پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد: فضای مجازی به شدت امنیت خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده است/ مشروبات الکی عامل اصلی اکثر نزاع های خیابانی است

    شناسه : 9637 ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 1323 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سرهنگ نوشاد در نماز جمعه به سخنرانی پرداخت و آماری از عملکرد یک ساله فرماندهی نیروی انتظامی ارائه داد. فرمانده نیروی انتظامی شهرستان داراب پیش از خطبه های نماز جمعه، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و سالروز شهادت دختر […]

    فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد: فضای مجازی به شدت امنیت خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده است/ مشروبات الکی عامل اصلی اکثر نزاع های خیابانی است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، سرهنگ نوشاد در نماز جمعه به سخنرانی پرداخت و آماری از عملکرد یک ساله فرماندهی نیروی انتظامی ارائه داد.

    فرمانده نیروی انتظامی شهرستان داراب پیش از خطبه های نماز جمعه، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و سالروز شهادت دختر سه ساله ایشان، هفته نیروی انتظامی را به همه تبریک گفت و افزود: امروز دومین روز از شروع هفته نیروی انتظامی است. هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است که ما نیروهای انتظامی بتوانیم رو در رو با شما مردم شهید پرور و همچنین مسئولین صحبت کنیم و از تعامل و همکاری که با نیروی انتظامی دارید تقدیر و تشکر کنیم و اگر صحبتی باشد ما می شنویم. هفته نیروی انتظامی را به همکاران خودم در دورترین نقاط مرزی کشورمان که برای حفظ و صیانت از کیان  میهن عزیز از مرز افغانستان و از سرخس و باختران تا خرمشهر و شلمچه، جان عزیزشان را بر کف دست گذاشته و برای سربلندی میهن عزیزمان از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و همچنین به شما مردم عزیز و قدرشناس  تبریک می گویم.

    سرهنگ علیرضا نوشاد یکی از بارزترین شاخصه های رشد و بالندگی در هر سرزمین و در هر کشوری بحث امنیت دانست و گفت: در آیات و روایات و همچنین محققین و جامعه شناسان بحث امنیت را مورد بررسی قرار دادند و آنچه که به دست می آید این است که امنیت دارای جنبه های مختلف است؛ امنیت فردی که ناشی از اطمینان نفس و خداجویی نفس است که در قرآن الا بذکر الله تطمئن القلوب یاد شده، امنیت اجتماعی در سایه رعایت حقوق انسان ها متجلی می شود و امنیت ملی در سایه اقتدار و استقلال به دست می آید.

    وی افزود: آنچه که وظیفه نیروی انتظامی است و مردم مطالبه می کنند امنیت عمومی است. اهمیت امنیت عمومی به اندازه ای است که در بعضی از جاها می آید و آزادی افراد را تحت الشعاع قرار می دهد و در راستای امنمیت عمومی دستورالعمل های سازمانی و حکومتی می آید. اگر در امنیتهایی که ذکر شد پیشرفتی داشته باشیم بازخوردش را در امنیت عمومی می بینیم.

    فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جنبه هایی از امنیت اجتماعی و تأثیر آن بر امنیت عمومی گفت: بحث طلاق از جنبه های امنیت اجتماعی است که بدون شک در ولنگاری بچه های طلاق خودش را نشان می دهد و اینجاست که بحث امنیت اجتماعی تأثیر مستقیم بر امنیت عمومی دارد. بحث اعتیاد، امنیت اجتماعی است. امروز چند درصد از زندانی هایی که در زندان به سر می برند به دلیل حمل مواد مخدر و یا استعمال مواد مخدر هستند. امنیت اقتصادی و ناامنی شغلی و ناامنی سیاسی اگر وجود نداشته باشد مستقیماً بر امنیت عمومی تأثیر گذار است.

    سرهنگ نوشاد با بیان اینکه نیروی انتظامی سعی می کند با ورود به دیگرعرصه های امنیت، دست یاری به سوی همه اقشار جامعه دراز کند افزود: سازمان های مردم نهاد می توانند تأثیر زیادی در مباحث جنبه های ناامنی داشته باشند و بدون همکاری ومشارکت همه نهادها برقراری امنیت غیر ممکن است.

    وی افزود: امروز فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات درامنیت خانواده ها که باز هم امنیت اجتماعی به دنبال دارد، به شدت امنیت خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده است؛ دشمن وقتی  در عرصه های جنگ سرد نتوانست ایران را از پای در آورد، به نظام خانواده چشم دوختند. فضای مجازی امروز یکی از مهمترین تهدیدهای خانواده های محترم ایرانی است و دوستان باید ورود کنند و بحث آموزش را مد نظر قرار دهند.

