سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مجوز اکران فیلم طنز از ما گفتن صادر شد/ جناب وزیر؛ دو دستی چسبیدید به هنرمندان تهران، پس سهم استان فارس و داراب و….چه میشه ؟

    شناسه : 4495 ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 1702 بازدید ارسال توسط :

    با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ اکران فیلم طنز ” از ما گفتن” آغاز شد. به همین منظور جهت آشنایی با نویسنده و تهیه کننده فیلم همچنین ویژه گی های “طنز از ما گفتن” سراغ رسول امیری چهره شناخته شده  و فعال فرهنگی فورگ رفتیم  تا هم از خودش بیشتر برایمان بگوید […]

    مجوز اکران فیلم طنز از ما گفتن صادر شد/ جناب وزیر؛ دو دستی چسبیدید به هنرمندان تهران، پس سهم استان فارس و داراب و….چه میشه ؟
    پ
    پ

    با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ اکران فیلم طنز ” از ما گفتن” آغاز شد.

    به همین منظور جهت آشنایی با نویسنده و تهیه کننده فیلم همچنین ویژه گی های “طنز از ما گفتن” سراغ رسول امیری چهره شناخته شده  و فعال فرهنگی فورگ رفتیم  تا هم از خودش بیشتر برایمان بگوید و هم از دست پخت جدیدش که همین فیلم طنز است برای خوانندگان عصر داراب نیوز بیشتر داد سخن کند.

    ابتدا از وی خواستیم تا خودش را بیشتر معرفی کند و او چنین گفت:    رسول امیری، کارگردان و نویسنده فیلم  طنز از ما گفتن ،ساکن فورگ شهر دوبرجی، دیپلم فرهنگ وادب ازدبیرستان قدس داراب و لیسانس تاریخ هم دانشگاه آزاد همین شهر گرفتم،  حدود سه سال آموزش وپرورش فورگ پاره وقت تدریس کردم که نهایتا درمصاحبه گفتند زیاد حرف میزنی و..(ببخشید گاهی ناخواسته طنز شکل می گیره) و بعد از آن مشغول شغل آزاد فیلمبرداری وعکس هستم.  بیست سالی میشه که می نویسم وحدود ده سالی هم که فعالیت رسانه ای و خبرنگاری دارم. در پرسش مهر سال های ۸۳و ۸۴پیرامون مهرورزی،  فیلم کوتاه صامت با موضوع زلزله بم ارسال کردم و مقام دوم  کسب شد ،  پیرامون موضوعات مهدویت در ادیان الهی و اصلاحات در۱۵۰ سال گذشته  نیز آثارمکتوب ادبی ارسال ومقام اول کسب شد. دوکتاب ادبی درسالهای ۹۰و ۹۴به چاپ رساندم به نام های” کاش اثر انگشتمان یکی بود”و خواب هایی که دربیداری دیده ام،  دورسوم انتخابات شوراها عضو شورای شهر دوبرجی و شهرستان داراب بودم. تقریبا میشه گفت به بیشتر رشته های هنری علاقمندم، اکثرا ً را تجربه کرده ام  و ناموفق بوده ام مثل خط،، نقاشی و موسیقی اما در نمایشنامه نویسی، کارگردانی و بازیگری  تأتر وتعزیه، عکاسی، فیلمبرداری و گویندگی (دکلمه)، فیلمنامه نویسی وکارگردانی دستی برآتش دارم. مدتی ست که بنابه دلایلی  کمتر دور شعرهستم اما بی قراری همچنان ادامه دارد. البته مجموعه اشعارکلاسیک، یک داستان کوتاه و مجموعه شرحی برآداب و رسوم عروسی های فورگ منتظر چاپ گوشه اتاق چرت می زنند.

