سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شیوع آفت سن گندم در مزارع داراب/ سمپاشی در سطح ۵۵۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان

    شناسه : 2807 ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰:۴۴ 1016 بازدید ارسال توسط :

    با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و شیوع آفت سن در مزارع گندم شهرستان داراب اولین جلسه ستاد سن گندم در میریت جهاد کشاورزی داراب برگزار شد.. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی داراب؛ سیدی با توجه به روند رو به رشد دمای هوا در خصوص مبارزه با سن گندم […]

    شیوع آفت سن گندم  در مزارع داراب/ سمپاشی در سطح ۵۵۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان
    پ
    پ

    با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و شیوع آفت سن در مزارع گندم شهرستان داراب اولین جلسه ستاد سن گندم در میریت جهاد کشاورزی داراب برگزار شد..
    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی داراب؛ سیدی با توجه به روند رو به رشد دمای هوا در خصوص مبارزه با سن گندم اظهار داشت: برنامه ریزی ها باید بنحوی صورت گیرد تا کشاورزان و گندم کاران کمترین خسارت را از این ناحیه متحمل شوند و در زمان برداشت شرمنده مردم نشویم. وی خواستار تجهیز تمامی امکانات از جمله وسایل نقلیه، تهیه اطلاعیه های ترویجی، ارسال پیامک، بازدید از مزارع و تحویل برگ اخطار به کشاورزان شد.
    در ادامه انصاری کارشناس مسئول حفظ نباتات شهرستان از سمپاشی در سطح ۵۵۰ هکتار از مزارع گندم خبر داد و افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، تراکم سن مادری در مزارع بالاست و بنظر می رسد بهترین زمان سم پاشی ظرف ۱۰ روز آینده باشد. انصاری در خصوص  وضعیت علف کش ها اظهار داشت: مشکل خاصی در این مورد نداریم و علف کش به اندازه کافی در اختیار است .
    وی عمده مشکلات موجود در خصوص مبارزه با آفت سن و علف های هرز مزارع را شامل عدم رعایت تکنیک های سم پاشی، نوسانات زیاد آب و هوایی، کمبود آب و خشکی مزارع ، عدم وجود نقدینگی کافی در دست کشاورزان و بالا بودن قیمت علف کش ها در بازار دانست.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.