پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار ویژه شهرستان داراب در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن توسعه پایدار: ما می توانیم با مسئولین شهرستانی تعامل خوبی داشته باشیم و مشکلات را حل کنیم

    شناسه : 11424 ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 718 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جلسه هم اندیشی انجمن توسعه پایدار(حامیان داراب) با فرماندار ویژه داراب برگزار شد. در این جلسه ابتدا درخواست شد تا در سطح شهرستان توسط تمامی مسئولین تعامل برقرار شود و سپس پیشنهاد گردید با پیگیریهای نماینده محترم و فرماندار ویژه محترم در خصوص موارد مهمی چون: راه اندازی […]

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن توسعه پایدار: ما می توانیم با مسئولین شهرستانی تعامل خوبی داشته باشیم و مشکلات را حل کنیم
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، جلسه هم اندیشی انجمن توسعه پایدار(حامیان داراب) با فرماندار ویژه داراب برگزار شد.

    در این جلسه ابتدا درخواست شد تا در سطح شهرستان توسط تمامی مسئولین تعامل برقرار شود و سپس پیشنهاد گردید با پیگیریهای نماینده محترم و فرماندار ویژه محترم در خصوص موارد مهمی چون: راه اندازی فرودگاه، کلنگ زنی خط آهن، مشکلات مرزی شهرستان، کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی، ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به علوم پزشکی، ارتقاء رتبه نیروی انتظامی و ادارات با توجه به ارتقاء فرمانداری به ویژه و سایر مسائل و مشکلات شهرستان که از قبل هم پیگیریهایی انجام شده بحث و بعضا تبادل نظر گردید،

    در این جلسه تعدادی از اعضای انجمن از عملکرد شهرداری گلایه کردند و ابتدا خواستار الکترونیکی شدن شهرداری شدند و در خصوص موارد دیگری چون مبلمان شهری و زیباسازی، عدم اجرای المان شهری در میادین، پیاده روهای خاکی و وضعیت آسفالت شهری و….گلایه کردند. در خصوص موارد دیگر از جمله حقابه کشاورزان از سد رودبال داراب و تخصیص آب از سد چشمه عاشق به منطقه کوهستان و…..نیز مفصلا بحث گردید و مقرر شد چند جلسه در خصوص موارد مختلف با حضور مسئولین و مردم برگزار شود، ضمنا پیشنهاد شد جلسه مشترکی با حضور نماینده محترم و فرماندار ویژه محترم و اعضای انجمن  و بعضی از مسئولین برگزار و در خصوص موارد مهم زیرساختی بحث و تصمیماتی اتخاذ و سپس پیگیریها انجام شود. تماسهای تلفنی با نماینده محترم و نماینده تام الاختیار ایشان جهت برگزاری جلسه و همکاری با این بزرگواران برقرار شد،

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در خصوص مجوز منطقه ویژه اقتصادی شهرستان داراب گفت: با منطقه ویژه موافقت شده و نامه دولت به فرمانداری ویژه داراب واصل شده است. افراد سرمایه گذار باید بیایند و این منطقه را فعال کنیم. ما هم در کنار آنها هستیم؛ در داراب سرمایه های خوبی وجود دارد و باید آنها را پای کار آورد و بعضی از افراد قول همکاری داده اند.

    وی در خصوص فرودگاه داراب گفت: در مورد فرودگاه و مشکلات مربوط به آنجا، موضوع جداول و کانال های آب که از گذشته در محل فرودگاه تعبیه شده اند حل شده و نمی گذاریم از آنجا آب عبور دهند. مجموعه کارخانه سیمان که متعهد شده بود برای رفت و آمد ماشین های خودشان، جاده اختصاصی بسازند ولی نساختند، می توانند به فرودگاه ورود کنند. با معاون وزیر در مورد فرودگاه صحبت کرده ایم ولی می طلبد که تلاش خودمان، نماینده و نهادها بیشتر شود.

