جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس: شما به هر طریق باید گردشگر به شهرستان داراب بیاورید/ تورهای آشنا سازی برای معرفی داراب به گردشگران برگزار می کنیم

    شناسه : 3993 ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 881 بازدید ارسال توسط :

    محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی  و گردشگری  فارس  گفت:  کمک می کنیم شهرستان داراب مثل نگینی نه تنها در استان فارس بلکه در ایران برخشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر داراب؛ همایش دوستداران میراث فرهنگی  با حضور معاون گردشگری اداه کل میراث فرهنگی فارس در داراب  برگزار شد. محسن نژاد معاون […]

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس: شما به هر طریق باید گردشگر به شهرستان داراب بیاورید/ تورهای آشنا سازی برای  معرفی داراب به گردشگران  برگزار می کنیم
    پ
    پ

    محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی  و گردشگری  فارس  گفت:  کمک می کنیم شهرستان داراب مثل نگینی نه تنها در استان فارس بلکه در ایران برخشد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر داراب؛ همایش دوستداران میراث فرهنگی  با حضور معاون گردشگری اداه کل میراث فرهنگی فارس در داراب  برگزار شد.

    محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس در این همایش گفت:  گردشگری در استان فارس در مقوله های مختلف مذهبی، تاریخی، فرهنگی، عشایری و روستایی، طبیعی و گردشگری رویداد تقسیم می شود.

    وی  به اهمیت اشتغال زایی گردشگری اشاره کرد و افزود: بحث گردشگری با توجه به مشکلات آب بسیار مهم است.  گردشگری صنعت نجات بخش نه تنها فارس بلکه کشور است. در دنیا از هر ۱۱ شغل یک شغل مستقیم سهم گردشگری است. با ورود هر گردشگر خارجی ۸ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود. کدام صنعت بدون صرف هزینه زیاد و سرمایه گذاری زیاد می تواند اینقدر شغل ایجاد کند؟

    محسن نژاد در خصوص افزایش ورود گردشگران به فارس گفت: در سال ۹۲ حدو ۵۲ هزار نفر ورودی گردشگر خارجی به استان فارس داشتیم، بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این میزان در سال ۹۳ به ۱۱۰ هزار نفر رسید که رشد ۱۰۶ درصدی را نشان می دهد و در سال ۹۴ این رقم ۱۰ درصد افزایش داشت و پیش بینی ما اینست که در سال ۹۵ همین میزان  افزایش را داشته باشیم.

    وی در خصوص  سهم داراب در ثبت آثارتاریخی فارس گفت: سهم شهرستان داراب در ثبت آثار تاریخی، طبیعی و میراث معنوی،  سهم عمده ای در استان فارس است.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس به گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود:  در بعد گردشگری سلامت یکی از عواید آن در بعد پزشکی است که مراجعه کنندگان خدمات پزشکی می گیرند  اما در زمینه روانی مکانهایی وجود دارد مثل چشمه های آبگرم که می توانند با وجود سرمایه گذاران  ساماندهی شوند و  به مراکزی برای سفر گردشگران  برای گرفتن آرامش و درمان تیدیل شوند. چرا امکاناتی مانند آبگرم گنو در فارس و آنهم در داراب  که ورودی از استان های هرمزگان و کروان است نباشد.

    وی در خصوص احداث بازارچه های خرید گفت: بحث بازارچه های خرید مطرح شد چرا مردم شیراز برای خرید با ۹ ساعت طی مسافت به قشم می روند چرا نتوانند با ۳ ساعت به داراب بیاینند و از اینجا خریدشان را انجام دهند.

    محسن نژاد در خصوص جذب گردشگر گفت: شما به هر طریق باید گردشگر را به شهرستان دراب بیاورید، این گردشگران می توانند درون استانی  باشند و یا داخلی از کشورمان یا گردشگران  بین المللی باشند.

    وی با ذکر برخی نقاط گردشگری در داراب گفت: در روستای قلاتویه چشمه های آبگرم وجود دارد که می تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد، تنگه رغز می تواند مهد گردشگری ماجراجویانه در فارس باشد، بنده قول می دهم تا اعتبارات لازم برای فراهم نمودن زیر ساخت های لازم در تنگ رغز را فراهم نموده و کمک کنیم  برای اینکه تنگ رغز محلی برای رفت و آمد گردشگران باشد. آبشار فدامی در نقطه اتصال فارس به هرمزگان با ساماندهی و ایجاد یک حداقل هایی از خدمات می تواند پذیرای گردشگران باشد.

    وی در خصوص گردشگری رویداد در داراب گفت: توانمندی شهرستان در بعد گردشگری رویداد هم می تواند در جذب گردشگر به شهرستان اثر گذار باشد. مثل رویداد گل نرگس کازرون که به صورت تک زمان و تک مکان در سال اتفاق می افتد، همین پدیده در لایزنگان و در گل محمدی افتاده است،.

    محسن نژاد توسعه اقامتگاه های بوم گردی را مهم ارزیابی کرد و افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی محور دیگری است که در شهرستان می تواند مثمر باشد و می تواند به جذب گردشگر کمک کند. . توسعه اقامتگاه های بوم گردی مهم است چون سلیقه هایی هست که دوست دارد در روستا اقامت داشت باشد و از محیط طبیعی استفاده کند، این با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی  در سطح شهرستان میسر خواهد بود.

    این مسوول گردشگری فارس در خصوص معرفی داراب به گردشگران گفت: ما آمادگی این را داریم  تا در جهت معرفی بیشتر شهرستان داراب؛  تورهای آشنا سازی را برای شهرستان برگزار کنیم، بسیاری از آژانس ها در تهران هستند تورهایی برای  بازدید از حافظ را به شیراز می فرستند ولی خودشان هنوز حافظ را ندیده اند، خیلی از شیرازی ها فعالند و تورهای خارجی را می آورند اما هنوز داراب را ندیده اند. ما برای شناساندن داراب هم بخش خصوصی فعال  که متولی  اجرای تور هستند را می آوریم و هم اصحاب رسانه و مطبوعات استان  و صدا و سیما را آوریم تا بتوانند انشاا… در جهت معرفی بیشتر شهرستان اقدام مفید و لازمی را انجام دهند.

    وی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و کمکی به توسعه گردشگری می کند گفت: اگر تعطیلی پنجشنبه ها اتفاق بیفتد و یک روز به تعطیلی های استان اضافه شود در توسعه گردشگری به شهرستان ها کمک می کند  و باعث افزایش سفرهای درون استانی می شود.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.