردد و در  نهایت شاهد شکوفایی کشاورزی شهرستان باشیم. وی در خصوص مشکل زوال مرکبات اظهار داشت: با هماهنگی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یک اکیپ تخصصی از کارشناسان تحقیقات از باغات شهرستان بازدید و از باغات آلوده نمونه برداری کرده اند و حل این مشکل با جدیت تمام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی، نمایده مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

    خاتمی مدیریت امور برق شهرستان نیز به در نظرگیری مشوق های لازم جهت کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف با این مدیریت همکاری می کنند اشاره کرد و و اظهار داشت: این دسته از کشاورزان از پرداخت وجه برق معاف می باشند و در این خصوص خواستار همراهی بیشتر کشاورزان و باغداران در طرح قطع برق در ساعات اوج مصرف شد.

    مدیر امور آب شهرستان نیز با ذکر آماری از چالش های موجود در شهرستان، بیشترین میزان مصرف آب را در بخش کشاورزی عنوان و اتخاذ روش های مناسب جهت آبیاری باغات و مزارع را از اولویت های مهم در این زمینه دانستند.

     

    IMG_0638 (Copy) IMG_0636 (Copy) IMG_0629 (Copy) IMG_0667 (Copy) IMG_0668 (Copy)

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.