شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مبتلایان کرونا در فارس به ۶۲ نفر رسید/ با تأیید موارد مثبت کرونا در جهرم، فسا، نی ریز، استهبان و لارستان و حاجی آباد هرمزگان؛ حلقه محاصره داراب تنگ تر شد

    شناسه : 10667 ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰:۳۶ 1798 بازدید ارسال توسط :

    سخنگو و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با اضافه شدن ۱۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کوید_۱۹ در فارس، شمار مبتلایان در این استان تا روز پانزدهم اسفندماه به ۶۲ مورد رسیده است. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا فارس؛ عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: علاوه […]

    مبتلایان کرونا در فارس به ۶۲ نفر رسید/ با تأیید موارد مثبت کرونا در جهرم، فسا، نی ریز، استهبان و لارستان و حاجی آباد هرمزگان؛ حلقه محاصره داراب تنگ تر شد
    پ
    پ

    سخنگو و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با اضافه شدن ۱۳ مورد قطعی جدید ابتلا به کوید_۱۹ در فارس، شمار مبتلایان در این استان تا روز پانزدهم اسفندماه به ۶۲ مورد رسیده است.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا فارس؛ عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: علاوه بر شهرستان‌های شیراز، لار، نی‌ریز، خرمبید، فسا و استهبان که تا پیش از این مواردی مبنی بر کروناویروس مثبت در آنها مشاهده شده، شهرستان کازرون نیز به مجموع این شهرستان‌ها اضافه شد.

    او با بیان اینکه ۷۰ درصد از مبتلایان قطعی مربوط به شهرستان شیراز و ٣٠ درصد مربوط به شهرستان‌هاست، شلوغی و تراکم جمعیت در شیراز را دلیل آمار بالای قطعی در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های فارس عنوان کرد.

    سخنگو و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از مجموع مبتلایان قطعی تاکنون دو نفر زن یکی مربوط به شیراز و دیگری نی‌ریز فوت کرده‌اند.

      همچنین رئیس  دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تأیید بیماری ۲ بیمار مشکوکی که نمونه آزمایش آنها ارسال شده بود، در این شهر خبر داد.

    دکتر محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ماه با اشاره به اینکه بیماری یکی از موارد مشکوک روز چهارشنبه تایید شده بود، از ارسال روزانه‌ی نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا در جهرم، گفت: امروز نتیجه تعدادی دیگر از نمونه‌ها را که به تهران ارسال شده بود، دریافت کردیم که از میان نتایج جدید، دومین مورد مثبت کرونا، مربوط به مردی جهرمی است که ۵۲ سال سن دارد.

    رحمانیان اضافه کرد: این بیمار از روزهای گذشته در بخش ICU بیمارستان پیمانیه بستری شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین با اشاره به بیماری که روز چهارشنبه نمونه او مثبت اعلام شده است، گفت: این بیمار مردی ۴۹ ساله و اهل یکی از شهرهای اطراف جهرم است و خوشبختانه روند درمان او به خوبی طی شده و بهبود یافته است.

    رحمانیان گفت: این بیمار بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت و با تمهیدات لازم از بیمارستان مرخص و پس از بازگشت به شهر خود، ادامه درمان را در قرنطینه خانگی سپری خواهد کرد؛ آموزش‌های لازم به خانواده وی نیز داده شده است.

    وی با اشاره به شفافیت در اطلاع رسانی توسط دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: لطفا مردم به شایعات توجه نکنند و برای حفظ سلامت خود و دیگران در این شرایط سعی کنند بیشتر در خانه بمانند و از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

    این مقام مسئول بهداشتی گفت: نمونه‌ی بیماران مشکوک به کرونا به صورت روزانه جهت آزمایش ارسال می‌شود که به محض دریافت نتیجه را در اختیار شهروندان عزیز قرار می دهیم.

    رحمانیان با اشاره به جدی گرفتن بیماری کرونا ویروس بیان کرد:  با وجود توصیه‌های گفته شده و تأکید بر عدم حضور افراد در مکان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد، این مهم جدی گرفته نمی‌شود.

    وی به مردم توصیه کرد که از شرکت در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها جداً خودداری کنند و با تاکید براینکه این بیماری سرعت انتقال بسیار بالایی دارد، ماندگاری این ویروس بر روی سطوح را هم زیاد دانست و بر لزوم شستن مداوم دست‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توانیم با همکاری یکدیگر و رعایت اصول بهداشتی از این مقطع حساس گذر کنیم.

    گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان از فوت دو بیمار کرونایی و مثبت شدن تست کرونای یک نفر درحاجی آباد هرمزگان درخبرداد.

    دکتر حسین فرشیدی امروز(۱۴ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان هرمزگان، افزود: ۳۹۳ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند.
    وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۹۲ نفر پس از بهبود ترخیص یافتند اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند که دو نفر از آن ها حال مساعدی ندارند.
    دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه آمار مثبت کرونایی هرمزگان امشب به ۱۴ نفر رسید، اضافه کرد: از این تعداد متاسفانه دو نفر فوتی یک مرد ۷۱ ساله و یک خانم ۶۶ ساله مربوط به شهرستان بندرعباس نیز گزارش شده است.
    وی با بیان اینکه سه مورد اضافه شده به جمع بیماران کرونا مثبت استان هرمزگان مربوط به یک مورد در حاجی آباد و دو مورد به شهرستان بندرعباس است، تصریح کرد: با توجه به فوت دو نفر در استان هرمزگان از این پس باید مراقبتهای بیشتری در سطح استان صورت بگیرد و شهروندان به رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

    بدین ترتیب با توجه به گسترش بیماری کرونا در شهرستان های اطراف از جمله نی ریز، استهبان، فسا، جهرم، لارستان و حاجی آباد هرمزگان، حلقه محاصره کرنا تنگ تر شده و مردم داراب را بیشتر تهدید می کند.  مسئولین بهداشتی داراب نیز به بستری شدن  بیشاز ۱۰ بیمار ازجمله دو بیمار مشکوک اشاره داشته اند که هنوز تست کرونای آنها اعلام نشده است. لذا می طلبد تا مردم بیشتر خود مراقبتی کرده و موارد بهداشتی را

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.