پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد: حكم عاملان آتش سوزی جنگل‌های داراب صادر شد

    شناسه : 4075 ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 610 بازدید ارسال توسط :

    حكم عاملان آتش‌سوزي اراضي جنگلي شهرستان داراب كه سبب بروز آتش در ۱۸٫۵ هكتار از منابع طبيعي اين شهرستان شده بودند، صادر شد. به گزارش  عصر داراب به نقل از ايسنا منطقه فارس؛ مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس شنبه ۲۳ مرداد، گفت: با پیگیری‌ و تلاش‌های اين اداره كل و همکاری دستگاه قضایی حکم دو […]

    مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد: حكم عاملان آتش سوزی جنگل‌های داراب صادر شد
    پ
    پ

    حكم عاملان آتش‌سوزي اراضي جنگلي شهرستان داراب كه سبب بروز آتش در ۱۸٫۵ هكتار از منابع طبيعي اين شهرستان شده بودند، صادر شد.

    به گزارش  عصر داراب به نقل از ايسنا منطقه فارس؛ مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس شنبه ۲۳ مرداد، گفت: با پیگیری‌ و تلاش‌های اين اداره كل و همکاری دستگاه قضایی حکم دو عامل آتش‌سوزي عرصه‌هاي طبيعي داراب صادر شده است.

    مهرزاد بوستاني افزود: اين افراد محکوم به آسیب و آتش زدن عمدی مراتع جنگلی با هدف تصرف در اراضی ملی بخش ۱۲ فارس روستای لایزنگان شهرستان داراب شده‌اند.

    وي گفت: براساس حكم صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ داراب و نیز بر اساس ماده ۱۲۵ قانون مجازات اسلامی و مواد ۵۱۹، ۵۱۵ و ۲  آیین دادرسی مدنی و ماده ۱ قانون مسئولیت خسارت وارده به مراتع، هر یک از اين افراد به ۵ سال حبس تعزیری و در مجموع پرداخت سه میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

    بوستاني با بيان اينكه اين ۲ نفر بعد از گزارش‌هاي اوليه ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي و با حكم قضائي بازداشت شده بودند، گفت: پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه اين دو نفر به‌طور عمدي اقدام به آتش‌زدن جنگل‌هاي داراب كرده‌اند.

    مدیر کل منابع طبیعی و  آبخیزداری فارس با تشکر از دستگاه قضایی که در صدور این حکم با قاطعیت تمام عمل كرده‌اند، گفت: دستگاه قضایی استان در همکاری با ماموران منابع طبیعی با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی برخورد می‌کند.

    وی خاطرنشان كرد: در هر موقعیتی و به هرنحوی که اراضی ملی تخریب شود براساس قانون «حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع این عمل جرم بوده و مجرم باید به سزای عملش برسد ضمن آنکه متهمان به پرداخت جزای نقدی و تحمل حبس نیز محکوم خواهند شد.

    مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنين از شناسايي مظنونين در آتش‌سوزي جنگل‌هاي فيروآباد خبر داد و گفت: در اين ارتباط ۵ نفر بازداشت شده‌اند كه اگر جرم آنان اثبات شود به سخت‌ترين شكل مجازات مي‌شوند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.