پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار داراب در نشست خبری با خبرنگاران: در هفته دولت ۶۰ پروژه در داراب افتتاح می شود

    شناسه : 758 ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱:۱۰ 789 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش خبرنگار عصر داراب در آستانه هفته دولت نشست خبری نماینده عالی دولت در شهرستان داراب با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار گردید. عبدالرضا قاسمپور فرماندار داراب در این نشست خبری تفاوت هفته دولت امسال با سالهای گذشته را تقارن با دهه کرامت، برگزاری آن در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی دولت […]

    فرماندار داراب در نشست خبری با خبرنگاران: در هفته دولت ۶۰ پروژه در داراب افتتاح می شود
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار عصر داراب در آستانه هفته دولت نشست خبری نماینده عالی دولت در شهرستان داراب با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار گردید.
    عبدالرضا قاسمپور فرماندار داراب در این نشست خبری تفاوت هفته دولت امسال با سالهای گذشته را تقارن با دهه کرامت، برگزاری آن در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است بر شمرد. به گفته قاسمپور برگزاری هفته دولت امسال بعد از توافق مهم هسته ای از دیگر ویژگیها و وجه تمایز هفته دولت امسال با سالهای گذشته است.
    فرماندار داراب در این نشست خبری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دولتمردان شهید رجایی و باهنر و کارمندان شهید شهرستان داراب و همچنین تبریک دهه کرامت ابتدا به تشریح عملکرد دولت در سطح کلان و سپس تشریح آن در سطح شهرستان پرداخت.
    قاسمپور در سطح کلان قدمهای دولت را به دو بخش داخلی و سیاست خارجی تقسیم کرد و در بخش داخلی توجه به معیشت و رفاه مردم، اجرای طرح تحول سلامت با زیر مجموعه های مختلف همچون بیمه سلامت همگانی، تقلیل هزینه های پرداختی بیماران به ۳ و ۵ درصد و رایگان کردن زایمان طبیعی در بیمارستانها اشاره کرد. در بخش سیاست خارجی توافق هسته ای و لغو تحریم ها با رعایت تمامی موازین قانونی، رعایت خطوط قرمز اعلامی مقام معظم رهبری جهت حفظ مصالح و منافع مردم و کشور دانست.
    وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین،مدیران، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و اقشار مختلف مردم که دولتمردان را یاری و همراهی کرده اند به تشریح خدمات دولت در یکسال گذشته در شهرستان داراب پرداخت و گفت: طرح های آماده افتتاح شهرستان بیش از ۶۰ مورد است که برای اجرای آنها بیش از ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
    فرماندار داراب به اهمیت پروژه راه آهن داراب- بندر عباس اشاره کرد و گفت : طرح راه آهن داراب – بندرعباس و اتصال آن به شبکه سراسری ریلی کشور وارد جدول ۲۰ بودجه شده است.
    وی مهمترین طح های بهداشتی شهرستان داراب را برشمرد و افزود: طرح احداث بیمارستان دوم داراب با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان که در سال گذشته کلنگ زنی شده، توسعه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) توسعه فازها و هتلینگ آن، کلنگ زنی درمانگاه تأمین اجتماعی داراب با اعتبار اولیه ۷ میلیارد و چهارصد میلیون تومان که برای تکمیل در مجموع ۱۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، احداث ۱۳ خانه بهداشت و تعدادی خانه پزشک، سرایه داری و شروع عملیات احداث درمانگاههای فورگ و جنت شهر از اقداماتی است که دولت در یکسال گذشته در بخش درمان شهرستان انجام داده است.
    قاسمپور بخش آب را با توجه خشکسالی های اخیر مهم دانست و در خصوص مهمترین طرح های آبرسانی گفت: طرح ایجاد خط انتقال آب از سد رودبال از طریق B.O.T با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار که پیمانکار ان مشخص شده است، شروع اقدامات اجرایی احداث تصفیه خانه با اعتبار ۱۵ و ۱۸ میلیاردی در سالهای ۹۳ و ۹۴ که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری است و حداکثر باید تا پایان سال ۱۳۹۵ تمام شود، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و ۱۳۰۰ متر خط انتقال برای بهبود آبرسانی در شهر داراب، طرح جمع آوری فاضلاب شهر داراب که ۲۳۰ کیلومتر خواهد بود و تاکنون نزدیک به ۵ میلیارد تومان هزینه داشته است و در محدوده خیابان پیروزی با ۲ میلیارد تومان اعتبار شروع شده است، آبرسانی در بخش فورگ و رستاق و بهسازی کانال های انتقال آب با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار، حفر چاه و آبرسانی به جنت شهر با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و آب رسانی به تعدادی از روستاهای شهرستان بخشی از اقداماتی است که در طول یکسال گذشته در بخش آب و فاضلاب توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است.

