جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مهندس سیدی در جمع دامداران معترض: مصرف شیر در جامعه کاهش یافته/ باید با فرهنگ سازی مصرف شیر را بالا ببریم

    شناسه : 3799 ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰:۰۴ 815 بازدید ارسال توسط :

    مهندس سیدی رئیس جهادکشاورزی داراب  گفت: باید  با فرهنگ سازی مصرف شیر را بالا ببریم. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  عصر داراب؛ تجمع دامداران  معترض که به  نخریدن شیر تولیدی خود اعتراض داشته و  در  فرمانداری داراب تجمع کرده بودند با حضور مدیریت جهاد کشاورزی، مسوول بازرسی فرمانداری داراب و مدیریت کارخانه تولیدی محصولات لبنی […]

    مهندس سیدی در جمع دامداران معترض: مصرف شیر در جامعه کاهش یافته/  باید  با فرهنگ سازی مصرف شیر را بالا ببریم
    پ
    پ

    مهندس سیدی رئیس جهادکشاورزی داراب  گفت: باید  با فرهنگ سازی مصرف شیر را بالا ببریم.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  عصر داراب؛ تجمع دامداران  معترض که به  نخریدن شیر تولیدی خود اعتراض داشته و  در  فرمانداری داراب تجمع کرده بودند با حضور مدیریت جهاد کشاورزی، مسوول بازرسی فرمانداری داراب و مدیریت کارخانه تولیدی محصولات لبنی داماس با تعهد خرید موقت شیر پایان یافت.

    رئیس جهاد کشاورزی داراب  در بررسی علل کاهش مصرف شیر گفت:  یکی از  دلایلی که  سبب کاهش تولید شیر در داراب   شده و  تولید  را از ۶۵ تا ۷۰ تن به ۱۵ تن کاهش داداه است  کاهش مصرف شیر توسط مردم است متأسفانه فروش نوشابه در مملکت ما  بیشتر از شیر شده در حالی که قیمت نوشابه بیشتر از شیر است  بنابراین باید  با فرهنگ سازی مصرف شیر را بالا ببریم.  ما باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم چرا ما باید در هنگام خرید لبنیات به جای اینکه محصول کارخانه تولیدی شهر خودمان یعنی داماس  را بخریم سراغ مارک های معروف مانند کاله، پانل ، رامک و … می رویم در صورتی که بسیاری از برند های  معروف بخاطر استفاده از روغن پالم غیر مجاز  بهتر و با کیفیت تر بنظر می رسند.

    برای حل مشکل  دولت باید  وارد شود که در حال حاضر دولت آمادگی خود را برای خرید اعلام می کند بشرط اینکه بار میکروبی شیر  به زیر  ۱۰۰ هزار برسد به همین منظور تعاون روستایی و تعاونی دامداران آمادگی خرید شیر به قیمت مصوب را به شرط اینکه بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار باشد را دارند. البته این کار به نفع دولت نیست زیرا هزینه تولید یک کیلو شیر خشک ۱۲ هزار تومان است در حالی که همین شیر خشک با قیمت ۸ هزار تومان وارد کشور می شود اما با این وجود برای حمایت از دامداران دولت آمادگی خرید شیر را دارد.

    وی در خصوص  قیمت خرید  نهاده های دامی از جمله جو و کاه گفت: امسال ۲۸۰۰ تن جو توسط دولت از کشاورزان خریداری شده است، قبلا دولت پس از خرید پول را به حساب کشاورز واریز می کرد اما امسال چون این جو وارد بورس شده باید فروخته شود تا پول به حساب کشاورز واریز شود و مابه التفاوت قیمت مصوب از طریق دولت پرداخت می شود. . در حال حاضر  هر کیلو جو به قیمت ۷۲۰ تومان در بورس  عرضه می شود که امکان خرید برای همه از جمله دامداران و تعاونی ها  فراهم است. در خصوص وضعیت کاه ما در زمان برداشت گندم و جو پیش بینی می کردیم که کاه تولیدی از شهرستان خارج می شود به همین منظور طی مکاتبه ای با فرماندهی نیروی انتظامی خواستیم تا جلو خروج کاه از شهرستان گرفته شود.

    وی با اشاره به پرداخت یارانه شیر گفت: یارانه شیر در سال گذشته به دامدارانی که شیر تولیدی خود را تحویل داده بودند پرداخت شده است. در همین راستا سامانه کارت شیر توسط جهاد کشاورزی فارس برای اولین بار در کشور  طراحی شد که اکثر دامداران این کارت را گرفته اند که بر اساس این کارت از زمان تحویل شیر این مسیر ردیابی می شود. ان شاالله در صورت حل شدن مشکلات اعتباری دولت و با پیگیری های انجام شده یارانه شیر طبق روال گذشته پرداخت هواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.