پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • لزوم همکاری شهروندان در بهبود ترافیک شهری با اجرای طرح کارت پارک الکترونیکی

    شناسه : 10513 ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 1351 بازدید ارسال توسط :

    طرح کارت پارک الکترونیکی برای ساماندهی ترافیک اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فرزام منش مدیر اجرای طرح کارت پارک الکترونیکی در داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی حمل و نقل در خیابان های شهر عنوان کرد و گفت: همشهریان دارابی صبورتر […]

    لزوم همکاری شهروندان در بهبود ترافیک شهری با اجرای طرح کارت پارک الکترونیکی
    پ
    پ

    طرح کارت پارک الکترونیکی برای ساماندهی ترافیک اجرا می شود.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فرزام منش مدیر اجرای طرح کارت پارک الکترونیکی در داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی حمل و نقل در خیابان های شهر عنوان کرد و گفت: همشهریان دارابی صبورتر و آرام تر طرح را اجرا و واقع بینانه به مسائل نگاه کنند. مشکل ترافیک در خیابان ۲۲ بهمن و اطراف آن به حدی زیاد است که به مدت دو سال پیگیر اجرای این طرح بودیم.

    وی کنترل ترافیک را مهم خواند و افزود: مشکلاتی در محدوده خیابان ۲۲ بهمن و رجایی داشتیم و علامت هایی مثل توقف مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل عملا هیچ اثری نداشت؛ اعمال قانونی انجام نمی شد و نیروی کاری وجود نداشت. به همین دلیل سه طرح را طراحی کردیم و اولین کاری که انجام شد نصب دوربین در چهارراه آزادی، میدان انقلاب و میدان باغ ملی بود تا حداقل بتوانیم ترافیک دور میدان را کنترل کنیم.

    فرزام منش راه اندازی خط ویژه را یکی از طرح های کنترل ترافیک عنوان کرد و گفت: این طرح در ابتدا مشکلات و تنش هایی را به همراه داشت اما امروزه به همه ثابت شده که طرح بسیار خوبی است. ما در دو طرح خط ویژه و کارت پارک، فضایی از خیابان را گرفتیم که از قبل غیر قابل استفاده بوده و مربوط به عموم شهروندان است و معبر شخصی نیست که مغازه داران ماشین های خود را پارک کنند.

    وی به اهمیت طرح خط ویژه در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از اجرای این طرح در ماه محرم اهمیت این طرح محرز شد. همه هیئات عزاداری در قسمت سواره رو بودند و ماشین ها در خط ویژه می رفتند. مسائلی مثل توقف، تداخل و یا قفل کردن ماشین ها را نداشتیم.

    فرزام منش استفاده حداکثری از فضای خیابان را یکی از اهداف طرح کارت پارک الکترونیکی عنوان کرد و اذعان داشت: شاید در ابتدای اجرای طرح با سختی و مشکل مواجه شویم اما این خدمتی به عموم شهروندان است. از سوی مغازه داران مقاومت و تنشی ایجاد می شود چراکه به موضوع به صورت شخصی نگاه می کنند ولی این یک طرح عام المنفعه است و دلایل فنی و مهندسی برای این کار داریم.

    مجری طرح کارت پارک الکترونیک در ادامه افزود: این طرح به صورت کاملا الکترونیکی اجرا می شود و پول دستی رد و بدل نمی شود.

    فرزام منش با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در ابتدا باید با مبلغ ۱۵ هزار تومان لیبل تهیه کرد که فقط ۵ هزار تومان مبلغ خود لیبل است و ۱۰ هزار تومان هم شارژ شده است و با تمام شدن شارژ آن نیازی به خرید لیبل وجود ندارد و فقط هزینه شارژ پرداخت می شود. نیم ساعت اول توقف، رایگان و مابقی مبلغ ۱۰۰۰ تومان از شارژ کم می شود.

    وی با گلایه از عدم همکاری همشهریان دارابی افزود: ما پیشنهاد دادیم که شرکتی برای اجرای این طرح وارد شود که دارابی باشد و از پتانسیل همین شهر استفاده کنیم و چهار بار آگهی به روزنامه ها داده شد اما متأسفانه کسی متقاضی نشد. با نمایندگی شرکتی در تهران که در بندرعباس در حال اجرای طرح است، قرادادی امضا و از اول بهمن ماه باید اجرا می شد تا بتوانیم حجم ترافیک شب عید را ساماندهی کنیم.

    فرزام منش در خصوص ماهیت اشتغال زایی این طرح نیز گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر مشغول به کار هستند و پیش بینی می کنیم با اجرای فاز دوم یعنی خیابان شهید رجایی، خیابان های منشعب مثل خیابان سعدی، خیابان فیضیه و خیابان چمران حدود ۵۰ نفر به کار مشغول شوند.

    وی با اشاره به پارکینگ های موجود در خیابان ۲۲ بهمن و خیابان شهید رجایی افزود: ما پارکینگ ها را هم در نظر داشتیم و این طرح را طراحی کردیم. در خیابان ۲۲ بهمن پارکینگ ۲۲ بهمن با ظرفیت حدود ۲۰۰ خودرو، پارکینگ سمیه در چهارراه آزادی با ظرفیت حدود ۲۰۰ خودرو، پارکینگ پشت پاساز گودرزی منش که اول خیابان فیضیه تابلوی بزرگی دارد و همچنین پارکینگ پاساژ الماس شرق از جمله پارکینگ های با ظرفیت بالا است و حتی اگر احساس نیاز شد از فضایی که در پشت کوچه کشتارگاه هم وجود دارد استفاده می کنیم.

    فرزام منش با انتقاد از کارشکنی برخی از افراد در این خصوص گفت: همشهریان عزیز خارج از میدان نشسته اند و ایرادهای شخصی می گیرند؛ از این افراد باید پرسید آیا عوارض سالیانه خودرو و خانه خود را به موقع پرداخت می کنند تا شهرداری با کمبود بودجه مواجه نشود تا آسفالت ها را روکش کند و مواردی از این دست انجام دهد؟

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.