پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • موسوی رئیس دادگستری داراب از کاهش ۵هزار پرونده ورودی به دادگستری داراب خبر داد/ آنجایی که پای نظام در میان باشد و کسی بخواهد کوچکترین آسیبی به نظام وارد نماید هیچگونه تعارف و مماشاتی نخواهیم کرد

    شناسه : 8567 ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 1471 بازدید ارسال توسط :

    نشست خبری رئیس دادگستری  و دادستان داراب با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد. به گزارش خبرنگار عصر داراب نیوز موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب به تشریح فعالیت یکساله دستگاه قضا در داراب پرداخت. وی ابتدا ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به واقعه ۷تیر اشاره کرد و گفت:  در تیرماه […]

    موسوی رئیس دادگستری داراب از کاهش ۵هزار پرونده ورودی به دادگستری داراب خبر داد/  آنجایی که پای نظام در میان باشد و کسی بخواهد کوچکترین آسیبی به نظام وارد نماید هیچگونه تعارف و مماشاتی نخواهیم کرد
    پ
    پ

    نشست خبری رئیس دادگستری  و دادستان داراب با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد. به گزارش خبرنگار عصر داراب نیوز موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب به تشریح فعالیت یکساله دستگاه قضا در داراب پرداخت.

    وی ابتدا ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به واقعه ۷تیر اشاره کرد و گفت:  در تیرماه ۱۳۶۰ حادثه بسیار اسفناکی برای انقلاب توسط دشمنان برای انقلاب با عظمت اسلامی بوجود آمد و آن شهادت حضرا آیت ا… دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان بود، حادثه ای بسیار عظیمی که بنا به فرموده مقام عظمای ولایت؛ چنانچه این حادثه در هر نظام و کشور دیگری اتفاق افتاده بود برای سرنگون شدن و از بین رفتن آن  نظام و کشور کافی بود اما این حادثه نشان از عظمت، استحکام و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت؛ علیرغم اینکه در یک روز شهید بهشتی  که شخصیت تأثیرگذار و مدیر و مدبر و معمار دستگاه قضایی و ۷۲ نفر از نیروهای ولایی، مؤمن ومتدین و کارآمد را از نظام اسلامی گرفتند؛ اما نه تنها تزلزلی در نظام ایجاد نشد بلکه به پشتوانه مردم و درایت رهبر انقلاب و پشتوانه ملت بر استحکام این نظام افزوده شد  و شاهد بودیم که خون شهید بهشتی و یاران باوفایش چنان ابرهای بالای سر منافقین را متراکم کرد و چنان صاعقه ای بر پیکر اینها وارد کرد نتوانستند خود را جمع کنند و شاهد رسوایی آنها در بین مردم بودیم.

    وی سپس در تشریح فعالیت یکساله دادگستری داراب بیان داشت:هر ساله به مناسبت شهادت شهید بهشتی که معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بود این ایام را به عنوان هفته قوه قضائیه نام گذاری کرده اند و برنامه هایی تدارک دیده شده است لذا دادگستری شهرستان داراب هم در راستای همین موضوع وهماهنگ با استان و کشور برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

    موسوی از کاهش پرونده های ورودی به دادگستری داراب خبر داد و افزود: سال گذشته تعداد ۵هزار پرونده کاهش ورودی به دستگاه قضا در داراب داشته ایم، علیرغم اینکه مردم مشکلات عدیده ای داشته اند از جمله خشکسالی، بیکاری و آسیب های دیگری در جامعه وجود داشته اما بر اساس آماری که از محموعه الکترونیک دادگستری گرفته ام حدود ۵هزار پرونده که رقم بسیارقابل توجهی است ما کاهش پرونده داشته ایم. سال های گذشته حدود۴۰هزار پرونده ورودی به دستگاه قضا در داراب بود اما امسال این تعداد به ۳۵هزار   پرونده کاهش یافته است که ۲۵هزار پرونده در دادگستری و ۱۰هزار پرونده در  شوراهای حل اختلاف مطرح شده است و این ۲۵هزار پرونده نیز مختومه شده اند. این پرونده ها به معنی بروز۲۵هزار جرم در شهرستان  نیست بلکه پرونده هایی در زمینه طلاق، ثبت نکاح، پرونده های حقوقی و کیفری بوده است. کاهش پرونده نشان می دهد که کارهای خوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است. تلاش های مجموعه دستگاه قضایی، اعضاء محترم شورای تأمین، متولیان فرهنگی، عملکرد بسیار خوب ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه، حضور قضات ارجمند در روستاها و محله های آسیب پذیر و در بین دانش آموزان و روشنگری هایی که صورت پذیرفته باعث شده که ما کاهش میزان پرونده های ورودی به دادگستری داراب داشته باشیم که قطعا این رقم کاهش پرونده ها  حتی در سطح کشور بی نظیر است.در هر زمینه ای که نیاز بوده قضات ما حضور پیدا کرده اند و در صورت نیاز به برخورد برخورد صورت گرفته و هر کجا احساس کرده اند باید رأفت اسلامی شامل حال مردم شود قطعاً این کار را انجام داده اند.

