جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ناگفته هایی از زندگی کاراته کا نوجوان دارابی که قربانی تصادفات جاده ای شد

    شناسه : 11226 ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 2003 بازدید ارسال توسط :

    سال هاست که هر از گاهی، خبرهای هولناکی در فضای اجتماعی داراب می پیچد. تصادفات وحشتناکی که افراد بی گناه زیادی را به آغوش مرگ می کشاند، مهمترین خبرهای دلخراش در داراب است. علل و عوامل زیادی در این حوادث دخیل اند از جمله ناایمن بودن جاده ها. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، […]

    ناگفته هایی از زندگی کاراته کا نوجوان دارابی که قربانی تصادفات جاده ای شد
    پ
    پ

    سال هاست که هر از گاهی، خبرهای هولناکی در فضای اجتماعی داراب می پیچد. تصادفات وحشتناکی که افراد بی گناه زیادی را به آغوش مرگ می کشاند، مهمترین خبرهای دلخراش در داراب است. علل و عوامل زیادی در این حوادث دخیل اند از جمله ناایمن بودن جاده ها.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، زهرا روستا رزمی کار با استعدادی که در سانحه تصادف در جاده جنت شهر در اثر برخورد خودذو پراید با ایسوزو پس از مدتی مبارزه با مرگ تسلیم تقدیر الهی شد و دارفانی را وداع گفت. او یکی از چندین کاراته کارانی است که با زحمت و مشقت در حال تمرین بود؛ اما در سن نوجوانی، در یک سانحه رانندگی از این دنیا رخت بربست.
    مربی او سرکار خانم مرضیه بدرود بااشاره به دوران کودکی زهرا روستا گفت: زهرا در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ در داراب به دنیا آمد و با خانواده اش در روستای فسارود ساکن شدند.
    او از سال ۹۴ در رشته ورزشی کاراته مشغول به فعالیت شد و کمربند آبی گرفت. زهرا به کمربند اهمیتی نمی داد و بیشتر برای خودش کار می کرد و همیشه می گفت یک ورزشکار باید برای دل خودش کار کند و نباید به کمربند توجهی بکند. انسان باید به صورت ورزشکاری زندگی کند و طوری تمرین کند که جزو بهترین ها باشد.
    مرضیه بدرود با بیان اینکه ورزشکاران سختی های زیادی را تحمل می کنند عنوان داشت: زهرا در سالهای ۹۴ تا ۹۶ چند دوره قهرمان شهرستان و استان در بخش کاتا و کومیته شد. او در روستای علی آباد و در باشگاهی در پایگاه امام سجاد(ع) تمرین می کرد؛ اما به خاطر مشکلاتی که به وجود آمد، باشگاه این پایگاه تعطیل شد و بعد از آن به روستای پاسخن منتقل شد و دوباره بعد از چند مدت به روستای حسن آباد رفت.
    این ورزشکاران سختی های خیلی زیادی در طول این چند سال کشیدند؛ تا اینکه بالاخره باشگاه کاملا تعطیل شد و بعضی از بچه ها مجبور شدند برای تمرین کردن به داراب بیایند و سرویس بگیرند. اما زهرا روستا به دلایلی نتوانست به داراب بیاید و در خانه تمرینات را ادامه داد و به همین دلیل بعد از آن دیگر نتوانست در مسابقات مختلف شرکت کند.
    مرضیه بدرود به اخلاق و منش شاگردش اشاره داشت و گفت: زهرا روستا در این چند سال فقط روی کاراته تمرکز داشت تا به دختران دیگر یادآوری کند که می توانند رزمی کار باشند.
    او با اظهار همدردی با خانواده زهرا روستا افزود: متأسفانه زهرا به دلیل تصادف ضربه مغزی شد و با اهدای اعضا خود، جان چهار نفر را نجات داد. قلب، دو کلیه، کبد و پانکراس او به افرادی که نیازمند بودند اهدا شد تا جان دوباره ای بگیرند و سال ها به حیات خویش ادامه دهند. گویا روح این نوجوان ورزشکار در کالبد ۴ نفر دمیده شده و جان دوباره ای به آنها بخشیده است. در پایان به خانواده مرحومه زهرا روستا و جامعه ورزش کاراته استان و شهرستان داراب تسلیت می گویم.

    گفتنی است رییس هیات کاراته استان فارس به نمایندگی از فدراسیون کاراته، برای ابراز تسلیت به داراب سفر کرد

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.