شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار ویژه با اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار شهرستان داراب دیدار کرد / فرودی: در داراب گاهی اختلافات سیاسی به یک معضل تبدیل می شود

    شناسه : 11981 ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 771 بازدید ارسال توسط :

    اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار شهرستان داراب (حامیان)  جهت آشنایی بیشتر با فرماندار ویژه و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده انجمن در روز شنبه ۱۹ مهر ماه در محل فرمانداری ویژه با اصغر فرودی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیدار کردند. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در ابتدای این جلسه شهاب […]

    فرماندار ویژه با اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار شهرستان داراب دیدار کرد / فرودی: در داراب گاهی اختلافات سیاسی به یک معضل تبدیل می شود
    پ
    پ

    اعضای انجمن دوستداران توسعه پایدار شهرستان داراب (حامیان)  جهت آشنایی بیشتر با فرماندار ویژه و ارائه گزارش فعالیت های انجام شده انجمن در روز شنبه ۱۹ مهر ماه در محل فرمانداری ویژه با اصغر فرودی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیدار کردند.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در ابتدای این جلسه شهاب سلیمی به عنوان مدیر عامل انجمن حامیان داراب، فعالیت انجمن را فراجناحی عنوان کرد و گفت: هدف از تشکیل این انجمن رفع مشکلات و پیشرفت شهرستان در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی  است و از  ۱۳ سال پیش در حال فعالیت بوده و  تا کنون  با تلاش اعضا و هماهنگی و همکاری مسئولین، بعضی از مشکلات مرتفع و بعضی از مشکلات هم حل نشده است.

    سلیمی مشکلات مربوط در حوزه های مختلف را تشریح کرد و افزود: موضوعاتی مثل پتروشیمی داراب که بیش از یک دهه کلنگ زنی شده است، فرودگاه، راه آهن جنوب و جنوب شرق فارس، راههای مواصلاتی شهرستان، ارتقای ادارات با توجه به ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه، ارتقای دانشکده پیراپزشکی، سد رودبال، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و افزایش واحدهای صنعتی از جمله مشکلات موجود در شهرستان داراب است.

    وی در ادامه اظهار داشت: داراب از نظر آرا، دومین حوزه انتخابیه بعد از شیراز است. این موضوع اهمیت این شهرستان را می رساند. جمعیت داراب و زرین دشت حدود ۳۰۰ هزار نفر است که با مشارکت ۶۳ درصد در استان، بالاترین درصد مشارکت است . مردم حمایت و همکاری کردند و این موضوع مسئولیت همه را سنگین تر می کند. ما سعی کردیم با سیاست زدگی با روش های صحیح مقابله کنیم؛ شما نیز تلاش کنید در حاشیه نروید و به مشکلات بپردازید.

    فرماندار ویژه شهرستان در این دیدار دوستانه، هدف خود و انجمن را مشترک عنوان کرد و افزود: شما بدون هیچ چشمداشتی به دنبال توسعه و بهبود شاخص های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستید. این یک غنیمت است و به شما به عنوان یک فرصت خوب، نگاه می کنم. من یک مدیر عملیاتی و عمل گرا هستم و باید شاخص های مختلف را بهبود ببخشیم. قانون خط قرمز همه است و اگر قرار باشد قانونی را هم بی اثر کنیم باید از طریق قانون باشد.

    فرودی اظهار داشت: ما امروز این وضعیت را تحویل گرفتیم و باید به شهادت  آمار و مستندات و نه در حرف، یک قدم به جلو رفته باشیم. برنامه و جلسه ای با گروههای مختلف خبرنگاران و اعضای شورای اداری و .. به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم برگزار کنیم تا برنامه، اهداف و خواسته های خودم را با مدیران عنوان کنم؛ اما من قطعا دنبال خواهم کرد.

    فرودی با بیان اینکه علاوه بر مشکلات مطرح شده، برنامه های دیگری هم احصاء کرده ام افزود: ما برای بهبود شاخص های اجتماعی، اقتصادی شهرستان در حوزه های مختلف راهکارها، راهبردها و استراتژی و برنامه داریم و در آن چارچوب باید عمل کنیم؛ مثلاً در حوزه اقتصادی که یک حوزه بسیار وسیعی است و با توجه به شرایط اقتصادی شهرستان که سهم قابل توجه ای از اشتغال شهرستان در حوزه کشاورزی تعریف شده، صنایع تبدیلی خیلی کمک کننده است. بهره وری  و سود کشاورز را افزایش می دهد و باعث رونق کشاورزی و کاهش نرخ بیکاری می شود.

