جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار داراب در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی : اسامی رؤسای اداراتی که در عملیاتی نمودن مصوبات شورای سوادآموزی، سهل انگاری نمایند به رسانه ها انعکاس داده می شود

    شناسه : 5008 ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 954 بازدید ارسال توسط :

    جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان داراب در تاریخ ۲۷ مهرماه  در محل فرمانداری و  به ریاست فرماندار داراب تشکیل شد. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش داراب؛ در این جلسه ابتدا مدیر آموزش و پرورش گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در سال جاری و همچنین اهداف […]

    فرماندار داراب در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی :  اسامی رؤسای اداراتی که در عملیاتی نمودن مصوبات شورای سوادآموزی، سهل انگاری نمایند به رسانه ها انعکاس داده می شود
    پ
    پ

    جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان داراب در تاریخ ۲۷ مهرماه  در محل فرمانداری و  به ریاست فرماندار داراب تشکیل شد.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش داراب؛ در این جلسه ابتدا مدیر آموزش و پرورش گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در سال جاری و همچنین اهداف شورای پشتیبانی سواد آموزی مطرح نمود و از همه مسئولان عضو شورا درخواست همکاری بیش از پیش نمود.

    فرماندار شهرستان داراب  در این جلسه گفت : با عنایت به فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر پایان بخشیدن به بی سوادی و هم چنین تاکید دولت تدبیر و امید بر همگان لازم است درخصوص همکاری با سوادآموزی به منظور شناسایی، جذب و آموزش سوادآموزان واجد شرایط، مساعدت کامل و کافی با مدیریت آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی صورت پذیرد.

    عبدالرضا قاسم پور در پایان تاکیدکرد: در صورتی که رؤسای اداره های عضو شورا ، مصوبات جلسه شورا پشتیبانی را عملیاتی نکنند و سهل انگاری نمایند از طریق فضای مجازی و رسانه ها اسامی آنان به مردم معرفی می گردد.

    در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیم های زیر اتخاذ گردید :

    ۱-مقرر گردید برای بهبود وضعیت فعلی سوادآموزی ، سازمان تبلیغات با توجه به ماه محرم و صفر و حضور گسترده مردم در مساجد مبلغین را مکلف نموده تا با نفوذ کلام خود به نحو مطلوب درجهت جلب مشارکت مردمی اقدام نمایند.

    ۲-با توجه به بومی سازی آموزش در پیشبرد اهداف شورا مقرر گردید، بخشداران تابعه ضمن برگزاری جلسات با شوراها و دهیاران ، اقدام به شناسایی بی سوادان و معرفی مربی بومی برای آموزش نموده و فعالیت های انجام شده را به صورت مستمر و مکتوب به دبیر شورا و فرمانداری ارسال نمایند.

    ۳-به منظور تنویر افکار عمومی و ایجاد انگیزه برای جذب سوادآموزی مقرر گردید ادارات عضو، اعطای امتیازات به متقاضیان سوادآموزی را به صورت اطلاعیه تدوین و با نصب در محل اداره به اطلاعات افراد ذینفع برسانند.

    ۴- مقرر گردید اداره امور عشایر ارائه خدمات مطلوب به عشایر را منوط به سوادآموزی نموده و با ایجاد  فراخوان و اطلاع رسانی به مناطق عشایری بی سوادان را ترغیب کرده و در صورت شرکت آنان در فعالیت های سوادآموزی و شرکت در آزمون در صورت قبولی پنج کیسه آرد به سوادآموزان اختصاص دهد.

    ۵-مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پی گیری های لازم در خصوص چگونگی خدمات پزشکی به صورت رایگان به سوادآموزان شرکت کننده در طرح انجام دهد. و هم چنین اسامی افراد بی سواد گروه سنی زیر ۵۰ سال شهر داراب در اختیار مدیریت آموزش و پرورش قرار گیرد.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.