    پس از این معرفی نه چندان مختصر؛ رسول آقا بیاد فیلمش افتاد و در خصوص مجوز ارشاد و مضمون  آن گفت: فیلم طنز “ازماگفتن ..”هم که درجریانش هستید ازمرحله تدوین گذشت و بامجوز ۸/۱۶۱۱ مورخه ۲۰شهریور۹۵ ازاداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس آماده اکران است، مضون کلی فیلم  پیرامون  خشکسالی و کم آبی است که درقالب طنز بیان شده.

    رسول آقا  در مورد دلیل و مدت ساخت   فیلمش هم گفت: دلیلش هم قبلا خدمتتون عرض کردم؛ کم آبی و بی آبی  که دغدغه همه ماست و ما سعی کردیم دریک نگاه جهانشمول به این موضوع بپردازیم . ساخت این فیلم کوتاه ازصدور مجوز تا مراحل ضبط  و تدوین و مجوز اکران حدود ۲ ماه زمان برده است.

    آقای همه کاره فیلم سپس به معرفی عوامل فیلم  پرداخت  و گفت :  از متن فیلمنامه و تهیه کننده و پلان ها و تدوین و صداگذاری پرسیدی اجازه بده فهرست وار خدمتتون عرض کنم:

    نویسنده وکارگردان وتهیه کننده رسول امیری..البته بیشترهزینه ها فعلا بدهکاریم به عبارت دیگر ساخت فیلم به صورت قرضی…

    فیلمبرداران:سعید بهزادی، اسکندر دارونه، علی بازیار و فیلمبردار وعکاس پشت صحنه علی هنرمند ..بامدیریت علی بازیار.

    تدوین، تیتراژ، صداگذاری توسط سعید بهزادی ازدوستان هنرمند و ساکن فورگ.

    هماهنگی و تدارکات:شهرداری و شورای شهردوبرجی

    ضبط صدا:سجاد حیدری از  شهردوبرجی

    بازیگران :نزدیک به بیست بازیگر در پلان های کوتاه داشتیم که از سنین مختلف استفاده شده..

    آقای کارگردان  محل پلان های فیلمبرداری را منطقه فورگ معرفی کرد و افزود: پلان ها در چهار- پنج نقطه ی فورگ مثل شهرک شهید رجایی، باغات ملک آباد، شهردوبرجی وروستاهای سده وشاهمرز با توجه به فضای فیلمنامه ضبط کردیم.

    ما که قبل از دیدن فیلم در مورد بازیگران قضاوت کرده بودیم ازش پرسیدیم؛  بهتر نبود از بازیگرای معروف استفاده می کردی که غضب آلود گفت:  درموردبازیگرحرفه ای ترحرف زدید؛

    اولا؛ شما که هنوز فیلم را ندیده اید، اما اگرمنظورت ازحرفه ای دعوت ازبازیگران خارج ازشهرستان است به شدت مخالفم..(ببین چه قدهم مثل حرفه ای هامصاحبه میدم!!!!)، شهرستان داراب بدون تعصب توانسته در بیشتر زمینه ها و مناسبات هنری در سطح استان وکشور بدرخشد بهتراست پر و بال به دور و برخودمان بدهیم، باورکنید امتیاز تهرانی ها به پایتخت نشینی وامکاناتشون هست اگرعادلانه نگاه و قضاوت شود ایران فقط تهران نیست.

    بگذریم بچه های خودمون باحال تر وکم خرج تر هستند.

    دست آخری از او خواستیم تا از حمایت مسوولین برامون بگه که که بر خلاف همیشه که کلی انتقاد می کرد انگار قدری راضی بود و گفت:

    از شروع فیلم یعنی اخذ مجوز تا شروع ضبط انصافا راضی بودیم هم ازمهدی هدایی رئیس اداره فرهنگ وارشاد هم رایزنی های فرماندار و پس ازآن به ترتیب..شهرداری دوبرجی و مدیریت منابع آب وبخشداری و آبفا روستایی.

