سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مهندس احمدپور رئیس مخابرات داراب : سرقت کابل های مخابراتی در داراب تبدیل به یک بحران شده است/ این سرقت ها ۷۰۰ میلیون خسارت روی دست مخابرات گذاشته است

    شناسه : 445 ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 1214 بازدید ارسال توسط :

    سرقت کابل های مخابراتی در داراب بعنوان یکی از معضلات اصلی مخابرت داراب است که متأسفانه امسال روند صعودی داشته و مشکلات زیادی را نه تنها برای اداره مخابرات بلکه برای جمع زیادی از مشترکین بخصوص در روستاها ایجاد کرده است. گسترش فناوری اطلاعات که بر اساس سیستم های مخابراتی پایه گذاری شده هر گونه […]

    مهندس احمدپور رئیس مخابرات داراب : سرقت کابل های مخابراتی در داراب تبدیل به یک بحران شده است/ این سرقت ها ۷۰۰ میلیون خسارت روی دست مخابرات گذاشته است
    پ
    پ

    سرقت کابل های مخابراتی در داراب بعنوان یکی از معضلات اصلی مخابرت داراب است که متأسفانه امسال روند صعودی داشته و مشکلات زیادی را نه تنها برای اداره مخابرات بلکه برای جمع زیادی از مشترکین بخصوص در روستاها ایجاد کرده است. گسترش فناوری اطلاعات که بر اساس سیستم های مخابراتی پایه گذاری شده هر گونه اخلال در این سیستم ها می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
    مهندس احمدپور رئیس مخابرات داراب در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری عصر داراب با اشاره به افزایش بی رویه سرقت کابل های مخابرات در داراب گفت: متأسفانه در داراب وضعیتی نهادینه شده که به صورت یک شب در میان در تمام محورهای روستائی و آنهم هم در نقاط مختلف کابل سرقت صورت می گیرد. علی رغم اینکه سیستم های حفاظتی بر روی کابل های مخابراتی وصل است ولی باز هم سرقت ها ادامه دارد.
    وی در ادامه به مهمترین مناطقی که دچار سرقت شده اند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کابل های مخابراتی در نقاطی مانند برگان، کرسیا، شمس آباد، اسماعیل آباد، دولت آباد، هادی آباد، بریسکان، اکبرآباد، محمد آباد، قلعه بیابان، دوبرجی، ملک آباد، شاه ابوذکریا، محمد آباد قلعه نو و بستان از مرکز مرز سرقت شده و ارتباط تلفنی در این مناطق کاملاً قطع است و نزدیک به ۹۰۰ نفر از مشترکین قطع ارتباط شده اند.
    مهندس احمدپور؛ فاصله نقاط سرقت و خسارت مالی ناشی از آن را بر شمرد و گفت: این سرقت ها در ۱۰ نقطه با فاصله کم (۱۰۰ تا ۲۰۰ متری) و در ۴ نقطه فاصله های بلند(چند کیلومتر) صورت گرفته که ۷۰۰ میلیون تومان خسارت به مخابرات وارد کرده است .
    مهندس احمدپور در ادامه افزود: طی این مدت ۲۱ نقطه که قبلاً سرقت شده بود ترمیم شده ولی بدلیل اینکه مخابرات استان توان جبران و تأمین تجهیزات را ندارد فعلاً تقاضای هر گونه ملزمات لازم برای ترمیم مناطقی که بواسطه سرقت ارتباطشان قطع شده متوقف کرده است.
