پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مانور اسکان اضطرای و تغذیه شرق فارس در داراب برگزار شد

    شناسه : 7403 ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 1153 بازدید ارسال توسط :

    دومین مانور اسکان اضطراری استان فارس ویژه شهرستان های جنوب شرق به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، با حضور اعضا جمعیت هلال احمر ۶ شهرستان شرق فارس، مانور اسکان اضطراری به میزبانی هلال احمر داراب و با حضور فرماندار داراب، جانشین هلال احمر  و […]

    مانور اسکان اضطرای و تغذیه شرق فارس در داراب برگزار شد
    پ
    پ

    دومین مانور اسکان اضطراری استان فارس ویژه شهرستان های جنوب شرق به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، با حضور اعضا جمعیت هلال احمر ۶ شهرستان شرق فارس، مانور اسکان اضطراری به میزبانی هلال احمر داراب و با حضور فرماندار داراب، جانشین هلال احمر  و معاونت امداد و نجات هلال احمر فارس، اعضای کارگروه امداد و نجات شهرستان داراب و شهرستان های فسا، استهبان، نی ریز، خرامه، زرین دشت و داراب  برگزار شد.

    عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب در این تمرین که با حضور نیروهای هلال احمر داراب، فسا، زرین دشت، استهبان، نی ریز و خرامه در داراب برگزار گردید ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: از ۴۵ حادثه حدود ۳۵ تای آن در ایران اتفاق می افتد و شاهد هستیم هر از مدتی زمین لرزه خفیفی در شهرستان خصوصا در بخش فورگ اتفاق می افتد در گذشته سال ۷۰ هم در بخش فورگ زلزله داشتیم.
    نماینده عالی دولت در شهرستان با ذکر این مطلب که کشور ایران بر روی کمربند زلزله خیز قرار دارد بیان داشت: شهرستان داراب هم در مسیر فعالترین گسل زلزله خیز استان، گسل چین خورده زاگرس قرار گرفته و لازم است با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه و آموزشی و انجام برنامه های مقاوم سازی ساختمانهای مسکونی از تلفات و خسارات زیاد بحران جلوگیری کرد.
    فرماندار بیان داشت: هلال احمر نقش مهم و پررنگی در حوادث و سوانح دارد. در هر بحرانی از جمله بحران سیل بهمن ۹۵ هلال احمر حضور موثر و خوبی داشتند و پاسخگوی توقعات و انتظارات منطقی مردم مناطق سیل زده بودند.
    نماینده سیاسی دولت در شهرستان با ارزیابی مثبت این تمرین برای آمادگی در زمان وقوع حادثه اظهار داشت: این مانور تمرین با هدف افزایش آمادگی تعامل و همکاری دستگاههای عضو شورای بحران و اطلاع رسانی افکار عمومی برگزار شد.
    فرماندار در پایان از تلاشها و زحمات رئیس و داوطلبین جمعیت هلال احمر داراب و شهرستانهای زرین دشت، فسا، خرامه، نی ریز و استهبان در برگزاری تمرین اسکان و تغذیه اضطراری در داراب تشکر کرد.

    رئیس جمعیت هلال احمر داراب در حاشیه مانور زلزله  در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: مانور زلزله شهرستان های شرق استان به محوریت شهرستان داراب، تخلیه و اسکان اضطراری تمرین شد و شهرستان های فسا، نیریز، استهبان، خرامه و زرین دشت با ما همکاری داشتند.

    حیدری افزود: در این مانور، بحث اسکان اضطراری در شرایط بحرانی و با در نظر گرفتن وجود مشکلات روحی، روانی آسیب دیدگان و حضور جمعیت هلال احمر ملاک است تا در ۷۲ ساعت اول هلال احمر اقدام کند.

    وی افزود: عملکرد اعضای کارگروه امداد و نجات شهرستان داراب که با مدیریت فرماندار است مطلوب بود و بر اساس وظایف و زمان بندی که طراحی شده بود مانور به اتمام رسید؛ زمان بندی طراحی شده صورت گرفته ۴۵ دقیقه بود.

    حیدری از حضور خودروی سیار ارتباطات نیز خبر داد و گفت: برای اولین بار در داراب شاهد حضور خودروی سیار ارتباطات بودیم و توانستیم با مرکز، ارتباط تصویری برقرار و تصاویر را ارسال کردیم.

    کرمی آزاد جانشین مدیر کل جمعیت هلال احمرداراب هدف از برگزاری مانور زلزله را شناسایی نقاط ضعف نیروها عنوان کرد و گفت: آمادگی و بالا بردن توانایی عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف نیروها و امکانات، تعامل و همکاری با اعضای کارگروه امداد و نجات از دلایل برگزاری مانور زلزله می توان ذکر کرد.

    وی افزایش   تاب آوری  مردم در حوادث را مهم ارزیابی کرد و افزود: کمک به مردم در حادثه، افزایش سطح انبارها نیست؛ افزایش اقلام نیست؛ دادن اقلام امدادی به مردم نیست. مهمترین کاری که در یک بحران و در یک حادثه می توانیم انجام دهیم افزایش تاب آوری مردم است. بحث پیشگیری و آموزش بسیار مهم است که جمعیت هلال احمر روی این قضیه کار می کند. اگر مردم ما آموزش ببینند و سطح تاب آوری خود را افزایش دهند، هیچگاه این فشارهایی که در سیل اخیر در این شهرستان شاهد بودیم  پیش نمی آمد.

    وی در خصوص طرح خادم «خانواده آماده در مخاطرات»: این طرح برای افزایش تاب آوری مردم است، باید همه کنند تا مردم این آموزش را ببینند که در زمان بحران ما فقط به دنبال توزیع اقلام امدادی نباشیم، خود مردم در صحنه باشند و کار را مدیریت کنند، ما همیشه در بحران ها بحران مدیریت داریم . اگر درست مدیریت نشود ما با مشکلات عدیده دیگری  در آن بحران روبرو می شویم.

    جمالی معاون امداد و نجات هلال احمر فارس گفت: هدف ما از برگزاری این تمرین؛ آمادگی توان نیروهای عملیاتی و امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه های امدادی در حوادث و سوانحی است که رخ می دهد و همچنین تعامل و همکاری بین اعضا کارگروه امداد و نجات، آموزش همگانی، شورای مدیریت بحران شهرستان که به یک ادبیات مشترک نزدیک شده و تعاملخوبی داشته باشیم که بتوانیم بر اساس شرح وظایفی که در کارگروه امداد و نجات برای مالحاظ شده هر کسی بتواند در زمان حوادث  بتواند شرح وظایف خودش را انجام دهد تا ما دچار مشکل نشویم، این کار باعث می شود تا در فرایند مدیریت بحران در زمان واقعی ما با مشکل بر نخوریم.  نکته دیگری در این تمرین از اهداف ما بوده آشکار سازی نقاط قوت و ضعف نیروهای عملیاتی را بشناسیم و بتوانیم در کار گروه با حضور اعضا این نقاط ضعف را بر طرف سازیم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.