    دیگران دوستان مسوول هم با استقبال ازموضوع فیلم ، قول همکاری و مساعدت دادند ولی ما کارخودمان را انجام دادیم…

    و اما در آخر آخر مصاحبه از وی  خواستیم تا هر چه می خواهد دل تنگش بگوید که او هم چنین داد سخن داد و گفت:  واما از دل تنگ:

    کاش دل تنگ با حرف زدن وا می شد اما گاهی باید گفت…

    نمیدونم جناب  وزیر ارشاد این خبر به گوششون برسه یا نه ؟ خواستم ازطریق همین سایت به ایشون عرض کنم که جناب وزیر؛ دو دستی چسبیدید به هنرمندان تهران، پس سهم استان فارس و داراب و….چه میشه ؟ چه اشکال داره وزیر فرهنگ وارشاد هم چهارتا سفراستانی به مناطق محروم داشته باشه؟

    ازجناب نماینده شهرستان هم انتظار داریم درکنار امور سیاسی و قانون گذاری دستی به سر و کوپال فرهنگ و هنر و اعتبارت فرهنگی هم بکشید.

    درپایان برای شما وهمه آدمهای دنیا آرزوی خوشبختی می کنم.

    img-20160912-wa0007-copy img-20160912-wa0012-copy img-20160912-wa0013-copy img-20160912-wa0014-copy img-20160912-wa0015-copy

     

    ثبت دیدگاه

    12 دیدگاه برای “مجوز اکران فیلم طنز از ما گفتن صادر شد/ جناب وزیر؛ دو دستی چسبیدید به هنرمندان تهران، پس سهم استان فارس و داراب و….چه میشه ؟”
    1. درود به هنرمندان شهرستان داراب …تبریک می گویم به مردم فورگ این فیلم هرچه باشد همین که توانستند به پایان ببرند کار مهمی است
      جادارد از حمایت اداره ی ارشاد فرمانداری شهرداری دوبرجی وابفا وهمه دلسوزان تشکر شود ..بچه های شهر خودمون باحال ترند

    2. لطفن بگویید کی در داراب اکران میشه بریم تماشا..

    3. خیلی دوست داریم این فیلم ببینیم اما نمیدونیم کجا؟؟
      انشالاکه سینما داراب بزنه

    4. سلام خسته نباشید جناب امیری خدا قوت.برای معرفی فورگ (مخصوصا مشکلاتش) هرکی قدم برداره ثواب داره.انشالله مسئولین بیشتر درک کنند.
      فورگ خیلی بیشتر از اونی که مسئولین میشناسن ابهت داره.
      پیروز باشی

    5. ان شا… به زودی فیلم در خود فورگ به نمایش گذاشته میشه
      دست رسول اقا درد نکنه.احسنت

    6. با سلام و خسته نباشید خدمت جناب اقای امیری و بازیگران.ممنون از زحمات شبانه روزی شما.امیدوارم که کار شما سر آغازی باشد برای کارهای درخشانتر در منطقه فورگ

    7. خسته نباشید
      مدتی ست خبرهای فرهنگی وخوشی ازفرگ می رسد

    8. از مدیر فیلمبرداری اقای بازیار ومدیر ومسول تدوین وصداگذاری اقای بهزادی تشکر ویژه داریم

    9. روز رونمایی فیلم راتماشا کردم ممکن است از نظر فنی مشکلاتی داشته باشد اما کیفیت تصویر ومفهوم فیلم را پسندیدم اینده اب را خوب نشان داده

    10. تاحالاچندین بار ارشاد داراب به فرگ اومده درجمع هنرمندان وازنزدیگ با انان مراوده داشته جای تقدیراست .

    11. درود به خبرنگاران سایت عصر داراب که فرگ رافراموش نمی کنند.ممنون ازمدیر سایت وزین عصر

    12. ماکه فیلم هوشنگ هم.ندیدیم…

      ولی دم بچه های داراب وحومه گرم