    هفته دولت94
    وی در خصوص آبرسانی به مسکن مهر بیان داشت: تا ۲۰ روز و نهایتا یک ماه آینده آب شرب در لوله های مسکن مهر جریان پیدا خواهد کرد.
    نماینده دولت تدبیر و امید پروژه های بخش ورزش را برشمرد و گفت: احداث و تکمیل ورزشگاه شماره ۲، مجموعه ورزشی کارگران داراب، سالن ورزشی رستاق با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، زمین ورزشی روستای قلعه بیابان با ۲۰ میلیون تومان اعتبار و در دست احداث داشتن ۱۰ سالن ورزشی همزمان در نقاط مختلف شهرستان از اقدامات دولت در بخش ورزش می باشد.
    قاسمپور طرح های گازرسانی را برشمرد و افزود: از سال ۸۲ تا ۹۱ مجموعا ۸ روستای شهرستان گازرسانی شده اند اما فقط در طول ۲ سال گذشته به ۶ روستا گازرسانی شده است و ۱۵ روستا هم بزودی عملیات آن شروع می شود و ۳۲ روستا قابل گازرسانی نیز در مرحله طراحی و بازاریابی است و تا پایان سال ۹۶ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند بود همچنین علمک گذاری داراب، جنت شهر و مسکن مهر از دیگر اقدامات شرکت گاز است.
    در دست داشتن احداث ۷۲ کیلومتر بزرگراه، مقداری روکش و بهسازی داشته ایم با یک میلیارد تومان هزینه، تسطیح ۱۷۰ هکتار اراضی کشاورزی، احداث برجهای نوری در تعدادی از روستاهای شهرستان، کتابخانه شهرک غدیر، ۳۰ پروژه روستایی اجرا شده توسط بنیاد مسکن، بازسازی دهها مدرسه شهرستان و شوفاژ کشی مدارس نقاط سردسیر، رفع افت ولتاژ، پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی روستایی از دیگر طرحهایی است که قاسمپور به آنها اشاره کرد.
    در پایان نماینده عالی دولت به ۲ انتخابات مهم پایان سال یعنی انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : به کلیه مدیران شهرستان تذکر داده شده است از امکانات دولتی له یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده نکنند .
    وی تاکید کرد اقدامات کاندیداها را رصد می کنیم و تخلفات احتمالی را گزارش خواهیم کرد. قاسمپور از کاندیداها خواست از تخریب یکدیگر خودداری کرده و فقط به بیان برنامه های خود بپردازند.
    فرماندار داراب اعلام کرد سند توسعه بلند مدت شهرستان آماده شده است و امیدواریم گام های بلند و بزرگی را با برنامه ریزی دقیق برای توسعه شهرستان برداریم.
    به گفته قاسمپور شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده شده است و از همه سرمایه گذاران برای حضور در بخشهای مختلف دعوت کرد.

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “فرماندار داراب در نشست خبری با خبرنگاران: در هفته دولت ۶۰ پروژه در داراب افتتاح می شود”
    1. امسال هم مثل پارسال مسئول کتابخانه های استان فارس میاد داراب

      اینم از الطاف صاحبان دارابه