    وی فضای مجازی را یکی از معضلات امروز برشمرد و گفت: در بحث فضای مجازی که یکی از معضلات و گرفتاری های جامعه امروزی ما بوده؛ دادگستری فراتر از حد انتظار ورود داشته و هر کجا که احساس شده ممکن است آسیبی به جامعه وارد شود و کسانی می خواهند از طریق فضای مجازی، خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند؛ دستگاه قضایی به جد ورود پیدا کرده  است. موسوی با هشدار به مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی گفت:  همینجا هم به فعالین فضای مجازی  بویژه مدیران گروه ها هشدار می دهم  که بر روی اعضا گروه ها نظارت داشته باشند تا هر گونه مطلبی را در گروه ها و فضای مجازی مطرح نکنند، ما باید از فضای مجازی نهایت استفاده در جهت تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش های نظام به کار ببریم، ما در آنجایی که پای نظام در میان باشد و کسی بخواهد کوچکترین آسیبی به نظام وارد نماید هیچگونه تعارف ومماشاتی نخواهیم کرد و تا کنون هم برخوردهای محکم و پشیمان کننده ای با متخلفین فضای مجازی داشته ایم و قطعاً این مسیر ادامه دارد، کسانی مرتب فضای مجازی را رصد و پالایش می کنند و گزارش ها را در اختیار دادگستری بویژه دادستان محترم قرار می دهند البته بنده و آقای دادستان در بسیاری از گروه ها حضور داریم و اگر ببینیم موضوعی مطرح می شود که ممکن است به حبثیت نظام، مردم، جامعه و شخصیت ها آسیبی وارد کند قطعاً ورود پیدا کرده و بدون هیچگونه تعارفی برخورد می کنیم.

    رئیس دادگستری داراب در ادامه افزود: در بحث برخورد با مجرمین و کشف جرم و شناسایی و صدور احکام قضایی، علیرغم گستردگی شهرستان داراب و هم جوار بودن با استان های جرم خیز هرمزگان و کرمان ما توانسته ایم  مجرمین را شناسایی کنیم.

    وی از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدرخبر داد و گفت:  در بحث مواد مخدر برخوردهای بسیار قاطعی صورت گرفته، بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر بعد استان در شهرستان داراب صورت گرفته و احکام بسیار قاطعی در خصوص سوداگران مرگ و قاچاقچیام مواد مخدر داشته ایم، اموالی که از راه مواد مخدر بدست آورده اند را مصادره کرده ایم و اجازه نداده ایم کسانی با به خطر انداختن جان، مال و ارز مردم به جایی برسند.

    موسوی برخورد دادگستری داراب با متعرضین به منابع طبیعی بی نظیر دانست و افزود:  در بحث عرصه های ملی ومتجاوزین به عرصه های ملی احکام بسیار قاطعی صادر شده که در کشور بی نظیر است، هر کجا اطلاع پیدا کرده ایم که کسانی به عرصه های ملی تجاوز می کنند به شدت با آنها برخورد کرده ایم، در بحث آتش سوزی ها که رقم آن نسبت به سال های گذشته  که ۱۰۰۰ هکتار بعه بالا توسط افراد سود جو و فرصت طلب در آتش می سوخت کاهش پیدا کرده و  با برخورد های بسیار خوبی که شد این میزان کاهش داشته و بندرت اتفاق افتاده است و تا حد ۵۰ هکتار تقلیل یافت.

