شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مبتلایان به کرونا در کشور از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت/ ۱۸۵۲ نفر در فارس تاکنون مبتلا شده اند/ مبتلایان به کرونا در داراب۲۱ نفر هستند

    شناسه : 10809 ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 675 بازدید ارسال توسط :

    سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به گزارش عصر داراب نیوز؛ دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: با […]

    مبتلایان به کرونا در کشور از مرز ۷۰ هزار نفر گذشت/ ۱۸۵۲ نفر در فارس تاکنون مبتلا شده اند/ مبتلایان به کرونا در داراب۲۱ نفر هستند
    پ
    پ

    سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

    به گزارش عصر داراب نیوز؛ دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

    وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.

    به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

    سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

    وی افزود:  ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    جهانپور گفت: تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    همچنین دکتر «عبدالرسول همتی»  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و ۵۲۱ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۹۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است.

    او با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

    معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون ۴۸۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۸۴۶ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

    او اظهار کرد: مبتلایان به کروناویروس در استان را ۱۰درصد افراد زیر ۱۰ سال، ۵۷درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال، ۴۲درصد افراد ۵۰ سال به بالا تشکیل می دهند، همچنین موارد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ هم ۲۳درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال و ۷۸درصد افراد ۵۰ سال به بالا به خود اختصاص داده اند و موردی از مرگ زیر ۱۰ سال ناشی از کروناویروس نیز گزارشی نشده است.

    معاون بهداشت دانشگاه از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

    گفتنی است  بنا به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب تعداد مبتلایان قطعی کرونا در این شهرستان ۲۱نفر بوده و تست ۸نفر که جدیدا ارسال شده بود مثبت و یک نفر هم بر اثر کرونا در داراب فوت کرده است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.