    وی افزود: در حوزه صنعت، مثلاً پتروشیمی از برنامه های ما است. توسعه شهرک صنعتی و نواحی صنعتی و علاوه بر صنایع سنگین و متوسط، به مشاغل خرد و خانگی نیز توجه خواهیم کرد. گاهی اوقات معایبی که داریم این است که گاهی از مشاغل خرد غافل می شویم. رمز موفقیت اقتصادی چین توجه به شغل های خانگی و خرد است.

    فرودی با اشاره به پیگیری یک موضوع در سطح کلان عنوان کرد: موضوعی که در سطح کلان دنبال می کنم که از حوزه شهرستان و استان خارج است این است که شرایطی برای اعزام نیرو به خارج از کشور فراهم شود. ثروتمندترین کشور در همسایگی ما قطر است و بیشترین نیاز را در حوزه سیاسی و اقتصادی به ما دارد و باید از این فرصت ها استفاده کرد.

    وی افزود: طبق آمار رسمی، نرخ بیکاری در استان فارس حدود ۲۰۰ هزار نفر است. اگر همین افراد را با حفظ اصول، عقاید و ارزش ها به خارج از کشور اعزام کنیم نرخ بیکاری صفر می شود.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب مشکلات مربوط به راه آهن و راههای مواصلاتی را در دستور کار فرمانداری ویژه دانست و گفت: همه موضوعات در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط در دستور کار است. در حوزه سیاسی و اجتماعی هم به همین صورت است.

    فرودی افزود: یکی از برنامه های من که دوستان هم به حق اشاره کردند دوری از حاشیه سازی است و گرفتار حاشیه و باندها نشویم. از توانایی و ظرفیت همه کسانی که می توانند در راستای اعتلای شهرستان کمک کنند استفاده می کنیم. من یک اصولی دارم؛ اصل اول، نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ کسانی که در چارچوب این نظام فعالیت می کنند و اگر کمک کنند ما دستشان را می بوسیم.

    فرماندار ویژه شهرستان، اصل دوم را تبعیت از برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: ما در دولت تدبیر و امید هستیم و نمی توانیم دولتی که ۲۴ میلیون پشتوانه رأی مردمی و تنفیذ مقام معظم رهبری دارد نادیده بگیریم. این موارد اصول و ملاک است و محور قرار می دهیم و مواردی مثل پاکدستی، درستکاری، توانمندی، تعهد، تخصص و امثالهم نیز ملاک است.

    وی در ادامه گفت: من معتقدم که اختلافات سیاسی در این شهرستان گاهی به معضلات اجتماعی تبدیل شده و جلوی پیشرفت شهرستان را گرفته است. من در راستای منفعت شهرستان با حفظ اصولی که گفتم به دنبال ارتقای شهرستان هستم تا در حوزه های مختلف، بتوانیم شاخص ها را ارتقا ببخشیم.

    فرودی نرخ آمار بیکاری در شهرستان را ۸٫۵ درصد عنوان کرد و گفت: طبق آمار رسمی نرخ بیکاری ۸٫۵ درصد است و باید تلاش کنیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم؛ گرچه در استان، در رتبه هفتم هستیم و نسبتا جایگاه بهتری داریم اما باید تلاش کنیم به طرق مختلف از ظرفیت های خدماتی، صنعتی، کشاورزی و ظرفیت های دیگر استفاده کنیم تا به رتبه های پایین تر، نزدیک شویم.

    وی افزود: سهم اشتغال شهرستان داراب در حوزه صنعت ۲۸ درصد، در حوزه کشاورزی ۳۴ درصد (دامداری هم جزو کشاورزی حساب می شود) و در حوزه خدمات ۳۸ درصد است؛ یعنی ۳۸ درصد از شاغلین ما به امر خدمات مشغول هستند. در هر امری که بتوانیم کمک کنیم مفید است. اگر در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت و شرایطی که هست ارتقا ببخشیم، کمک شایانی به کاهش نرخ بیکاری می کند. احساس می کنم این موضوع مغفول مانده است. باید تلاش کنیم پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان را خارج از منافع فردی و شخصی معرفی کنیم و شهرستان را مخصوصا در حوزه اقتصادی یک قدم به جلو ببریم.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.