    در خصوص آتش سوزی اخیر هم دادستان محترم دستورات لازم را صادر کرده اند و چنانچه آتش سوزی ها از راه عمد صورت گرفته باشد ما قطعا آنها را شناسایی و برخورد می کنیم.

    رئیس دادگستری داراب تبلیغات انتخاباتی زودهنگام برخی کاندیداها را مغایر با قانون دانست و گفت: موضوعی که می خواهم به جد به آن بپردازم موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی است؛ گر چه مدت زمان زیادی حدود۲ سال زمان باقی است اما متأسفانه در شهرستان ما عده ای از کاندیداها فضای شهرستان را به شدت انتخاباتی کرده اند و از یک سال پیش به این مسئله ورود پیدا کرده اند، جلسات خانگی تشکیل می دهند، در بین مردم حضور پیدا می کنند و به گونه ای رفتار می کنند که سر تا پای آن تخلف است و من در همین جا هشدار می دهم کسانی می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند مواظب باشند که کار آنها خلاف قانون است؛ کسی که خود مدعی است و می خواهد وارد مجلس قانون گذاری شده و قانون وضع کند نباید خودش خلاف قانون رفتار کند، عده ای از افراد در این عرصه ورود کرده اند و کوتاه هم نمی آیند و بنده اعلام می کنم که دادگستری مماشات نخواهد کرد و قطعا با کسانی که از همین الان فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده و خلاف قانون رفتار می کنند برخورد خواهیم کرد لذا سعی کنند که قانون مدار باشند و فضای شهر را ملتهب نکنند، هنوز ۲ سال به پایان فعالیت نماینده فعلی باقی مانده و اجازه بدهند وی با خیال راحت کار خودش رادنبال کند،قانون گذار مشخص کرده که چه وقت و چه زمانی تبلیغات انتخاباتی است و  فراتر از نباید اقداماتی صورت گیرد.

    وی بغض و کینه را منشأ هجمه ها به دادگستری دانست و افزود: امروز دادگستری شهرستان داراب یکی از پاکترین دادگستری هاست، امروز قضات جوان، مؤمن، متدین، با سواد و با تحصیلات عالیه منتصب قضای شهرستان را به عهده دارند. اما هجمه هایی هم علیه دستگاه قضا وجود دارد و منشأ ان هم مشخص است و بعضا بغض و کینه هایی که نسبت به افراد و اشخاص ممکن است داشته باشند و موضوعات سیاسی دخیل در این موضوع باشد؛ بیشتر آنها کارچاق کن هایی هستند که دستشان از دادگستری کوتاه شده است، کسانی که در گذشته از این طریق امرار معاش می کردند و به  نان و نوایی می رسیدند و ما راه را بر آنان بستیم و با حضوری که شخص بنده و دادستان در بین مردم داشتیم نیازی به واسطه ها، سفارش ها وجود ندارد ومردم براحتی دسترسی به قضات، رئیس دادگستری و دادستان دارند. ما درروستاها، مساجد و بخش ها ما در بین مردم حضور داریم ومسائل و مشکلات را می بینیم و رصد می کنیم و لذا نیازی نیست کسی بخواهد سفارشی بیاورد و یا آشنایی در این زمینه پیدا کند.

    موسوی  برخورد قاطع با مجرمین را در کاهش جرائم خشن در شهرستان مؤثر دانست و افزود: در بحث برخورد با مجرمین انصافآً برخوردها بی نظیر بوده، برخی افراد نمی توانند شرایط قضایی را درک کنند و فکر می کنند که اگر فردی جرم کوچکی هم مرتکب شد باید با مجازات بسیار سنگینی با او برخورد شود در حالی که مجازات هر جرمی مشخص است و قاضی نمی تواند  فراتر از قانون مجازات کند و قطعا باید در چارچوب قانون مجازات کند و حال شخصیت طرف  و نوع جرم؛ خانواده، طایفه  طرف  را در نظر یگیرد و بعد نسبت به صدور رأی اقدام کند. اما با موارد مهمی که بوجود می آید با شذت و حدت برخورد می شود. در چند سال گذشته بخاطر برخوردهایی که صورت گرفته در داراب جرم خشنی مانند سرقت مسلحانه، آدم ربایی، از بین بردن ترانس های برق  وجود ندارد که این نشان از برخوردهای بسیار قاطع، محکم  و قانونمندی بوده که توسط قضات صورت گرفته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.