جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نامه سرگشاده انجمن توسعه پایدار داراب در اعتراض به کندی روند پروژه های عمرانی شهرستان/ چرا پس از گذشت سال ها هنوز برخی پروژه ها به ثمر نرسیده اند؟

    شناسه : 7233 ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 1617 بازدید ارسال توسط :

    انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در نامه ای سرگشاده خطاب به  انصاری نماینده مردم در مجلس و قاسمپور فرماندار شهرستان داراب از طولانی شدن روند ساخت و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری مجدانه برای اتمام این پروژه ها شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ […]

    نامه سرگشاده انجمن توسعه پایدار داراب در اعتراض به کندی روند پروژه های عمرانی شهرستان/ چرا پس از گذشت سال ها هنوز برخی پروژه ها به ثمر نرسیده اند؟
    پ
    پ

    انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در نامه ای سرگشاده خطاب به  انصاری نماینده مردم در مجلس و قاسمپور فرماندار شهرستان داراب از طولانی شدن روند ساخت و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری مجدانه برای اتمام این پروژه ها شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در پی طولانی شدن روند ساخت پروژه های عمرانی در شهرستان داراب و مؤثر واقع نشدن برخی پیگیری های انجمن مردمی توسعه پایدار برای تسریع در روند تکمیل این پروژه ها این انجمن طی نامه اای از مسؤلین شهرستان داراب بخصوص نماینده مردم در مجلس و فرماندار داراب خواست تا برای سرعت بخشیدن به روند ساخت پروژه های عمرانی  تلاش بیشتری کرده و و از هدر رفتن سرمایه های ملی و انسانی در این پروژه ها تلاش کنند. متن نامه که در اختیار پایگاه خبری عصر داراب نیوز قرار گرفته به شرح زیر است:

    بسمه تعالی

    نامه سرگشاده به محضر نماینده محترم شهرستان داراب جناب آقای دکتر انصاری  و فرماندار محترم داراب جناب آقای قاسمپور

    با عرض سلام و ادب و احترام؛

     اکنون که با یاری خداوند متعال، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی  را با موفقیت و درصد بالای مشارکت مردم پشت سر گذاشته ایم، انتظار می رود که مسئولین محترم شهرستان که تلاش های آنان در جهت رشد و توسعه شهرستان همواره قابل تقدیر بوده بیش از پیش و با جدیت تمام نسبت به مرتفع کردن علل توقف و کندی پیشرفت فیزیکی برخی پروژه ها که اغلب حرکتی حلزونی دارند با تدبیری عالمانه اقدام عاجل معمول فرمائید، چون استمرار این وضعیت به هیچ وجه شایسته دولت محترم تدبیر و امید نبوده و مغایر با شعارهای آن است .

    البته منصفانه است که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالیان پس از انقلاب و به ثمر رسیدن پروژه های متعدد عمرانی خداوند را شاکر و سپاسگزار باشیم چون وضعیت موجود قابل قیاس با وضعیت قبل از انقلاب نمی باشد .

    امروز مردم داراب که شایسته بهترین خدمت ها هستند و با نگرانی از خود می پرسند؛ چرا پس از گذشت سال ها هنوز برخی پروژه ها به ثمر نرسیده اند؟ چرا پروژه ها مطابق با برنامه زمان بندی شده به پیش نمی رود؟ علت چیست؟ آیا ساز و کارهای مناسب طراحی نمی شوند؟ آیا مردم مطالبه گری نمی کنند؟ آیا مسئولین به مردم حقیقت نمی گویند ؟ آیا ….

    آنچه مسلم است این است که در اغلب موارد حسّ ضعیف  مطالبه گری مردم و گاهاً عدم احساس مسئولیت و عدم تعهد و توان و بی تفاوتی مجریان پروژه ها و برخی اوقات مسایل مالی و زمانی و هم عدم پیگیری و نظارت مستمر مسئولین مربوطه باعث رکود طرح ها شده است. اگر مسئولین و مقامات شهرستان و مدیران به هدر رفت زمان و تضییع حقوق شهروندان بر اثر عدم اجرای به موقع پروژه های عام المنفعه می اندیشیدند و خسارتهای روحی و روانی و جسمی و مالی ناشی از این اتفاق را بررسی و ارزیابی می کردند با ایجاد تغییر در بدنه مجریان و نیروهای عمل کننده و توجه لازم و نظارت و پیگیری مستمر و برنامه ریزی دقیق، میدان را تقویت نموده و در نتیجه سرعت عمل بیشتر می شد.

    امروز شهرستان داراب باید در بسیاری زمینه ها و در مقایسه با مناطق دیگر به رشد و توسعه مناسبتری دست یافته باشد، ‌ولی افسوس که از قطار پیشرفت بازمانده و کسی هم پاسخگو نمی باشد، بالاخره مردم را بیش از این نمی توان منتظر گذاشت و باید برای آن تدبیری عاقلانه و عالمانه اندیشید.

