جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فیروزی رئیس آموزش و پرورش داراب: عامل اصلی عقب افتادگی داراب اختلافات درونی و سیاسی است/ آغاز سال تحصیلی با ۳۲ هزار دانش آموز

    شناسه : 4542 ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰:۲۰ 2402 بازدید ارسال توسط :

    در  آستانه بازگشایی مدارس، رئیس و معاونین اداره آموزش پرورش شهرستان داراب در یک نشست خبری شرکت کردند. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ روح اله  فیروزی مدیر آموزش و پرورش داراب در این نشست خبری  گفت: این دوره به گفته کارشناسان یکی از بدترین دوره های آموزش و پرورش از لحاظ وضعیت […]

    فیروزی رئیس آموزش و پرورش داراب: عامل اصلی عقب افتادگی داراب اختلافات درونی و سیاسی است/ آغاز سال تحصیلی با ۳۲ هزار دانش آموز
    پ
    پ

    در  آستانه بازگشایی مدارس، رئیس و معاونین اداره آموزش پرورش شهرستان داراب در یک نشست خبری شرکت کردند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ روح اله  فیروزی مدیر آموزش و پرورش داراب در این نشست خبری  گفت: این دوره به گفته کارشناسان یکی از بدترین دوره های آموزش و پرورش از لحاظ وضعیت مالی می باشد که با وجود همه مشکلات و کمبودهای موجود، همت و تلاش همکاران کارهای خوبی در این مدت انجام گرفته است.کارهایی که هر زمان به بهره برداری برسد تحول در آموزش و پرورش به وجود خواهد آمد.

    رئیس آموزش و پرورش داراب  با ارائه آماری از تعداد دانش آموزان  و معلمین در سال جدید تحصیلی  گفت: در سال تحصیلی جدید ۳۲۰۰۰ دانش آموز در ۴۰۰ مدرسه با ۲۸۰۰ نفر فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که ۱۶۴۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقاطع دیگر تحصیل می کنند.

    فیروزی در خصوص تغییر مدیران آموزش و پرورش  گفت: تغییرات مدیریتی امری طبیعی است ولی اگر این تغییرات همراه با پیشرفت در آموزش و پرورش  نباشد ما به دانش آموزان و آموزش و پرورش ظلم کرده ایم ولی تغییرات ما نسبت به مدیریتی های قبلی کمتر بوده است. در سال تحصیلی جدید ۲۰۰ فرهنگی بازنشسته شدند و ۲۰۰ فرهنگی جدید از شهرستان ها و مناطق دیگر وارد آموزش و پرورش دارب شده اند و از این تعداد فرهنگی بازنشسته ۳۵ نفر مدیر مدارس ابتدایی بودند که ما ۳۵ مدیر جدید را منصوب کرده ایم .

    رئیس آموزش و پرورش داراب هر گونه نگاه جناحی و سیاسی در این تغییرات  را مردود دانست و  افزود: نکته قابل توجه این است که در دو سال گذشته ما فقط ۶ مدیر مدرسه را تغییر داده ایم و در سال جدید تحصیلی ۹۶-۹۵ فقط ۱۰ نفر از مدیران مدارس تغییر کرده اند  که در پست ها و معاونت ها و جاهای دیگر از آنها استفاده شده است و هیچ گونه نگاه جناحی و سیاسی در این تغییرات دخالت نداشته است . متاسفانه شایعات گسترده ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر تغییرات بی رویه و جناحی در آموزش و پرورش داراب که کاملاً کذب بوده است.

    رئیس آموزش و پرورش داراب گفت: در اداره و حوزه ستادی آموزش و پرورش ۷۰ پست اداری داریم که حدود ۱۷ نفر را ما تغییر دادیم و مابقی یا بازنشسته شدند یا خودشان با توجه به دو سال آخر خدمت از اداره رفتند، خبرنگاران بررسی کنند آیا این تغییرات در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلو آموزش و پرورش بوده است یا خیر ؟ به عنوان مثال در سال گذشته مدیر یکی از مدارس شبانه روزی در یکی از روستا ها، مدرسه را با ۳۰ میلیون تومان بدهی از  مدیر قبلی  تحویل گرفت. جالب اینکه مدیر جدید بدهی مدیر قبلی را در خصوص مدرسه پرداخت کرد و یک نمازخانه را در مدرسه با کمک خیرین و اولیای مدرسه ساخت و در آزمون پیشرفت تحصیلی آن مدرسه مقام برتر را کسب کرد.

    فیروزی گفت: متأسفانه عامل اصلی عقب افتادگی داراب اختلافات درونی و سیاسی است که ما را از فعالیت های مثبت دور می کند و موفقیت و پیشرفت داراب در گروه همدلی و تعامل مردم و مسئولان است .

