جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شناسایی ۲۴ بیمار سرطانی در سال گذشته

    شناسه : 7106 ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 1111 بازدید ارسال توسط :

    استفاده از کرم های ضد آفتاب در زنان و مردان دارابی جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان اکیدا توصیه می گردد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، در شهرستان داراب طی سال های ۹۴-۹۵ تعداد ۲۴ بیمار مبتلا به سرطان در مرکز پاتولوژی شهرستان شناسایی شد. از این تعداد بیمار ۱۴  بیمار زن […]

    شناسایی ۲۴ بیمار سرطانی در سال گذشته
    پ
    پ

    استفاده از کرم های ضد آفتاب در زنان و مردان دارابی جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان اکیدا توصیه می گردد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، در شهرستان داراب طی سال های ۹۴-۹۵ تعداد ۲۴ بیمار مبتلا به سرطان در مرکز پاتولوژی شهرستان شناسایی شد.

    از این تعداد بیمار ۱۴  بیمار زن و ۱۰ بیمار مرد هستند. بیشترین تعداد سرطان مربوط به سرطان پوست با ۹ مورد و سرطان سینه با ۷ مورد می باشد.

    مهمترین دلایل ابتلا به سرطان ها می توان :۱-مصرف دخانیات و الکل ۲- چاقی ۳- مصرف بیش از حد گوشت قرمز و فراورده های صنعتی آن ۴- مواد نگهدارنده و رنگ های موجود در برخی غذاها و نوشیدنی ها ۵- کودها و سموم غیر استاندارد مورد استفاده در کشارزی و باغداری ۶- غذاهای کبابی و دودی شده، کربوهیدرات های سوخته شده مثل نان و ته دیگ سوخته ۷- مواد آلی، شیمیایی و معدنی از قبیل آزبست، بنزین و… ۸- غذاهای چرب ۹- امواج و پرتوها به ویژه اشعه ماورای بنفش آفتاب و … را نام برد.

    با توجه به درصد بالای ابتلا به سرطان پوست در شهرستان داراب می توان گفت مهمترین عامل ابتلا به سرطان در شهرستان، نور آفتاب می باشد که جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، استفاده از کرم های ضد آفتاب استاندارد با درصد محافظت بالا (۵۰ spf) در زنان و مردان اکیدا توصیه می شود. همچنین به دلیل تاثیر مستقیم نور آفتاب بر عدسی چشم و ابتلا به آب مروارید، استفاده از عینک های آفتابی استاندارد و ضد اشعه ماورای بنفش اکیدا توصیه می گردد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.