شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مراسم کلنگ زنی سه پروژه صنعتی در شهرستان داراب با حضور مدیرعامل شرکت ایمیدرو برگزار شد

    شناسه : 12768 ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 724 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، مراسم کلنگ زنی سه پروژه صنعتی در شهرستان داراب برگزار شد. این پروژه ها شامل پروژه کارخانه بی کربنات کلسیم با سرمایه گذاری کارخانه سیمان و شرکت ایمیدرو، کارخانه ریسندگی و بافندگی باسرمایه گذاری بخش خصوصی و کارخانه تولید کاغذ از سنگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی […]

    مراسم کلنگ زنی سه پروژه صنعتی در شهرستان داراب با حضور مدیرعامل شرکت ایمیدرو برگزار شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، مراسم کلنگ زنی سه پروژه صنعتی در شهرستان داراب برگزار شد.

    این پروژه ها شامل پروژه کارخانه بی کربنات کلسیم با سرمایه گذاری کارخانه سیمان و شرکت ایمیدرو، کارخانه ریسندگی و بافندگی باسرمایه گذاری بخش خصوصی و کارخانه تولید کاغذ از سنگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی و با اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲۲۰ نفر عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

    در این مراسم، جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، مهندس لقمانی معاون استاندار فارس، مهندس طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مهندس ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت فارس، دکتر پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مهندس بنی کریمی مدیرعامل شرکت فراورده های نفتی منطقه فارس، عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه شهرستان داراب و جمعی از مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

    معاون وزیر صمت با بیان اینکه اشتغال یکی از پایه های آرامش است عنوان کرد: اگر به دنبال شرایط مطلوب در جامعه هستیم قطعا اشتغال یکی از پایه های آرامش و اطمینان بخش است. برای اینکه اشتغال را ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذاری و اینکه سرمایه گذاری کنیم نیازمند پارامترهایی هستیم. حوزه صنعت و معدن یکی از بسترها برای سرمایه گذاری است.

    جعفری زنجیره های اشتغال غیر مستقیم در حوزه معدن را مهم عنوان کرد و افزود: در کشور بیش از ۶۰ نوع مواد معدنی و ذخایر شناخته شده داریم که نیازمند حمایت هستند تا زنجیره های پایین دستی بیاید و زنجیره را تکمیل کند. زنجیره های اشتغال از ۴ نفر تا ۱۷ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود؛ پس یک محیط بزرگ برای سرمایه گذاری وجود دارد.

    وی اظهار داشت: برای اینکه در این بخش به نقطه مطلوب برسیم باید تلاش کنیم. چند سال پیش در حوزه اکتشاف در استان فارس اقدامات جدی انجام شد. سیمان خروجی از یک ماده معدنی است و ۵۰ درصد طرح های افتتاح شده در استان مربوط به صنایع معدنی است. این نعمت بزرگ وجود دارد تا برای رفاه و اشتغال مردم جامعه استفاده شود.

    مهندس جعفری عنوان کرد: امروز قبل از اینکه هرجایی سرمایه گذاری شود یک سری موارد باید دقت شود اگر قرار است سرمایه گذاری بیاید قطعا باید حمایت شود تا سرمایه گذاری انجام شود و به تولید برسد؛ همه مجموعه استانی باید تلاش کنند تا سرمایه گذاری انجام شود تا به تولید برسد. سرمایه گذار نیز مسئولیت هایی دارد اول اینکه زمانی که تولید به سودآوری تبدیل شد، سعی کند سودش را دوباره سرمایه گذاری کند، دوم اینکه مسئولیت های اجتماعی در منطقه داشته باشد و سوم اینکه سرمایه گذاری در هرکاری باید توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد و باید بازار و سود خوبی داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح در سالهای گذشته انجام شده است عنوان کرد: در مجموعه شهرستان نیازمند توجه به این نکات هستیم تا امر سرمایه گذاری تسریع شود. کاری که امروز می خواهد انجام شود، مطالعات آن در سالهای گذشته انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که بحث پی سی سی را در داراب دنبال کنیم و  این طرح می تواند اقتصادی باشد.  امروزبا تلاشی که انجام شده عملیات اجرایی آن شروع می شود. توقع داریم از امروز همه کمک کنند و از برنامه ای که پیش بینی شده هم زودتر به بهره برداری برسد.

    لقمانی معاون استاندار فارس در خصوص پروژه های مورد بهره برداری قرار گرفته طی دو سال گذشته عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف زیربنایی و کلیدی استان به بهره برداری رسیده که بیش از نیمی از آن در حوزه صنعت بوده که بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان با حضور وبیناری ریاست جمهور به بهره برداری رسیده است.

    لقمانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مورد اشتغال در بخش صنعت وجود داشته عنوان کرد: بیش از ۲۹۰ پروژه عظیم داشتیم که در حوزه سد سازی، از ده سد موجود در استان فارس ۴ سد آن در دولت  تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است و دو سد دیگر هم در شرف بهره برداری داریم که امیدواریم در ماههای پایانی فعالیت دولت به افتتاح برسانیم.

    رئیس صنعت، معدن تجارت فارس در این مراسم عنوان کرد: یکی از مأموریت های اساسی در سال جهش تولید، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال بود.  در سال ۹۹ توانستیم ۴۱ معدن غیر فعال را فعال کنیم و تا سال آینده به ۵۰ معدن فعال می رسانیم. در بخش معدن قابلیت های خوبی داشتیم.

    ایزدی با بیان اینکه اطلاعات معادن اکتشاف شده در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد گفت: از مساحت ۱۲۲ هزار کیلومترمربعی استان فارس در حال حاضر ۵۶ هزار کیلومتر مربع در حال اکتشاف محدوده های معدنی توسط سازمان ایمیدرو است و ۵۰ درصد مساحت کل استان در حال اکتشاف است که ان شالله اطلاعات این اکتشافات تهیه می شود و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود تا هم معادن را فعال کنند و هم صنایع معدنی مرتبط به آن ذخایر انجام بدهند.

    وی افزود: نزدیک به ۲۵ درصد آن مساحت که در استان فارس در حال اکتشاف هستیم، طرح های اکتشافی ایمیدرو در کشور در استان فارس متمرکز شده و نشان دهنده این است که بخش ایمیدرو و استان فارس نگاه ویژه ای به بخش صنایع دارد.

    مهندس ایزدی با بیان اینکه این طرح باعث شکوفایی اقتصاد شهرستان داراب می شود گفت: بالغ بر ۶۰ نفر اشتغال گسترده این طرح است که با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد و به ازای هر اشتغال مستقیم ۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد. این طرح دارای اشتغال غیرمستقیم بسیار زیادی است و باعث شکوفایی اقتصادی داراب می شود.

    عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در این مراسم ضمن تشکر ویژه از مدیرانی که در جهت پیشرفت داراب تلاش می کنند گفت: نگاه ما به صنعتی شدن داراب و زرین دشت قطعی است و به امنیت سرمایه گذاران توجه ویژه داریم و هر عزیزی در حوزه سرمایه گذاری دو شهرستان ورود کند با تمام توان و کامل حمایت می کنیم و سرمایه گذاران نباید معطل بروکراسی اداری شوند.

    وی افزود: از فردای بعد از کلنگ زنی باید فعالیت ها ملموس باشد و نسبت به حل مشکل اشتغال جوانان اقدام جدی انجام دهیم.

    عسکری با اشاره به حادثه خیز بودن مسیر کارخانه سیمان گفت: باید چاره اندیشی شود و با همکاری ایمیدرو و پیمانکار زیرگذر احداث شود تا حوادث به حداقل ممکن برسد.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در این مراسم عنوان کرد: شهرستان داراب در چند سال اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته و کارهای خوبی در حوزه های مختلف انجام شده است و امروز شاهد هستیم که با همدلی و همراهی همه مسئولین توسعه شهرستان سرعت خوبی گرفته است.

    فرودی افزود: در شهرستان داراب ساز و کاری جهت حمایت قاطع از سرمایه گذاران برنامه ریزی شده است و در سطح شهرستان، استان و کشور از همه ظرفیت ها جهت تحقق و دستیابی به توسعه بیشتر استفاده می کنیم.

    مدیرعامل شرکت سیمان داراب با اشاره به سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۵۵ نفر بصورت مستقیم، افزود: شهرستان داراب از ظرفیت های بسیار خوب معدنی برخوردار است که شناسایی و اکتشاف این معادن منجر به اشتغال پایدار خواهد شد.

    حمیدرضا متقاعدی افزود: برنامه پیش بینی تکمیل این پروژه با احتساب مدت زمان مورد نیاز برای اکتشاف معادن، ۳۴ ماه در نظر گرفته شده که امیدواریم در موعد مقرر بتوانیم شاهد راه اندازی و افتتاح این پروژه صنعتی باشیم.

    عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صتعت سیمان افزود: براساس اطلاعات فنی پروژه که در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزارمتر مربع اجرا خواهد شد، ۷۰ درصد از محصولات این کارخانه مصارف صادراتی دارد که ارزآوری سالیانه ۱۰ میلیون دلاری خواهد داشت و ۳۰ درصد نیز مصارف داخلی دارد که منجر به صرفه جویی ارزی معادل ۵ میلیون دلار در سال خواهد شد.

    محصولات این کارخانه در صنایع دارویی، مقوایی، کاغذسازی، بسته بندی و… مورد استفاده خواهد بود.

     

     

     

     

     

    خبرنگار: افسانه قرایی

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.