    مظفری با اشاره به ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به علوم پزشکی عنوان کرد: مجوز پیراپزشکی برای ارتقا به علوم پزشکی اخذ شده است؛ اما امروز جا و مکان مناسب نداریم. اگر ارتقای پیراپزشکی می خواهیم باید بتوانیم مکانی را به عنوان دانشگاه احداث کنیم. ایجاد دانشگاه علوم پزشکی منطقه شرق فارس کار سختی نیست و شدنی است. دانشکده پیراپزشکی در ابتدا موقتی بود و چیزی نداشت ولی امروز دارای چارت شده است؛ امروز برای تبدیل به دانشگاه محل مناسبی نداریم.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب با انتقاد از اعضا شورا و شهردار داراب تصریح کرد: ما چندین کار را به شورا محول کردیم؛ در مورد المان شهری، مبلمان و آبشار صحبت کرده ایم و اعتبار هم گذاشتیم. فرمانداری ویژه، مجوز یگان تکاور شرق استان فارس به محوریت داراب را اخذ کرد. با شهردار و اعضای شورا صحبت کردم و گفتم شورا مصوب کند تا چند قطعه زمین بفروشد و حتی گفتم ساختمان به نام خودتان باشد و در قبال پولی که ساختمان می خرید برای شما اعتبار می گذارم و مجوز فروش زمین هم دادم.

    وی افزود: ما برای هر کاری اجازه فروش زمین نمی دهیم. اعضای شورا و شهرداری با ما همکاری نکردند و گفتند شورای داراب به تنهایی هزینه نمی کند و باید بخش های دیگر هم کمک کنند. اما من به اعضای شورا گفتم انتظار از مرکز شهرستان زیاد است و باید این کار را انجام بدهند. موارد و مشکلاتی وجود دارد که نمی شود خیلی باز کرد ولی افرادی که مدعی هستند که خانه خودشان هم می دهند صحت ندارد و به اندازه ۱۰۰هزار تومان هم کمک نمی کنند. کدام یک از اعضای شورا حاضر است که خانه خود هم بفروشد؟

    علی مظفری اظهار داشت: با تبلیغات نمی شود کار انجام داد و مشکل حل نمی شود. چند سال است که در مورد زمین سلما پیگیری می کنیم ولی هنوز منجر به نتیجه قطعی نشده است. چند سال تلاش کردیم تا به اینجا رسیدیم. کسی به ما در هیچ زمینه ای کمک نکرده و نمی کند. مناظره بگذارید که چه کمک هایی کردند؟ یگان تکاور برای شهرستان آوردن کار آسانی نبود اما الان به لارستان و فسا رفت. داراب چه کار کرد؟ ۱۰۰ هزار تومان جمع کردند؟

    فرماندار ویژه در خصوص ارتقا منطقه انتظامی داراب گفت: برای ارتقای منطقه انتظامی اقدامات خوبی انجام شده است. دستور کتبی فرمانده نیروی انتظامی، سردار اشتری گرفته شده و مصوبه شورای تأمین استان هم داریم که به وزارت کشور اعلام کرده است. قول می دهم پیگیری کنیم؛ اگر این اتفاق بیفتد ۷۰ نیرو به جمع نیروهای ما اضافه می شود؛ اما با داشتن یگان تکاور چند نیرو به ما اضافه می شد؟ و همچنین چند ماشین و موتور اضافه می شد؟ ما کل استان را می توانستیم تحت پوشش قرار بدهیم. کار خوبی که انجام شده بود منجر به نتیجه نشد و متأسفانه به دلیل عدم همکاری شوراها بود. من هیچ توقعی از شورای فدامی و فورگ و ..ندارم. من صادقانه بگویم به آنها گفتم هر چقدر ساختمان خریدید اعتبار می گذارم و برای خودتان می شود اما به مدت سه سال به یگان تکاور بدهید و ما اعتبار ملی هم می گیریم و یگان تکاور استان را احداث می کنیم. اما این کار را نکردند.