    وی با اعلام دستگیری ۲ نفر از سارقین خطاب به دادستان شهرستان داراب گفت: روز جمعه، ۲ نفر از سارقین توسط مردم در روستای عطابخش دستگیر شده اند که ما امیدواریم دادستان محترم نه تنها بخاطر سرقت کابل های مخابراتی و خسارتی که مخابرات وارد شده بلکه بیشتر بدلیل تبعات اجتماعی آن که ممکن است حتی عوامل پشت پرده هم داشتنه باشند برخورد قاطعی با این سارقین داشته باشند و با دستگیری مالخرهایی که این کابل ها را از آنها خریداری کرده اند جلو خسارت مالی و اجتماعی آنرا بگیرند زیرا در حال حاضر شرایطی پیش آمده که استان حاضر نیست هیچگونه امکاناتی به ما بدهد. امیدواریم با حمایت هایی که از سمت دادستانی محترم و بقیه ارگان ها صورت می گیرد جلو این اتفاقات که آسیب جدی می زند و تبعات اجتماعی فراوانی هم برای مشترکین به همراه دارد گرفته شود. این در حالی است که تا کنون همه سارقین دستگیر شده قبلاً ه دستگیر شده و آزاد شده بودند که نشانگر اینست که مجازاتی که برای آنها در نظر گرفته شده بود نتوانسته آنان را متنبه نماید.
    مهندس احمدپور درآمد ناچیز سارقین از این سرقت ها اشاره کرد و افزود: خسارت ۱۰ کیلومتر کابل با قیمت میانگی ۲۵۰۰۰ تومان با هزینه های جانبی نصب و تجهیزات لازم بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان است در حالیکه اگر سارقین بتوانند مس موجود در این کابل ها را استخراج کنند شاید بیشتر یک میلیون از فروش آن درآمد نداشته باشند اما هزینه ای که برای مخابرات ایجاد می کنند بسیار بیشتر از درآمد ناچیز آنهاست.
    وی به مشکلات مدیریتی ناشی از سرقت ها اشاره کرد و بیان داشت: در داراب بجای اینکه به کارهای توسعه زیر ساخت های و خدمات ارتباطات بپردازیم و روز به روز شاهد توسعه سیستم های مخابراتی شهرستان باشیم، بیشتر وقت ما صرف پرداختن به سرقت و دزدی های ناشی از تخلف چند انسان کوته فکر شده است و در واقع ما داریم به کار دزدان و سارقین می پردازیم تا پرداختن به مشکلات مخابراتی مردم. در حقیقت، سرقت کابل در این شهرستان تبدیل به یک بحران شده است. در سال ۹۲ بیش از ۲۲ کیلومتر کابل خاکی با اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیون کارشد، هم اکنون هزینه اجرای طرح های مخابراتی در شهرک های امام حسن و الزهرا حدود ۷۰۰ میلیون تومان است، در حالی که امروز خسارت سارقین هم به همین اندازه است و من بجای اینکه ما در مخابرات داراب مشکل ارتباطی شهر ک ها را حل کنیم در حالی طرح آن آماده و روی میز است اما بدلیل وجود سرقت ها و هزینه ای که به مخابرات تحمیل شده باید وقت و انرژی خود را صرف رسیدگی به موضوع سرقت نماییم.

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “مهندس احمدپور رئیس مخابرات داراب : سرقت کابل های مخابراتی در داراب تبدیل به یک بحران شده است/ این سرقت ها ۷۰۰ میلیون خسارت روی دست مخابرات گذاشته است”
    1. واقعا جای تاسف دارد.

    2. با سلام جناب مهندس احمدپور ، لطفا در مورد مسکن مهر داراب و خدمات مخابراتی به آن هم اقدام جدی انجام دهید چون که الان تعدادی از متقاضیان مستقر شده اند یا در حال مستقر شدن هستند. سپاسگزار میشویم

    3. به نظر من سرقت کابلها دو دلیل داره:
      ا-بیکاری یا مشکل مالی سارقان
      ۲-مشکلات فرهنگی سارقان مثل اعتیاد
      البته این دلایل که گفتم توجیه کننده تخلف سارقان نیست بلکه گوشزد به مسئولان اقتصادی و فرهنگی شهرستان هست!

    4. جناب احمد پور
      سارقین دستگیر شده اند لطفا از آنها خسارت بگیرید