جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب مطرح کرد: شورای نگهبان مختص به یک گروه یا جناح خاصی نیست

    شناسه : 11549 ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 1050 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست خبری قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد. سرهنگ حمیدرضا طحانی، قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب هدف از برگزاری این نشست با خبرنگاران شهرستان را عدم وابستگی شورای نگهبان به یک طیف یا جناح […]

    قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب مطرح کرد: شورای نگهبان مختص به یک گروه یا جناح خاصی نیست
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست خبری قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد.

    سرهنگ حمیدرضا طحانی، قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب هدف از برگزاری این نشست با خبرنگاران شهرستان را عدم وابستگی شورای نگهبان به یک طیف یا جناح خاص عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان مختص به یک طیف، گروه، جناح و خط خاص نیست. هر کاری که شورای نگهبان انجام میدهد در چهارچوب قانون است و مهمترین فعالیت های شورای نگهبان تطبیق قانون اساسی با شرع مقدس است.

    سرهنگ طحانی انتخابات مجلس در سال گذشته را یکی از بی حاشیه ترین انتخابات شهرستان عنوان کرد و افزود: هیئت اجرایی بهترین همکاری را با ما داشتند که شایسته است از آنها سپاسگزاری کنم.

    وی ادامه داد: برخی ها بی آنکه از سازوکارها و موارد قانونی آگاهی داشته باشند، شورای نگهبان را مورد حمله و هجمه قرار میدهند و گاها توقعاتی از شورای نگهبان دارند که در قالب وظایف و اختیارات ما نیست. مثلا در بحث انتخابات شورای شهر و روستا شورای نگهبان نقش نظارتی ندارد، اما برخی ها در این خصوص شورای نگهبان را مورد سوال قرار میدهند و موظف به پاسخگویی میدانند، در صورتی که انتخابات شوراها هیچ ارتباطی با شورای نگهبان ندارد.

    قائم مقام شورای نگهبان در شهرستان داراب، با اشاره به اختیارات قانونی شورای نگهبان در راستای حراست و حفاظت آرا مردم گفت: در انتخابات سال ۹۶ ریاست جمهوری ۲۳ مورد تشکیل پرونده برای متخلفین و مسئولین تشکیل شد که برخی به استان ارسال و رای صادر شد و برخی نیز به دلیل کم بودن مستندات، قرار منع تعقیب صادر شد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.