    وی در خصوص پیگیری مشکلات مدرسه کودکان استثنایی  و اختصاص یک نفر مادریار به این مدرسه هم گفت: با توجه به کمبود نیرو قادر به گذاشتن مادر یار در مدرسه نیستیم  و در ارتباط با پرداخت هزینه حمایتی این اداره فقط بابت سرویس مدارس بودجه ای در اختیار آنها قرار می دهدالبته در خصوص مشکلات مطرح شده پیگیری خواهم کرد.

    فیروزی در خصوص هدایت تحصیلی و مشکلاتی که برای دانش آموزان و خانواده ها پیش آمده  گفت: امسال بحث هدایت تحصیلی به یکباره شک به دانش آموزان و آموزش و پرورش وارد کرد که تراز نمره مشکلات و ایراداتی داشت زیرا که از قبل اطلاع رسانی نشده بود و سعی بر این است با اطلاع رسانی به موقع این مشکلات برای سال آینده برطرف شود.

    وی در ارتباط با چگونگی انتخاب و ساماندهی سرویس مدارس گفت: در طی دو سال اخیر کار ساماندهی و سرویس مدارس انجام شده که نرخ توسط شورای شهر تعیین می شود. سرویس ها به صورت اینترنتی ثبت نام و برای هر مدرسه یک رابط تعیین شده است که نظارت بر کار سرویس ها را به عهده دارند.

    وی تاکید کرد: سرویس مدارس یک مدرسه سیار می باشد و باید نظارت دقیق بر آن صورت گیرد و راننده سرویس ها باید حتما دارای گواهینامه ب ۲ یا پایه یک باشند و گواهینامه ب یک به هیچ عنوان برای سرویس مدارس قابل قبول نمی باشد.در این رابطه تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

    حسین عطایی  معاون آموزش متوسطه نیز ضمن تشریح عملکرد حوزه متوسطه گفت: در این حوزه موفقیت های خوبی در سطح استان و کشور داشته ایم و در کنکور سراسری امسال ۱۴ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ و در کنکور فنی سال قبل رتبه ۷ کشوری مربوط به داراب بوده است  .

    خانم ذوالفقارپور معاون آموزش ابتدایی نیز گفت: در سال جدید میزان بازنشستگی فرهنگیان آموزش ابتدایی ۲ برابر سال قبل بوده است و اکثر تغییرات مربوط به بازنشستگان بوده است و  ۳۵ مدیر مدارس ابتدایی بازنشسته شدند و ۳۵ مدیر جدید را نصب کردیم و نه عزل؛ ولی اکثر مدیر و معاونان تثبیت شدند خانم ذوالفقار پور گفت: جشنواره فیلم رشد با ۳۰۰ دانش آموز برای اولین بار در داراب برگزار شد و برای اولین بار شهرستان داراب یکی از تدوین کنندگان پیک نوروزی مدارس استان شد و برپایی نمایشگاه های تخصصی در ۱۶ غرفه و طرح گلستان خوانی آموزش ابتدایی جایگاه خوبی را در استان کسب کرد .

    علی محمد اطاعت معاون پشتیبانی آموزش و پرورش داراب نیز گفت علی رغم مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش اعتبارات ما شامل اعتبارات دولتی – شناور و درآمدهای اختصاصی است که ماهانه ۱۰ ملیون تومان درآمد آموزش و پرورش از محل اجاره اماکن است و ماهانه ۲۰ملیون تومان درآمد درمانگاه فرهنگیان است که ما توانسته ایم از این منابع تا کنون ۲۶۰ میلیون تومان صرف ساخت درمانگاه جدید فرهنگیان نموده ایم و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

    اطاعت گفت: در سال گذشته بعد از شهرستان های نفت خیز استان ، داراب در جذب اعتبارات دولتی رتبه اول داشت و ما توانسته ایم ۱۲۰ مدرسه را تجهیز و تعمیر نماییم ، ۱۵۰ مدرسه هوشمند کنیم و ۱۸ کلاس درس ساخته شده است . ۲۵۰ دستگاه کولر اسپلیت در مدارس و اداره نصب شده است .۱۰  پروژه خیر ساز در روستاها و مرکز شهر ساخته شده یا در حال ساخت است که چهار مدرسه افتتاح شده است و بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان جهت شوفاژ کشی مدارس مناطق کوهستانی و مدارس شبانه روزی و استثنایی هزینه شده است و ماهانه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان وام ضروری صورت الکترونیکی بدون حضور فرهنگیان به آنان پرداخت شده است و همچنین به ۱۷۰۰ فرهنگی وام مرابحه با معرفی به بانک های ملی  پرداخت شده است .

    dsc01171-copy dsc01167-copy dsc01162-copy dsc01156-copy dsc01153-copy dsc01132-copy dsc01160-copy

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.