سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مدیرعامل شرکت سیمان داراب مطرح کرد: در حال حاضر سرمایه شرکت ۹۰۰ میلیارد ریال است که در نظر داریم با افزایش ۴۰ درصدی، این رقم را به یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برسانیم/ قیمت سیمان از خاک هم ارزان‌تر شده است

    شناسه : 11025 ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 868 بازدید ارسال توسط :

    سیمان داراب تولید انواع سیمان خاکستری باکیفیت و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را در دستور کار دارد به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، حمیدرضا متقاعدی، مدیرعامل شرکت سیمان داراب ضمن اشاره به تحقق برنامه  تولید طی سال گذشته به عملکرد شرکت، مشکلات فروش سیمان داخلی و […]

    مدیرعامل شرکت سیمان داراب مطرح کرد: در حال حاضر سرمایه شرکت ۹۰۰ میلیارد ریال است که در نظر داریم با افزایش ۴۰ درصدی، این رقم را به یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برسانیم/ قیمت سیمان از خاک هم ارزان‌تر شده است
    پ
    پ
    سیمان داراب تولید انواع سیمان خاکستری باکیفیت و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را در دستور کار دارد

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، حمیدرضا متقاعدی، مدیرعامل شرکت سیمان داراب ضمن اشاره به تحقق برنامه  تولید طی سال گذشته به عملکرد شرکت، مشکلات فروش سیمان داخلی و صادراتی، افزایش رقابت در بازار فروش و افزایش قیمت تمام‌شده سیمان پرداخت.

    متقاعدی بابیان اینکه سیمان داراب تولید انواع سیمان خاکستری باکیفیت و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی را در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر این شرکت با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید فعال است؛ اگرچه با تمام پتانسیل‌ها کار تولید انجام می‌شود، اما میزان عرضه داخلی با توجه به رکود موجود، بسیار کاهش پیداکرده است. وی افزود: شرکت طی دو ماه گذشته و از شروع اپیدمی ویروس کرونا با تشکیل کارگروه ویژه نسبت به مدیریت و رعایت دستورالعمل‌های اجرایی ستاد ملی کرونا و با مدیریت منسجم و همکاری همه‌جانبه پرسنل به فعالیت تولیدی خود ادامه داد. سیمان داراب طی سال گذشته معادل یک‌میلیون و ۱۷ هزار تن کلینکر و ۷۲۶ هزار تن انواع سیمان تولید کرده که جمع فروش محصولات شرکت از این تولیدات معادل یک هزار و ۶۵۱ میلیارد و ۸۰۸میلیون‌ریال بوده است. همچنین «داراب» توانست در اولین ماه از سال جهش تولید معادل ۱۴۴هزار و ۹۳۷ تن کلینکر تولید کند و جمع فروش داخلی و صادراتی شرکت، بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال بوده است.

    متقاعدی ادامه داد: از سال ۱۳۹۶ با تعامل شرکت‌ها و انجمن صنفی سیمان، شرایطی برای جلوگیری از رقابت منفی اعضا در نظر گرفته‌ شده که خوشبختانه اثرات خوبی به همراه داشته است.

    وی بابیان اینکه سیمان داراب در سال ۸۴ به‌عنوان چهارصد و دهمین شرکت در سازمان بورس و اوراق‌بهادار پذیرفته شد، گفت: در حال حاضر سرمایه شرکت ۹۰۰ میلیارد ریال است که در نظر داریم با افزایش ۴۰ درصدی، این رقم را به یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برسانیم. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته برای تامین هزینه‌های پروژه‌های انجام‌شده و در دست تکمیل خواهد بود. این امر در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۸ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال‌شده است.

    متقاعدی در خصوص آخرین وضعیت سیمان در بازار سرمایه افزود: در حال حاضر اکثر سهامداران با رویکرد ارزش جایگزینی به ارزش سهم توجه می‌کنند و همین رویکرد باعث تغییرات بسیاری در شاخص بازار سرمایه شده است.

