پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مشایعت کم نظیر مردم داراب در وداع با شهدا گمنام

    شناسه : 2380 ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱:۴۸ 1307 بازدید ارسال توسط :

    شهدا همیشه برای مردم این دیار تازگی دارند، هر بار که گفته می شود قرار است پرستوهای مهاجری که سال ها از کوچ شان گذشته، دوباره عزم وطن کنند، میزبانان سر از پا نمی شناسند، چشم انتظاری هم حدی دارد، وقتی خبر می رسد که گروهی از این پرندگان که عمری در غربت بوده ند […]

    مشایعت کم نظیر مردم داراب در وداع  با شهدا گمنام
    پ
    پ

    شهدا همیشه برای مردم این دیار تازگی دارند، هر بار که گفته می شود قرار است پرستوهای مهاجری که سال ها از کوچ شان گذشته، دوباره عزم وطن کنند، میزبانان سر از پا نمی شناسند، چشم انتظاری هم حدی دارد، وقتی خبر می رسد که گروهی از این پرندگان که عمری در غربت بوده ند و قصد آمدن دارند؛ دیگر وقت درنگ نیست، باید، سر از پا نشناخته به استقبال رفت، هم نوا با مادرانشان که چشم بر در دارند تا خبری از مسافرشان برسد، تا کسی نشانی از عزیز سفر کرده شان بیاورد، شاید یکی از این پرستوهای بازگشته همان عزیزی باشد که چشم مادر را روشنی بخشد و بر زخم کهنه سال های فراق مرهمی بگذارد.
    آری قرار است تا فارس میزبان این پرستوهای مهاجر باشد و این بار نوبت به داراب رسید، توفیق یار مردم این دیار شد، عصر شنبه ۳۶ شهید گمنام چشمان مردم این دیار را روشنی بخشیدند، آمدند تا دیده گان در راه مانده را روشنایی بخشند و با خود رحمت و عطر بهشت را را در فضای سرد زمستانی این دیار پراکنده کنند و بار دیگر غوغایی در دل ها بر پا کنند و دل های عاشق را به زمزم حضور خویش سیراب گردانند.
    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب مردم دیار امام مجتبی(ع) با استقبال بی نظیر از شهدای گمنام بار دیگر نشان دادند که بر سر پیمان خود با شهدا ثابت و استوارند، عصر شنبه با ورود پیکر ۳۶ شهید گلگون کفن دفاع مقدس به شهرستان داراب مردم در مسیر حرکت کاروان شهدا گمنام رسم مهیمان نوازی را آنگونه که شایسته میهمان است را بجا آوردند.
    کاروان حامل شهدا گمنام پس از ورود به شهرستان داراب در طول مسیر با استقبال مردم روستاهای اطراف که از ساعت ها قبل منتظر بودند همراه شد، ابتدا مردم روستای درنگانه، بعد دولت آباد و بهادران و سپس نصروان بخوبی از کاروان شهدا گمنام استقبال کردند. این کاروان همزمان با اذان مغرب وارد شهر داراب و بعد وارد شهر جنت که خود رنگ و بوی شهید و شهادت دارد شد، استقبال از شهدا در جنت شهر وصف ناشدنی است و مردم در کنار شهدای گمنام به یاد بیش از ۶۰ شهید خود به مدیحه سرایی و عزاداری پرداختند.
    صبح یکشنبه ۲۸ دی ماه مردم داراب با حضور در گلستان شهدا گمنام میزبان کاروان شهدا گمنام بودند. مشایعت این کاروان در داراب وصف شدنی نیست.جمعیتی که با شهید و شهادت آشناست و سال های نه چندان دور، لاله های فراوانی را بر دست های خود تا گلزار شهیدان بدرقه کرده است. این کاروان با عبور از خیابان های شهر داراب سپس عازم منطقه فسارود شد و در طول مسیر مورد استقبال مردم روستاهایی که در مسیر منتظر بودند قرار گرفت و بعد به سمت فسا حرکت کرد.

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    SONY DSC

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “مشایعت کم نظیر مردم داراب در وداع با شهدا گمنام”
    1. ان شالله كه بتوانيم راه شهداء راادامه دهيم تادرآن دنيا شرمنده آنها نباشيم

    2. چقدر حضور مردم خودجوش و دیدنی بود، یعنی میشود امید وار بود که در اوج جذابیت های شلوغ ورنگارنگ دنیا هنوز جاذبه بی رنگ و بی ادعای شهدا دلهای مردم را فارغ از سلایق و جناح بندی های رایج چه زیبا به سوی خود میکشاند………
      کاش هر از گاهی فضای معنوی آن روزها تداعی شود….