جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار داراب: روستاهای اکبر آباد و محمد آباد آماده تخلیه اضطراری باشند/ احتمال قطعی آب، برق و گاز/باران تا روز چهارشنبه ۱۶۵ واحد مسکونی را تخریب کرد

    شناسه : 6520 ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲:۰۹ 1333 بازدید ارسال توسط :

    با اتمام  مرحله اول بارش ها در داراب، موج دوم بارندگی  بسیار شدیدتر از مرحله اول خواهد بود. عبدالرضاقاسمپور فرماندار شهرستان داراب در گفنگوی اختصاصی با خبرنگار  پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ بارش های مرحله دوم را بیشتر و شدیدتر دانست و نسبت به موج دوم بارش ها در شهرستان هشدار داد. قاسمپور با […]

    فرماندار داراب: روستاهای اکبر آباد و محمد آباد آماده تخلیه اضطراری باشند/ احتمال قطعی آب، برق و گاز/باران  تا روز چهارشنبه ۱۶۵ واحد مسکونی را تخریب کرد
    پ
    پ

    با اتمام  مرحله اول بارش ها در داراب، موج دوم بارندگی  بسیار شدیدتر از مرحله اول خواهد بود. عبدالرضاقاسمپور فرماندار شهرستان داراب در گفنگوی اختصاصی با خبرنگار  پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ بارش های مرحله دوم را بیشتر و شدیدتر دانست و نسبت به موج دوم بارش ها در شهرستان هشدار داد.

    قاسمپور با اشاره به تشکیل  شورای هماهنگی مدیریت بحران در ارتباط با موجهه با خطرات ناشی از موج اول بارش ها گفت: از زمانی که هواشناسی اعلام کرد در جنوب و جنوب غرب کشور بویژه در استان فارس بارندگی داریم، بلافاصله جلسات شورای  هماهنگی مدیریت ستاد بحران را تشکیل دادیم و تا روز چهارشنبه ۶ جلسه ستاد بحران در فرمانداری داراب تشکیل شده است.

    وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه موضوع در فضای مجازی هم بحث بارش ها  مطرح شده بود، مردم احساس نگرانی می کردند. ما اطلاع رسانی کردیم که مردم نگرانی جدی نداشته باشند و آرامش خودشان را حفظ کنند، اما این میزان بارش که پیش بینی شده واقعیت دارد و لازم بود  تا تمهیدات مناسب اتخاذ شود و مردم باید به تذکرات اعضا کارگرو ه های ذیربط توجه می کردند. در همین راستا؛ اداره های برق، راهداری، حمل و نقل  جاده ای، هلال احمر و برخی از ارگان های دیگر در راستای کاری خودشان اخطارهایی را برای مردم داشتند که در موارد مطرح شده مردم  توجه لازم را داشته باشند.

    فرماندار داراب  در خصوص مهمترین نگرانی ها را در مرحله اول بارش ها گفت:   ما نگران بعضی روستاهایی که بالا دست شان گوراب و ، طرح های تغذیه مصنوعی و سیل بندها وجود داشت بودیم، زیرا ممکن بود ظرفیت آنها کم باشد و یا دیواره آنها بشکند و به مردم خسارت وارد کند، به همین خاطر تمرکز را روی این مناطق گذاشتیم و امکانات شهرستان را بسیج کردیم و در نقاط مختلف شهرستان  پراکنده کردیم از مروارید و منطقه کوهستان گرفته تا رستاق و فورگ، بخش جنت و بخش مرکزی، در اطراف شهرک فجر سیل بند هایی داشتیم که قدری نگرانی ایجاد می کرد که با نظرات کارشناسی اصلاحاتی بر روی آن ایجاد شد. همچنین در منطقه رمبه و زین آباد احساس خطر می کردیم که با حضور دادستان محترم و اعضا کارگروه در منطقه حاضر شدیم و تصمیمات لازم گرفته شد تا مشکل خاصی پیش نیاید.در روستاهای درنگانه، پاسالاری و حسن آباد درنگانه سیل بندی وجود داشت که کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به شدت بارندگی و حجم آب ورودی  احتمال تخریب آنرا می دادند و نهایتا در  روستاهای کوه سفید، رمبه، پاسالاری، رشید آباد و سلطان آباد و زین آباد که احساس خطر می کردیم از مردم خواستیم تا برای تخلیه اضطراری آمادگی لازم را داشته باشند. اما خوشبختانه علیرغم جاری شدن سیل و بارش سنگین که داشتیم  با تلاشی که اعضای کار گروه  و گرو ه های مردمی داشتند موج اول بارش ها با کمترین خسارت همراه بود.

