پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون پارلمانی وزیر ارشاد: هرگز فرهنگ را فدای سیاست نکنید/ نگاه همه هنرمندان و اهالی فرهنگ داراب دغدغه های فرهنگی است نه شخصی

    شناسه : 8083 ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 1008 بازدید ارسال توسط :

    به دعوت دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، دکتر حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری به شهرستان داراب ضمن بازدید از اماکن فرهنگی در جلسه ای با حضور  مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، انصاری نماینده مردم داراب در مجلس، فرماندار و امام جمعه داراب و جمعی […]

    معاون پارلمانی وزیر ارشاد: هرگز فرهنگ را فدای سیاست نکنید/ نگاه همه هنرمندان و اهالی فرهنگ داراب دغدغه های فرهنگی است نه شخصی
    پ
    پ

    به دعوت دکتر انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، دکتر حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری به شهرستان داراب ضمن بازدید از اماکن فرهنگی در جلسه ای با حضور  مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، انصاری نماینده مردم داراب در مجلس، فرماندار و امام جمعه داراب و جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه شهرستان داراب شرکت کرد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از استماع سخنان برخی هنرمندان و اهالی فرهنگ گفت: فرهنگ بر سیاست،اقتصاد  و  برهمه چیز رجحان دارد، اگر فرهنگ یک جامعه ای درست شود بقیه مسائل از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی وسیاسی آن جامعه  هم حل خواهدا شد.

    حسینی  پرهیز از سیاسی کردن فرهنگ را لازم دانست و افزود: خواهشم  از شما اینست که هرگز فرهنگ را فدای سیاست نکنید، من فردی سیاسی بوده و حتی اقتصادی کار کرده ام و جامعه شناسی با گرایش اقتصاد توسعه خوانده ام؛  اما معتقدم که موضوع فرهنگ بر همه موضوعات رجحان دارد.

    وی در ادامه افزود: ما در چه چیزی در دنیا برای ارائه داریم؟ صنعت، الکترونیک، بحث های دیجیتال، مسائل فنی و حتی کشاورزی ما در دنیا قابل ارائه نیست؛ تنها  چیزی که از ایران در دنیا قابل ارائئه است فرهنگ ماست.

    معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به خلع های فرهنگی جامعه  گفت: به نظر من بسیج همه نگاه ها به سمت فرهنگ می تواند کمبودها و خلع های فرهنگی جامعه ما را کم کند و این امکان پذیر است.

    حسینی اتحاد در حوزه فرهنگ را بیشتر از سایر حوزه ها دانست و گفت:  من مدت زیادی نیست که به وزارت فرهنگ آمده ام، چند ویژگی در وزارت فرهنگ هست که در جای دیگر نیست من تربیت بدنی، وزارت علوم، وزارت نفت و جاهای مختلف کار کرده ام ویژگی اول این است که این خانواده، خانواده منسجم، بااصالت، با فرهنگ و متحدی است. در حوزه فرهنگ از هم گسیختگی کم پیدا میشود و به نظر من این زیباست البته به این معنی نیست که اتحاد خیلی قوی بین آنها وجود دارد باید این اتفاق ایجاد شود که قابل ایجاد شدن است.

    وی با ابراز خوشحالی از اینکه نگاه همه هنرمندان و اهالی فرهنگ داراب دغدغه های فرهنگی است نه شخصی گفت: موضوع فرهنگ موضوع مهمی است و من خوشحالم که در این جلسه تمام نکاتی که دوستان مطرح کردند دغدغه های آنها راجع به فرهنگ بود.اما در شهرهای دیگر این نگاه را کمتر دیدم حتی در اهالی فرهنگ،در بعضی جاها دغدغه های اختصاصی و خصوصی را مطرح میکردند که بنده گله کردم که حداقل یک دغدغه فرهنگ را مطرح میکردید. خوشبختانه اینجا همه دغدغه ها فرهنگی است و نشان می دهد که این شهر روی دوش فرهنگ نشسته و صبغه فرهنگی و بزرگان فرهنگی این شهر خوب کار کرده اند.

    معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص مشکلات مطرح شده توسط مسئولین و اهالی فرهنگ و هنرمندان گفت:  در ارتباط با مشکلات پیش گفته که همه ما سعی داریم که انشالله حل شود  استحضار دارید که یک سیزدهم اعتبارات بخش فرهنگ و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی می رسد و در واقع صددرصد پاسخگویی با یک سیزدهم سهم، که این خیلی سهم متعادلی نیست اما ما همه تلاشمان را می کنیم که این اتفاق بیافتد و دلیل آن این است که ما باید اینجا را بسازیم این ستونها باید ساخته شود این پایه هایی که از گذشته به ما رسیده، ما باید چیزی داشته باشیم که به دیگران هدیه دهیم.

    گفتنی است معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد قبل از حضور در جلسه با اهالی فرهنگ و هنر به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسف نماینده و فرماندار داراب از کتابخانه عمومی شماره ۲ که مدت ها از آغاز ساخت آن می گذرد اما همچنان نیمه کاره باقی مانده، سالن آمفی تأتر،کتابخانه عمومی و ساختمان قبلی اداره ارشاد داراب بازدید کرد و با مشکلات این مراکز آشنا شد. همچنین  در  جلسه با مسئولین و هنرمندان برخی مشکلات  مطرح شد که مهمترین آنها عبارت بودند از: ساخت سالن پلاتو، تجهیز سالن آمفی تئاتر، پیگیری تکمیل ساخت کتابخانه عمومی، ساخت نگارخانه و کمک به انجمن های فرهنگی از جمله مهمترین درخواست های مطرح شده در این جلسه بود.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “معاون پارلمانی وزیر ارشاد: هرگز فرهنگ را فدای سیاست نکنید/ نگاه همه هنرمندان و اهالی فرهنگ داراب دغدغه های فرهنگی است نه شخصی”
    1. من فردی سیاسی بوده و حتی اقتصادی کار کرده ام و جامعه شناسی با گرایش اقتصاد توسعه خوانده ام؛ اما سمت ایشون الان چیه؟