سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • طی نامه ای به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس؛ اعتراض به تحرکات تنش زای استهبان در تخریب املاک مردم داراب

    شناسه : 11692 ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 736 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ جمعی از فعالین اجتماعی و رزمندگان شهرستان داراب در اعتراض به تحرکات تنش زای مسئولین استهبان طی نامه ای به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس مراتب اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار دخالت استانداری برای جلوگیری از تشدید اختلافات تا حل مشکلات مرزی دو شهرستان […]

    طی نامه ای به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس؛ اعتراض به تحرکات تنش زای استهبان در تخریب املاک مردم داراب
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ جمعی از فعالین اجتماعی و رزمندگان شهرستان داراب در اعتراض به تحرکات تنش زای مسئولین استهبان طی نامه ای به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس مراتب اعتراض خود را اعلام کرده و خواستار دخالت استانداری برای جلوگیری از تشدید اختلافات تا حل مشکلات مرزی دو شهرستان شدند.

    متن نامه به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    جناب آقای دکتر احمدی زاده
    معاونت محترم سیاسی واجتماعی – امنیتی استانداری فارس

    سلام علیکم وتحیات و همچنین تسلیت فرا رسیدن ایام محرم که مظهر ظلم ستیزی ، مبارزه با فساد وپیروزی حق بر باطل و….است

    موضوع: تشویش افکار عمومی داراب ، لبریز شدن صبر وخشم مردم مسلمان وقانونمند داراب از مجموع اقدامات تنش زا ، خسارت بار و توهین آمیز استهبان در حوزه قانونی وحومه داراب ازجمله قصد اخیر وجدید غیر قانونی و بی ملاحظه وفاجعه بار استهبان مبنی بر تخریب املاک مالکان حاشیه جاده داراب -استهبان به صورت
    تعریض و ترمیم جاده روستایی پل شکسته در حوزه قانونی واستحفاظی داراب :

    شرح ما وقع:

    ۱- با استناد به مصوبات اسمی دهستان بالش شهرستان داراب و دهستان ایج شهرستان استهبان مصوب سال۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ هیئت دولت ، اراضی سمت شمال غرب رودخانه رودبال از حدفاصل روستای درب قلعه تا روستای پل شکسته از داراب انتزاع نشده وجزو داراب ودر محدوده مصوبه اسمی داراب است.

    ۲- روستای پل شکسته در جنوب شرق رودخانه رودبال و در ۱۶ کیلومتری شمال غرب مرکز شهرستان داراب و ۷۰ کیلومتری جنوب شرق مرکز شهرستان استهبان واقع شده است. در حقیقت
    بر اساس تعاریف وضوابط تقسیمات کشوری چون روستای پل شکسته دارای ۱۱ خانوار و۵۱ نفر جمعیت است بنابراین یک مزرعه مستقل با پلاک ثبتی ۲۲۲۴ صادره از حوزه ثبتی داراب می باشد نه یک روستا در حال حاضراین مزرعه با احداث ویلا های پراکنده توسط مردم شهر داراب درحال تحول چشم اندازی سریع است.
    از ۱۱ خانوار با هویت روستا نشین نه ویلا نشین
    ۵ خانوار آن سکونت دایم در مزرعه دارند و۶ خانوار آن در شهر داراب زندگی می کنند اما جهت گذران اوقات فراغت و فعالیت زراعی فصلی به مزرعه پل شکسته رفت وآمد می نمایند ۷۴ درصد مالکان این مزرعه مردم داراب وشهرک فتح المبین داراب هستند و۲۶ درصد دیگر از طریق قانون اصلاحات اراضی صاحب زمین این مزرعه شدند که همان دهقانان محترم می باشند. این مزرعه اکنون تبدیل به یک حربه وابزار در دست استهبان شده است. حتی به طور غیر قانونی برای این مزرعه در سال ۹۰ با انضمام جمعیت از اطراف، یک شورای مستقل تشکیل دادند این درحالی است که شرایط داشتن شورا ندارد . دهیار و شورای آن در شهر داراب زندگی می کنند ( که طبق قانون الزاما” باید در حوزه استهبان زندگی کنند)

    ۳- با احداث سد رودبال داراب در۱۶۰۰ متری بالا دست مزرعه پل شکسته وقرارگیری جاده داراب _ استهبان در محدوده دریاچه سد، شرکت نیم رخ ، یک جاده جایگزین داراب – استهبان در محدوده مصوبه اسمی داراب به طول ۱۲/۵ کیلومتر احداث نمود. اکنون این مزرعه از طریق دو جاده در جنوب شرق وشمال غرب خود به جاده اصلی داراب – استهبان دسترسی راحت وسهل دارد
    ۳- اما استهبان قصد دارد از انتهای جاده جایگزین واقع در محدوده مصوبه اسمی داراب وسپس ادامه آن در حوزه قانونی واستحفاظی داراب، جاده موجود جنوب شرقی به روستای پل شکسته( مزرعه پل شکسته)
    که قبلا تدریجا” توسط مردم ومسئولین داراب احداث شده است را به طول ۱۹۰۰ متر در حوزه قانونی واستحفاظی داراب تعریض وبخش خاکی آن را ترمیم نماید. استهبان به دو روش تطمیع وتهدید به تخریب املاک مالکان حاشیه جاده مذکور واقع در حوزه قانونی داراب سعی در عملیات عمرانی در محدوده قانونی واستحفاظی داراب دارد این در حالی است که براساس تحقیقات انجام شده واسناد ومدارک موجود، داراب اعتقاد کامل دارد که نیت وهدف اصلی استهبان از مجموع اقدامات غیر قانونی وبحران زا در حوزه قانونی داراب و اطراف خط مرزی فقط وفقط تثبت خط مرزی تحمیلی خود در ۱۱ کیلومتری حریم قانونی شهرستان داراب است.
    این زیادخواهی استهبان سرانجام باعث لب ریز شدن صبر و خشم مردم مسلمان وقانونمند داراب خواهد شد که سابقه آن به سال ۱۳۴۳ تاکنون بر می گردد.
    پیشنهاد داراب:
    ۱- در خصوص قصد اخیر استهبان مبنی بر تخریب املاک مردم داراب در حوزه قانونی داراب بهترین راهکار این است که موقتا” کارشناس تقسیمات کشوری استانداری فارس محل دقیق مرز غیرقانونی فعلی استهبان در منطقه سر زمین مشخص نماید وسپس به تمام ادارات استهبان اعلام شود طبق ماده ۱۴ قوانین تقسیمات کشوری در محدوده شهرستان خود عمل نمایند و دست از زیادخواهی وتنش زایی در منطقه داراب بر دارند.
    ۲- بهتر است دولت محترم باهدف جلوگیری از ادامه خسارات جانی ومالی به مردم داراب ، مرز بین داراب واستهبان را با استناد به مدارک ارسال شده وقوانین تقسیمات کشوری ونظریه کارشناسی وزارت کشور بر تپه مه تیز واقع در شرق روستای درب قلعه تعیین و تثبیت نماید.در غیر این صورت داراب اقدامات ذلت بار و خسارت بار استهبان در حوزه خود تحمل نخواهد کرد و دفاع از حقوق خود را حق شرعی و قانونی خود می داند.

    جمعی از فعالین اجتماعی و رزمندگان شهرستان داراب

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.