    وی در خصوص تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مردم گفت: مساجد و حسینیه ها هم برای استفاده  مردمی که روستاها را تخلیه می کنند آماده شد ضمن اینکه به هلال احمر هم  توصیه کردیم که اگر احیاناً منزلی کامل یا بخشی از آن تخریب شد و مردم تصمیم داشتند در کنار اموالشان بمانند و یا اینکه افراد مایل نبودند در اماکن عمومی زندگی کنند امکانات لازم از جمله چادر را در اختیار این افراد قرار دهند.  در دو روز گذشته تقاضاهای زیادی از روستاها برای چادر، پلاستیک و ماشین آلات سنگین داشیم تا مانع  ورود آب به منازل مردم شود.

    قاسمپور تشکیل کمیته امنیتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیته امنیتی و انتظامی با حضور نیروی انتظامی، بسیج سپاه، اداره اطلاعات و دستگاه قضایی تشکیل شد  تا امنیت روستاهایی که قرار است تخلیه شود تأمین شود.

    وی در خصوص تخلیه برخی روستاها گفت: تا کنون روستاهای پاسالاری و کوه سفید تا ۷۰ درصد تخلیه شده و ما بقی روستاها تا ۴۰ یا ۵۰ درصد تخلیه شده اند.

    نماینده عالی دولت در داراب؛ موج دوم بارش ها را شدیدتر دانست و بیان داشت: طبق پیش بینی هایی که شده موج دوم بارش ها بسیار شدیدتر است از مردم عزیز داراب می خواهیم تا مثل مرحله قبل خودشان همکاری کرده و به اعضا کارگروه و دستگاه های اجرایی کمک کنند تا بتوانیم از این بارش رحمت الهی که سراسر خیر و برکت است بدون مشکل خاصی پشت سر بگذاریم.

    رئیس ستاد بحران داراب خسارت وارد شده ناشی از بارش های مرحله اول را بر شمرد و افزود: تا روز چهارشنبه ۱۶۵ واحد مسکونی تخریب شده به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان، در حوزه راه نیز  آب برده گی و رانش و خیزش  شانه های راه داشتیم  که خسارت آن ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان  و در بعضی مناطق هم فرونشست زمین داشته ایم.

    وی احتمال بروز سیل در مرحله دوم را متذکر شد و گفت: بارندگی جدید شدیدتر است و با توجه به اینکه کف رودخانه ها مرطوب بوده و یا اینکه حاوی آب می باشد احتمال بروز سیل و رواناب ها بیشتر است، در مرحله قبل قطعی آب،برق و گاز نداشتیم اما در دور جدید بارش ها با توجه به نفوذ آب در خاک ممکن است تعداد بیشتری پایه  برق  بیفتد و یا قطع آب و گاز مواجه شویم.

    وی با توصیه به مردم برای مواجهه با موج دوم بارش ها گفت: در مرحله دوم بارش ها هم آبگرفتگی معابر خواهیم داشت؛ مردم باید از تردد و مسافرت های غیر ضرور خودداری  کنند.

    رئیس ستاد بحران داراب در خصوص تخلیه اضطراری برخی روستاها در مرحله دوم بارش ها گفت:   روستاهایی که در بالادست شان طرح های تغذیه مصنوعی قرار دارد  مثل مرحله اول باید آمادگی تخلیه را داشته باشند چون این باران شدیدتر است و اگر در محل سکونت شان بمانند ممکن است دچار مشکل شوند. حتماً  روستا هایی مانند کوه سفید، پاسالاری، رمبه، زین آباد باید آماده تخلیه باشند همچنین  مردم در روستاهای   اکبرآباد و محمد آباد با توجه به اینکه آب شهر داراب کلاً به سمت آنهاهدایت می شود باید آمادگی تخلیه اضطراری داشته باشند.

     

     

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.