    وی ادامه داد: مشروبات الکی عامل اصلی اکثر نزاع های خیابانی و فردی و دسته جمعی است که متأسفانه وضعیت خیلی مناسبی نداریم و همه با همکاری یکدیگر با کارهای فرهنگی که انجام می دهیم به سامان برسانیم تا با کمک مردم بتوانیم از این خوان آخر به گفته مقام معظم رهبری به سلامت عبور کنیم و با پیروی از فرمایشات مقام عظمای ولایت همه این موضوعات را پشت سر بگذاریم و دشمن را مأیوس کنیم.

    فرمانده نیروی انتظامی افزود: امروز بحث خاورمیانه آلوده و اروپای پاک مطرح است و ما غافل نشستیم و مواد مخدر سنتی و صنعتی از مرزها به داخل وارد می شود و جوانان ما را به اعتیاد کشانده است. نیاز است که نهادهای فرهنگی مجددا به قضیه ورود کنند و این موضوع را مد نظر داشته باشند.

    سرهنگ نوشاد با اشاره به هزینه های هنگفتی که دشمن در عرصه های مختلف برای از بین بردن ایران انجام می دهند گفت: موساد با هزینه های هنگفتی فیلتر شکن هایی را تولید می کند و به صورت رایگان در اختیار جوانان ما قرار می دهد. نتانیاهو می گوید ما باید از داخل ایران را نابود کنیم از بیرون نمی توانیم. ما از طریق جنگ های خارجی نمی توانیم ایران را از پای در آوریم و باید از طریق جوانان ورود کنیم. بایستی در این زمینه ها کار شود و همه مسئولین این را مد نظر داشته باشند.

    وی افزود: با کمی تأمل می بینیم که شبکه های ماهواره ای با انواع و اقسام فیلم ها در ۴۵۰ شبکه فارسی زبان درست می کنند و به صورت رایگان در اختیار مردم ایران قرار می دهند و دلسوزی ندارند؛ اگر مردم کمی اندیشه کنند متوجه می شوند که  همه اینها برای از پای در آوردن نظام خانواده در کشور است.

    سرهنگ نوشاد ادامه داد: جنگ اقتصادی دشمن با تحریم های ظالمانه یک جنگ تمام عیار است اگر روزی شاهد توپ و تانک بودیم امروز جنگ اقتصادی راه انداختند. احتکار و گران فروشی همگام شدن با دشمن است. مردم عزیز ما با خریدن جنس خارجی با دشمن همکاری می کنند. مبارزه با قاچاق که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد مبارزه با همین موضوعات است.

    فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی در نوک پیکان نبرد با دشمن است افزود:  امروز فرزندان شما در نیروی انتظامی با تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز افتخار دارد که در نوک پیکان نبرد با دشمن است. هیچ مأموریتی در نیروی انتظامی خالی از خطر نیست و مأمورین با شجاعت به منطقه ورود می کنند و وظیفه خود را انجام می دهند. استقرار امنیت بدون همکاری شما امکان پذیر نیست.

    فرمانده نیروی انتظامی شهرستان داراب به ارائه آمار عملکرد نیروی انتظامی در یک ساله گذشته پرداخت و گفت: تعداد کل تماس های ۱۱۰ که در سال گذشته در استان فارس به صورت متمرکز از طرف داراب گرفته شده ۲۵ هزار و ۵۸۶   تماس بوده و همه این تماس ها منجر به اعزام نیرو و عملیات شده است.

    تعداد پرونده های تشکیل شده در فرماندهی نیروی انتظامی داراب ۱۳ هزار و ۵۲۰ پرونده، مواد مخدر مکشوفه ۶ تن و ۸۷۰ کیلو در سال گذشته، ارزش کالای قاچاق مکشوفه ۱۰ میلیارد و ۶۰۷ میلیون تومان بوده است، تعداد کل پرونده هایی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده ۲۸۷ پرونده است که آمار بالایی است که امیدواریم همه همکاری کنند.

    همچنین تعداد معتادین دستگیر شده ۲۶۸ نفر بوده و ۲۵۱ نفر قاچاقچی دستگیر شده است. در زمینه تصادفات در شهرستان وضعیت مناسبی نداریم و از مردم می خواهیم که در این زمینه همکاری کنند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.