جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شهردار داراب: ۱۸۰هکتار بافت ناکارآمد در سطح شهر وجود دارد/ عدم رعایت اصول فنی در سطح شهر داراب در حال افزایش است

    شناسه : 5398 ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 1566 بازدید ارسال توسط :

    شهرداری   داراب برای ترمیم بافت های ناکارآمد تسهیلات ویژه  قائل است. سلامی نژاد  شهردار داراب در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز در خصوص ویژگی های  بافت ناکارآمد سطح شهر گفت: اگر تا ۸۰ درصد از یک بافت، دارای سه مورد ازاین شاخصه ها باشد ما آن را بافت فرسوده می دانیم. […]

    شهردار داراب:   ۱۸۰هکتار بافت ناکارآمد در سطح شهر وجود دارد/ عدم رعایت اصول فنی در سطح شهر داراب در حال افزایش است
    پ
    پ

    شهرداری   داراب برای ترمیم بافت های ناکارآمد تسهیلات ویژه  قائل است.

    سلامی نژاد  شهردار داراب در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز در خصوص ویژگی های  بافت ناکارآمد سطح شهر گفت: اگر تا ۸۰ درصد از یک بافت، دارای سه مورد ازاین شاخصه ها باشد ما آن را بافت فرسوده می دانیم. ۱- ناپایداری خود ساختمان ۲- مساحت ملک که قاعدتاً باید زیر ۲۰۰ متر مربع باشد ۳- عرض معابر که عمدتا زیر ۶ متر است.

    وی بافت ناکارآمد سطح شهر داراب را ۱۸۰ هکتار عنوان کرد و افزود: بافت فرسوده سطح شهری داراب ۱۱۶ هکتار است؛ اما تعریف بافت فرسوده به بافت های ناکارآمد تغییر پیدا کرد و بر اساس دستورالعمل جدید به احتمال زیاد نزدیک به ۱۸۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری داریم.

    سلامی نژاد  ضمن توصیه  به شهروندان برای احیا بافت های ناکارآمد  شهری اظهار داشت:  برای کمک به کسانی که تصمیم دارند نسبت نوسازی املاک فرسوده اقدام نمایند  در این زمینه تسهیلات و وام های با بهره کم وجود دارد، علاوه بر آن  شهرداری در بحث صدور پروانه به متقاضیان احیا بافت های ناکارآمد  کمک می کند، همچنین شورای شهر در خصوص احیای بافت های ناکارآمد مصوبه دارد  که نزدیک به ۵۰ درصد در بحث عوارض به مالکین کمک می شود.

    شهردار داراب در خصوص نوع مجوز در تغییرات ساختمانی گفت: بابت تعمیرات در سطح شهر دو مجوز داده می شود: ۱- مجوز بابت تعمیرات اساسی مثل دست زدن به دیوار و ستون ها و چنانچه عقب نشینی لازم باشد مالک مؤظف به اجرای عقب نشینی است ۲­- مجوز بابت تعمیرات جزیی مثلا تغییر نما،کف، بدنه گچ و خاک است و می خواهند سفید کنند، دیوار پوش بزنند و…در این تغییرات اعضای باربر دست نمی خورد.

    سلامی نژاد علت تخریب ساختمان  قدیمی واقع در نبش میدان  باغ ملی که در آبان ماه  اتفاق افتاد را ایجاد تغییرات اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: مجوزی که برای  ساختمان سر باغ ملی صادر شده  بابت تعمیرات جزیی بوده، اما طبق مشاهده همکاران از باقیمانده ساختمان، برداشت آنها این است که مالک اقدام به  تغییرات اساسی کرده است؛ که احتمال می دهیم دیواری و یا ستونی حذف شده که از نظر شهرداری مورد تأئید نیست، اگر در این ساختمان تغییرات اساسی انجام نمی شد مورد خاصی پیش نمی آمد.

    وی به افزایش عدم رعایت اصول فنی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: متأسفانه عدم رعایت اصول فنی در داراب رو به افزایش است، بعضی از افراد به علم و دانش خود اتکا می کنند و با ناظر شهرداری و نظام مهندسی هماهنگ نمی شوند. در دو سال گذشته نزدیک به شصت مورد پلمپ مغازه داشتیم که  افراد برای انجام تعمیرات کلی و یا جزیی به شهرداری مراجعه نداشتند، در دریمی نزدیک به ۱۵ تغییر کرسی داشتیم هر چند موارد مشابه این شکلی در سطح شهر زیاد داریم.

    سلامی نژاد  با اشاره به تخریب ساختمان واقع در باغ ملی همچنین هشدار داد: این اتفاق به خیر گذشت ولی اگر زلزله ای در حد چند ریشتر داشته باشیم آثار و تبعات جبران ناپذیری ممکن است اتفاق بیافتد.

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.