    وی با اشاره به سیاست‌های بازار سرمایه تاکید کرد: درگذشته مشارکت در بازار سرمایه کمتر بود اما سیاست‌های جدید دولت منجر به جذب نقدینگی در بازار سرمایه شده‌اند؛ بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها مخاطرات کمتری دارد، ولی نهادهای نظارتی همچون سازمان بورس باید به روند افزایش نقدینگی بازار سرمایه توجه داشته باشند.

    متقاعدی به صادرات شرکت پرداخت و ادامه داد: باوجوداینکه سیمان داراب ۴۵۰ کیلومتر با نزدیک‌ترین مرز (بندرعباس) برای صادرات محصولات خود فاصله دارد اما به‌واسطه تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون محصولات شرکت به بازارهایی مانند بنگلادش، آفریقا و حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود. همچنین با توجه به استراتژی‌های شرکت، سیمان داراب به‌منظور توسعه بازارهای صادراتی خود، از سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ نشان CE اروپا شده و تاکنون هرسال اعتبار آن را تمدید کرده است. وی درباره استراتژی‌های شرکت گفت: افزایش درآمد، مدیریت هزینه‌ها، افزایش رضایت‌مندی مشتریان، افزایش سهم بازار داخلی و خارجی، تنوع سیمان تولیدی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش آلاینده‌ها و ارتقای بهره‌وری از استراتژی‌های اصلی شرکت برای سال ۹۹ است.

     پایداری صنعت سیمان با افزایش قیمت

    متقاعدی بابیان اینکه نرخ‌گذاری در شرایطی که تولید بالاتر از تقاضاست نباید اتفاق بیفتد، گفت: زمانی نه‌چندان دور در کشور ما قیمت سیمان یک‌هفتم فولاد بود اما با قیمت‌گذاری دولتی سیمان این نسبت به یک‌سی‌ام رسیده است.

    متقاعدی بابیان اینکه قیمت سیمان از خاک هم ارزان‌تر شده است، گفت: با توجه به سقوط ارزش پول ملی خرید قطعات برای کارخانه‌ها، هزینه‌های سرسام‌آوری را می‌طلبد و با قیمت‌های کنونی سیمان، تولیدکننده دچار مشکلات زیادی شده است؛ ادامه این وضعیت برای مدت طولانی امکان‌پذیر نبوده ضمن اینکه حمل‌ونقل، حقوق نیروی کار و … نیز، هرروز در حال افزایش است. انتظار داریم با افزایش قیمت سیمان در ابتدای سال (گرچه ۲ ماه از آن سپری ‌شده است) هزینه‌ها پوشش داده شود و شاهد پایداری و ثبات این صنعت باشیم. مدیرعامل سیمان داراب با انتقاد از قیمت‌های تعیین‌شده برای سیمان افزود: با توجه به مازاد تولید شرکت‌های سیمانی، صادرات این محصول اجتناب‌ناپذیر است. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه نرخ سیمان و کلینکر قیمت جهانی ندارد و بازرگان‌هایی که قصد خرید سیمان از تولیدکننده‌های ایرانی دارند، بر اساس نرخ داخلی کشور ما قیمت تعیین می‌کنند و سیمان در کشور ما با قیمت بسیار نازلی قیمت‌گذاری می‌شود، درنتیجه صادرات آن برخلاف بسیاری از کالاهای دیگر توان مالی شرکت‌ها را ارتقا نمی‌دهد.

    متقاعدی اعلام کرد: در سال گذشته بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر، تقاضای افزایش قیمت سیمان را به وزارت صمت دادیم و امیدواریم که بر اساس‌ نامه انجمن سیمان قیمت‌ها را تغییر دهند. در صورت اصلاح قیمت‌ها، این امکان فراهم می‌شود که تولیدکننده سراغ موضوعات تحقیق و توسعه و همچنین صدور خدمات فنی – مهندسی صنعت سیمان برود.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.