    وی تصریح کرد: در مورد احداث جاده ها، اگر حاشیه نسازیم همه پای کار می آیند. شرکت زرین دشت خوب کار می کرد اما دلسرد شد. با او صحبت کردیم و قانع شد. راه را هر چه سریعتر درست کنیم مشکل مردم حل می شود و هر چه شهرستان آرامش داشته باشد سرمایه گذاران پای کار می آیند.

    وی با اشاره به سخنان مطرح شده در حوزه شهرداری گفت: با الکترونیکی شدن شهرداری موافقم. با تعامل و اخلاق و رفتار خوب آماده همکاری در هر زمینه ای هستم اما اگر قدرت نمایی بکنند من نمی توانم همکاری کنم.

    مهندس معمار در جلسه هم اندیشی انجمن توسعه پایدار با فرماندار ویژه در خصوص مسائل مربوط به مسکن مهر گفت: مشکل مسکن برای اقشار کم درآمد، مشکل ریشه ای است. زمین هایی که قبلا ارزان معامله می شد، الان میلیونی معامله می شود. در حوزه ساخت و ساز سیاست های ضعیفی حاکم شد. مثلا در مسکن مهر که پیشنهاد خیلی خوبی بود ادامه پیدا نکرد؛ چراکه نحوه توزیع و انتخاب متقاضی اشتباه بود. همچنین انتخاب پیمانکار و نظارت ضعیف ساختمانی هم اشتباه بود.

    معمار افزود: من عضو انجمن انبوه سازان هستم و اطلاع دارم. نامه آخرین مطالبات زمینی که شهرداری از مسکن و شهرسازی داشت بابت ۱۴۰ هکتاری شهرک امام حسن و الزهرا؛ آخرین نامه ای که داشتند و شهرداری طلبکار بود ۲۷۷ قطعه به شهرداری رسید. هیچ گونه مطالباتی شهرداری ندارد و من به عنوان یک فرد مطلع می گویم. در کمیسیون ماده ۵ دعوت شدم و طرح سجاد ۱ و۲ که می خواست مصوب بشود. اصلا شهرداری هیچ مطالباتی ندارد و من هم سهم خودم را که ۱۱۰ قطعه بود به شهرداری و مسکن و شهرسازی دادم.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در خصوص مسکن مهر عنوان کرد: دولت احمدی نژاد که دولت احساسی بود، در مورد مسکن مهر، باید کارشناسی می کردند که به چه کسی و چگونه داده شود. مسکن ملی وارد محدوده شهر  در منطقه سلما شده و امیدوارم مشکلاتش سریعتر حل شود.

    فرماندار ویژه در خصوص حقابه سد چشمه عاشق که یکی از موارد مطرح شده در این جلسه بود عنوان کرد: حقابه یعنی کسی که کشاورز است و حق دارد؛ ولی کشاورزی در آنجا وجود ندارد. منطقه ای که کشاورزی ندارد حقابه ای ندارد. مردم آن منطقه بیکار هستند، اگر شغلی برای آنها درست کنیم تا از زمین های پایین دستی استفاده کنند، هم حقابه می توانیم از آنجا بگیریم و هم آب شرب که حق مسلم ماست. ما از سد رودبال حقابه داریم.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب با بیان اینکه  با نیروهای دارابی تعامل مناسبی دارد افزود: ما خودمان را ملکف می دانیم که در برابر شما پاسخگو باشیم. من برای جایگزینی نیروها می توانم از شهرهای دیگر نیرو بگیرم اما این کار را نمی کنم و می خواهم نیروهای شهرستان داراب رشد کنند. نیروهای دارابی از خود مردم آن منطقه انتخاب می کنم تا نیروهای همان منطقه رشد کنند.

    مظفری افزود: من در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده و امنیت را برقرار کرده ام و از مردم خواسته ام در انتخابات مشارکت کنند. در انتخابات کاملا بی طرف بودم و همه نیروهایم آزادانه رای داده اند چرا که تعامل مهم است. ما می توانیم با همکاری همه مسئولین در شهرستان، مشکلات را حل کنیم و با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشیم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.