     در ادامه و برای روشن شدن برخی ابهامات، خلاصه وضعیت برخی پروژه های ناتمام و  در دست اقدام بشرح زیر اشاره می شود، امید که با درایت و پیگیری مستمر شاهد اتمام و بهره برداری از پروژه های عمرانی در دست اجرا بوده و در جهت پیشرفت و توسعه هر چه سریعتر شهرستان داراب گام های مؤثری برداشته شود:

    • بزرگراه داراب جنت شهر که عملیات اجرائی آن در تاریخ ۲۱/۱۱/۹۲ و در قالب ردیف ۴۰۷۰۲۰۷۷ بودجه شروع گردیده پس از گذشت ۴۰ ماه هنوز ۵۰٪ پیشرفت فیزیکی ندارد ؟
    • کمربند غربی که در خرداد ماه ۹۳ کلنگ خورده پس از سه سال متوقف شده است .
    • بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داراب که همزمان با بیمارستان های مرودشت، لامرد و ارسنجان در جدول شماره ۱۹ بودجه سال ۹۳ قرار گرفته و در تاریخ ۹/۹/۹۳ کلنگ خورده و در شهریور ۹۴ به پیمانکار داده شده در تاریخ ۳/۹/۹۵ متوقف شده و پیمانکار جدید هم شروع بکار نکرده است. در حالیکه بیمارستان های شهرهای یاد شده پیشرفت بالای ۷۰ ٪ دارند.
    • بزرگراه داراب- فسا که عملیات اجرائی آن در تاریخ ۲۱/۱۱/۹۵ شروع شده، متاسفانه به علت ضعف پیمانکار فعال نبوده و از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و فقط قسمتی از مسیر را بوته کنی کرده است چنانچه روند معمول ادامه یابد ده ها سال طول می کشد که پروژه به ثمر برسد و حتماً باید در این مورد بازنگری شود .
    • پروژه پتروشیمی داراب که به زعم دولتمردان توجیه اقتصادی و فنی ندارد همچون استخوانی لای زخم باقی مانده و تنها امید جوانان جویای کار را به یاس مبدّل کرده است. سؤال اینجاست؛ اگر پتروشیمی های فارس توجیهی ندارند چرا سال  گذشته رئیس جمهور محترم کلنگ احداث پتروشیمی خمین را در استان مرکزی به منظور ایجاد اشتغال به زمین زد در صورتیکه بعد مسافت خمین تا منبع تغذیه بسیار بیشتر از بعد مسافت پتروشیمی های فارس تا منبع تغذیه است. بنابراین پتروشیمی خمین اصلاً توجیه اقتصادی و فنی ندارد!!
    • ورزشگاه شماره ۲ داراب که ۱۱ سال قبل احداث شده است نیمه تمام رها شده و در چهار سال گذشته به علت بی توجهی مسئولان خشتی روی خشت گذاشته نشده و اسکلت زنگ زده سوله آن از دور هویدا و اظهر من الشمس است!
    • راه آهن داراب بندر عباس که در سال ۹۳ مصوب و در جدول ۲۰ بودجه قرار گرفته به علت عدم پیگیری لازم بدست فراموشی سپرده شده است.
    • از تکمیل و تجهیز فرودگاه هم خبری نیست در صورتیکه فرودگاه جهرم فعال و فرودگاه فسا هم عنقریب فعال خواهد شد.

    گفتنی است که  ده ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر وجود دارد که که به همین درد گرفتارند.

    اگر علت اصلی کندی و توقف پروژه ها فقدان اعتبارات بر اثر خالی بودن خزانه است؛ چرا پروژه های بزرگ کلان شهرها که بیش از ۹۰٪ اعتبارات عمرانی را به خود تخصیص داده اند مسیر طبیعی را طی می کنند؟ برای مثال طبق اظهارات مسئول متروی شیراز هزینه خط یک مترو بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان شده و هنوز برای تکمیل ایستگاههای آن ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است یا اینکه هزینه ساخت پل کابلی ولیعصر که اخیراً افتتاح شده مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان می باشد و دهها پروژه کلان و اعتبار بر دیگر، آیا توجه زیاد به کلان شهرها و محروم نگهداشتن شهرهای کوچک و دور افتاده و کم برخوردار جاذبه  مهاجرت به کلانشهرها و خالی شدن شهرها ی کوچک از سکنه را افزونتر نمی کند ؟ آیا اینگونه بینش جز عدالت ستیزی و بدبینی و یاس چیز دیگری را در بر دارد ؟

    آیا عدم توجه مسئولین به خواسته های بحق مردم و استمرار آن سبب ریزش آرا در انتخابات نمی گردد؟ آنچه در انتخابات اخیر شاهد آن بودیم بیانگر این واقعیت و عدم اقبال مردم شهرسان داراب به دولت نیست؟

    بنابراین انتظار داریم که مدیران محترم اینگونه حقایق را که از سر دلسوزی و برای تقویت حرکت در مسیر توسعه بیان می شود به هر طریق ممکن به سمع و نظر مبارک مدیران ارشد و دولتمردان رسانیده و در مجامع تصمیم گیری مطرح کنند تا شاید تفضلی شود و ما را برای حرکتی خدا پسندانه و جلب کننده رضایت مردم مصمم تر نماید .

    با تشکر : انجمن دوستداران توسعه پایدار داراب

    نامه سرگشاده انجمن توسعه پایدار داراب

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.